Herdervriend

Raar

Raar

Oke ik volg me lichaam nu echt 100% niet meer...Elke dag eet ik steeds minder, heb geen zin meer in het ontbijt, de lunch sla ik automatisch over en bij de diner laat ik meestal de helft van de bord staan. Terwijl ik ondertussen wel in de avond 50 pakken liga continue zit op te eten...Ondertussen hoeveel ik ook beweeg, slaap of hoe weinig ik ook eet, elk klein koekje is al dodelijk, in plaats van afvallen kom ik 3 kilo aan :cry:

WAT IS ER AAN DE HAND MET ME LICHAAM?
amy lee

Re: Raar

Hoi Herdervriend,

Ik denk dat jou lichaam helemaal in de war is.
Zowiezo is ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag, die je dus eigenlijk over zou mogen slaan. Daar krijg je energie binnen waar je de dag goed mee kan beginnen.
daarnaast is het zo dat je als je maar een maaltijd per dag eet en dan s'avonds dingen gaat eten, je juist aankomt.
Mijn vader meende bijv. ook altijd dat in de avond fruit eten heel goed voor hem was, maar hij kwam er ook van aan.

Daarbij is het zo dat liga enorm aanzet, zeker als je er zoveel van eet.

Ik denk dat als je gewoon drie keer per dag eet en tussendoor wat fruit ofzo, en gewoon beweegt, zoals je al doet met de hond uitlaten dat dat een goed begin is.

Op welk tijdstip van de dag weeg je je?

Groetjes Amy lee
inactieve gebruiker

Re: Raar

Je bent er te veel me bezig herder V. Laat het even los.
Gewoon even niet meer op de weegschaal staan,gewoon nrmaal ontbijten, en geen tussendoortjes, en probeer rode of groene chineze-thee, die staat bekent als vetverbrander.
Ik woog vorig jaar nov 70 kg en nu 65, en ik eet gewoon heltzelfde, kom niet aan.ontbijt luch en diner.en savonds voor 20.00 wat lekkers, blokjes kaas,( en veel rode/groene/ thee) of wat chocolade, want na 20.00 verbrand je niet , ja wel als je gaat trainen. maar mischien een tip.
inactieve gebruiker

Re: Raar

Herdervriend schreef:Raar

Oke ik volg me lichaam nu echt 100% niet meer...Elke dag eet ik steeds minder, heb geen zin meer in het ontbijt, de lunch sla ik automatisch over en bij de diner laat ik meestal de helft van de bord staan. Terwijl ik ondertussen wel in de avond 50 pakken liga continue zit op te eten...Ondertussen hoeveel ik ook beweeg, slaap of hoe weinig ik ook eet, elk klein koekje is al dodelijk, in plaats van afvallen kom ik 3 kilo aan :cry:

WAT IS ER AAN DE HAND MET ME LICHAAM?

ben je je een beetje bewust van de calorische waarde van de dingen die je eet Herdervriend?

Want je kunt jezelf namelijk barstensvol eten zonder maar een ons aan te komen,
en je kunt dagelijks een heel klein bordje eten tot je nemen zonder verdere versnaperingen en moddervet worden

helemaal afhanelijk van wat er in je voedsel zit, hoe het is samengesteld
Zo las ik laatst dat jullie een soort steakes gegeten hadden, kan even niet op het woord komen, van die varkensribben weet je wel, nou dat is ongelooflijk vet dus...

heb je wel eens gekeken in een boekje met calorieëntabellen?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Raar

Hoi Herdervriend,

Of kijk eens op http://www.voedingscentrum.nl, daar kun je ook heel veel op vinden. Per plakje, stukje, balletje, etc.
En net wat Amy Lee zegt, je ontbijt is het belangrijkste van de dag. Het is niet voor niets, dat ze willen dat kinderen op school ontbijten. (Doen lang niet alle scholen aan mee). Omdat er veel te veel kinderen zonder ontbijt naar school gaan. Als je liga continue eet, dan kan ik me voorstellen dat je aankomt, want daar zitten nog best veel kcal. in, en zeker als je er zoveel van eet.

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Jive1

Re: Raar

Hey! Herdervriend,

Je zei:
Ondertussen hoeveel ik ook beweeg, slaap of hoe weinig ik ook eet, elk klein koekje is al dodelijk, in plaats van afvallen kom ik 3 kilo aan
Deze uitspraak moet ik negeren. Je kan dus nooit méér aankomen, dan het gewicht van datgene wat je eet. Van een koekje van, zeg maar 50 gr ( is tamelijk groot al... ) kan je géén 3 kilo aankomen.

Ik begrijp dus, dat je, met wat je zei, gewoon bedoelde dat je teveel bijkomt, zelfs al eet je weining.

Wat er met je lichaam aan de hand is, dat weet ik niet, maar het komt me voor dat jij helemaal niet regelmatig eet. Ik bedoel: je eet niet steeds iedere dag ( zoveel mogelijk toch ) op ongeveer dezelfde momenten, en ongeveer dezelfde dosissen van ongeveer gelijkaardig eten. Ik meen te begrijpen dat je echt heel onregelmatig bent in die dingen.

Nu is regelmaat een belangrijk iets. Niet alleen in eten, maar in zowat alles wat jouw lichaam betreft. En dan gaat het ook over bewegen, slapen, onstpannen, en nog enkele andere dingen... en dus ook eten.

Kan jij jezelf ,op dat punt van regelmaat, wat meer onder kontrole krijgen? Zou zoiets lukken? Ik besef dat het in jouw leefsituatie niet gemakkelijk zal zijn, maar je kan proberen...

Misschien zou dat jou binnen zekere termijn wel gunstig kunnen uitkomen. Niet direkt, nee, je lichaam heeft aanpassingstijd nodig om daaraan te wennen. Ik bedoel dan na verschillende weken, enkele maanden zelfs...

Maar als je eenmaal een regelmaat in al die dingen hebt kunnen opbouwen, dan kan je elk van die dingen ook veel gemakkelijker onder kontrole houden, en het ene wat verminderen, het andere wat vermeerderen, en zo je gewicht , je konditie, trachten naar een beter niveau te brengen zoals je dat nu ook al zou willen...

Misschien iets om eens over na te denken?

Greetz
Jive1
Franje

Re: Raar

niet lichaam jou raar zoveel eet liga
neemt eten gewoon je krijgt moeder dan zoveel liga niet
Liga pakje neemt ligás 2 dan
wat liga jij eet
verschil heleboel als eet liga gewone als uit liga evergreen andere nog
Calorieen heel veel is in dat
1 koekje zoveel zelfd 2 boterham...
die achterkant is pak
uitkiest eten calorie minste
Herdervriend

Re: Raar

amy lee:

Doordeweeks weeg ik om 10 voor 7
In het weekend om 10 uur...

Oke het hangt er vanaf hoe laat ik wakker word, want meestal ga ik erna gelijk douchen.

KlaasP
Ik heb mezelf een soort caloeriencenter aangeleerd, alles wat ik eet kijk ik na hoeveel calorien het zijn, en zeker qua het snoep of koek wat ik eet. Ik probeer nooit boven de 2500 te komen, al gaat dat vaak toch mis.

En jep heb gekeken, maar met wat ik eet, 50% staat er niet in, en het was het grootste boekje wat er bestaat.

Jive1
Ik probeer mezelf constant aan te leren om evenwichtig op de goede momenten te eten elke dag weer, maar tot nu toe loop het alsmaar fout.

Alles is goed om over na te denken:D

------------------------------------------------------------------------------------------
Dit waren alleen de antwoorden op de vragen btw...Dus niet extra comments ofzo.

Terug naar “Eetproblemen”