Apollo

Een relatie

Even om mij voor te stellen: ik ben een 21 jarige mannelijke student.

Een simpele vraag van mij: hoe kun je het beste omgaan als je een behoefte hebt aan een intieme relatie met iemand, maar deze al een tijdje niet hebt en het niet lukt om die (op termijn) krijgen? Mijn leven is erg sober tot nu toe wat dit betreft. Zonder de basisschool mee te rekenen, heb ik tot noch toe nog geen relatie gehad. Qua leeftijd hoef ik mij heus nog niet zoveel zorgen te maken, ik heb nog genoeg tijd :D (ik ben nog maar een bijna 22er), maar ik heb wel het gevoel dat ik er op dit moment op een gegeven moment door verbitterd word, dat ik hier zo slecht in slaag. Ik zie dat de meeste mensen om mij heen vroeg of laat een relatie krijgen, en soms zijn dat zelfs hele onaardige mensen, en dat frustreert mij dan, omdat dit mij gewoon (nog) niet lukt. Verder dan wat sociale praat komt het eigenlijk nooit echt. Hoe anderen om mij heen dat dan wel voor elkaar krijgen, is voor mij een magisch gebeuren.

Iemand die tips heeft hoe hiermee om te gaan, anders dan er gewoon mee te leven, of gewoon gezellige dingen te ondernemen met anderen en te zien wat er op je pad komt? Het lukt me niet goed om hier een positieve mindset aan te geven. Rationeel gezien weet ik dat het een kwestie van tijd is die je jezelf moet geven, je beter veel mensen kunt ontmoeten totdat je een leuk iemand tegen komt, en verder een leuk leven leiden essentieel is, maar ik ben nu lang genoeg alleen geweest voor mijn gevoel.
Anotherday

Re: Een relatie

Simpel, je studeert. Word lid van een studentenvereniging. Ik werd zelf ook pas lid toen ik 23 was in Amsterdam. Het wemelt er echt van de vrouwen en bij de meeste verenigingen is de man - vrouw verhouding enorm in het voordeel van de vrouwen. Denk aan 30 procent man en 70 procent vrouwen van het leden bestand!

Mis ook de studenten feestjes/kroegen/clubs niet. Je kunt ook internetdating overwegen. Ga er gewoon voor de lol in en maak afspraakjes!

Succes! Het is geweldig om zo jong te zijn, dus geniet ervan!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”