Johnson

Duidt dit op seksueel misbruik?

Onlangs maakte ik kennis met een aardige dame uit de buurt. Vlot van babbel, echt leuk.
Ik vroeg of we eens konden afspreken en toen zei ze me: goed, we spreken af op die plaats op dat uur. Ik zeg: goed, ik geef je mijn nummer. Ze zei bedankt.
We spraken af, maar ze was te laat. Ik zeg: had me toch gebeld waarop ze zei: ik weet niet hoe ik mijn GSM op privé moet zetten? Ik vraag: vertrouw je me niet? waarop ze zegt: er zijn maar weinige mensen die dat nummer hebben.

Ik vraag puur vriendschappelijk van: kom nog iets drinken bij me thuis, dan weigert ze want dan zou dat betekenen dat ze mij ook zou moeten vragen en ze laat niet snel mensen binnen. Ik ken enkele mensen die bij haar in het gebouw wonen en die zeggen me dat haar moeder geregeld langskomt om te koken, te wassen, schoon te maken ( ze is 48 en heeft dat nooit geleerd, is ook rijk en verwend van thuis uit), maar haar vader blijft altijd in de wagen zitten.

Onlangs vroeg ik haar mee naar een feestje waar foto's worden genomen ( maar je kan dat weigeren hoor en zelfs vragen ze niet op facebook of wat dan ook te zetten) en ze zei: ik ga nooit naar plaatsen waar foto's worden genomen.
Ze gaat graag naar de zonnebank, maar weigert hier in de buurt te gaan omdat daar een gleufje onder is voor de verluchting en ze denkt dat daar mannen gaan binnenkomen die een foto van haar zullen nemen. Dus gaat ze ergens ver weg onder een privézonnebank.

Ze is ook heel erg bezig met haar reputatie en goede naam.

Anderzijds vertelde ze mij dat ze een zeer excessief seksleven heeft: ze date met mannen die 20-25 jaar jonger zijn, maar het is altijd van korte duur. Ook vriendschappelijk blijft het met de meesten niet duren. Ze vertelde mij over tal van vrienden waar ze nu in onmin mee leeft. Ze heeft een goeie vriend ( een homo), maar daar heeft ze gedurig ruzie mee in de zin van: ze zijn twee maanden bevriend, negeren elkaar drie maanden, 3 maanden bevriend, 6 weken ruzie,.....
Zij vertelt hier honderduit over alsof het normaal is.
Ik belde onlangs bij haar aan terwijl ze thuis was. Het licht brandde en ze zag me van aan haar gordijn staan.
Ik zei nadien: jammer dat je niet opende, je mag gerust zeggen dat ik niet meer moet langskomen. Was de eerste keer dat ik daar kwam, maar ze zei: ik was niet thuis. Op het moment dat ik dat in twijfel trok, werd ze zenuwachtig en bijna agressief. Ze komt supersociaal over, heel vriendelijk, maar op het moment dat je haar met leugens of haar gedrag confronteert, wordt ze heel lastig.

Enerzijds wil ik haar helpen, maar ik durf bijvoorbeeld haar email niet vragen. Ze zou op zo'n simpele vraag al heel slecht reageren. Hoe pak ik dit aan? Ik wil die persoon best wel helpen.
Leeuwtjuh

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Waarom ga je gelijk van seksueel misbruik uit? Het kunnen zoveel dingen zijn... Ik wil ook geen vreemden (meer) in mijn huis/leven hebben en geef mijn telefoonnummer aan vrijwel niemand meer... Niet vanwege seksueel misbruik maar ik heb gewoon geen zin in random strangers en gezeur/gezeik. Bovendien snap ik het wel dat ze niet naar feestjes gaat waar foto's gemaakt worden. Daar zou ik mij ook niet prettig bij voelen. Misschien is ze wel callgirl of zo en wil ze niet dat dat ontdekt wordt?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Ik vind dat je heel veel dingen invult. Ik vind het heel normaal als iemand er geen prijs op stelt dat er foto’s van je op Facebook of het internet terecht komen. Gluurders bij de zonnebank zou ik ook niet waarderen, daar hoef je niet eens een vrouw voor te zijn om dat onprettig te vinden.
En een ‘excessief seksleven’ wat is dat nou weer? Een vent die achter de vrouwen aan zit is een bink, maar als een vrouw dat doet is dat meteen iets om vraagtekens bij te zetten. Wat een onzin. [027]
Je vind haar leuk, maar je bent ook wel een beetje op haar gefixeerd, lijkt me. Je oordeelt heel snel.
Wie ben jij om haar op haar gedrag of ‘leugens’ aan te spreken of haar te willen ‘helpen’? En als klap op de vuurpijl ook nog de amateur psycholoog uithangen en het vermoeden hebben dat er bij haar ooit sprake van 'seksueel misbruik' is geweest.
Ik vind het nog al wat.
* Liebe Macht Frei *
Johnson

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Mensen uit de buurt waarschuwen me voor haar, ze is een beetje erg raar en ik heb al genoeg bizarre mensen in mijn leven ontmoet om er nog eens energie in te steken.
Het gaat verder dan gewoon niet graag hebben dat haar foto's op het net worden geplaatst, ze is er gedurig mee bezig. Alsof er op elke hoek van de straat een camera schuilt.
Leeuwtjuh

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Waarom blijf je dan niet gewoon uit haar buurt als het je niet bevalt? Niemand verplicht je om ermee om te gaan toch?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Het lijkt mij meer een geval van obsessie met buren ;)

http://www.psycholoog.net/forum/viewtopic.php?t=17652
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Och, dat ik daar intrapte...

Hoi Djarno :) Gaan we weer?
Johnson

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Om on topic te blijven: Ik merk dat er een wederzijdse interesse is en gevoelens kan je niet tegenhouden, je kan er hooguit iets mee doen of ze negeren.
Ik wil er best iets mee doen, maar dan wil ik gewoon weten hoe ik dat aanpak.
Wik

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Dat ze een heel groot probleem met vertrouwen heeft lijkt wel duidelijk. En dat ze geïnteresseerd in je is ook. En dat je op geen enkele manier moet gaan pushen. Ga aub niet luisteren naar buurtgenoten. Je weet niet wat er aan de hand is, behalve dat ze moeite heeft met vertrouwen. Dit is een katje om met de fluwelen handschoenen aan te pakken. Als ze moeilijk doet, accepteren en niet doorvragen. Geef haar de kans je te vertrouwen.
Molecule

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Ik wil hier geen valse bekommernissen uiten maar het gevoel dat het verhaal me geeft is een vorm van BORDERLINE.

Heeft ze extreme angst om verlaten te worden? Zijn contacten de ene moment zeer intens en dan weer heef afstandelijk. Bekijkt ze alles wit zwart en ben je de ene dag de held en de dag erna uitschot?

Kan ook verklaren waarom ze excessieve kortstondige seksuele contacten heeft (want het vult haar enorme nood naar affectie en waardering maar behoudt voldoende afstand).

Soit, ik ben geen psycholoog maar heb veel over zulke dingen gelezen aangezien mijn eigen vrouw vreemd gedrag vertoont en waar ik ook twijfel of het geen bordeline zou zijn.

Molecule
Johnson

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

Bedankt voor de lieve reacties.

Ze heeft bijvoorbeeld een goede vriend, dat weet ik. een beetje een onderdanig type. Ze hebben geen relatie, maar zij windt hem een beetje rond haar vinger. Moet ze iets aan de andere kant van het land gaan kopen, zal hij met haar gaan rijden, zodat ze geen benzine moet betalen. Maar als hij dan een kleine opmerking maakt genre: jij bent toch wel een moederskindje, dan wordt ze voor zoiets kleins furieus en zal ze hem de volgende dag overal zwartmaken.

Ze hebben al jaren een vriendschap van: 2 maanden dikke vrienden, 6 weken ruzie ( elkaar compleet negeren), 4 maanden vrienden, 3 maanden ruzie,...... Dat heeft ze me zelf al verteld.

In die periode dat ze ruzie hebben, zoekt ze andere contacten ( zoals met mij) en gaat ze die goede vriend van haar zwartmaken. Dan is hij de slechtste mens ter wereld en belt ze zelfs de politie wanneer zijn auto een centimeter te dicht bij de stoep staat ( heb ik op die korte periode zelf mogen ondervinden).

Wanneer die nieuwe contacten doorhebben hoe ze in elkaar zit en vragen stellen, negeert ze opeens al die mensen en neemt ze opnieuw contact op met haar goede vriend. Ineens kan ze zichzelf goedpraten. Die ene vriend is dan zo naief dat hij haar altijd terug in vertrouwen neemt, maar keer of keer loopt het weer mis. Het komt altijd weer goed, maar het loopt altijd terug mis.

Wanneer het foutloopt met hem, kan ze meestal niet terug naar de vorige mensen, want die zijn niet zo dom als hij en dan zoekt ze nieuwe contacten, maar ze verpest het keer op keer. Wanneer het met deze goede vriend opnieuw fout zal lopen, zie ik haar in staat om met een smoesje mijn aandacht te trekken.
Johnson

Re: Duidt dit op seksueel misbruik?

PS wat die verlatingsangst betreft: ze vertelde me eens dat die goeie vriend van haar eens langs haar deur voorbij wandelde en niet aanbelde. Sindsdien zit ze zeer vaak op uitkijk en wanneer hij gaat voorbij wandelen, doet ze haar deur open om dat niet opnieuw mee te maken. Dit wel enkel in periodes dat het goed tussen hen gaat. Is toch ook angst om afwijzing. In periodes dat ze ruzie hebben, kan de deur niet hard genoeg op slot zijn.

Vandaag kwam ikzelf dicht bij haar thuis gewandeld en ze stapte uit de wagen. Ze kon niet snel genoeg binnen zijn. We zitten momenteel evenwel in een periode dat het tussen haar en haar vriend goed gaat. Ze vertelde me ook dat ze graag met die persoon een week of twee weken op voorhand een soort agenda plant. Vrijdag daar iets gaan drinken, zaterdag iets gaan eten. het MOET gewoon gebeuren zoals zij het wilt.

Ze vertelde me ook over: ik was ooit bevriend met die persoon, maar we leven nu in ruzie of: ooit was ze een vriendin, maar ze liet me vallen. Ze lijkt veel vrienden te hebben gehad, maar altijd maar gedurende een zeer korte periode in haar leven.
Ze wil graag zelf de regels van de communicatie bepalen en dat komt soms heel bizar en vaak ook kwetsend over.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”