Spongebob123

ADHD en vrienden maken gaan niet samen voor mij -.-

Hee iedereen, ik ben een jongen 15.. Bijna 16 :0 :).

Ik heb ADHD en heb nogal problemen over vrienden.. Of het nu vrienden maken.. Onderhouden.. Of kwijt raken is.. Ik eindig altijd met niks. Ik kan m'n gevoelens niet goed uitdrukken in woorden dus laat ik maar bij het begin beginnen.. :

Ik zit nu in het 4de lesjaar Vmbo-T.. Ik zat op Havo tot het 2de.. In eerste klas is ontdekt dat ik ADHD heb aangezien ik nogal veel dingen per ongeluk kapotmaak.. Onhandig.. Niet kunnen plannen van school.. Agenda waar niks in stond.. Schriften nog in het plastic.. Boeken niet kaften..

Dus maar eens naar doktertje.. En ja lekker hoor ADHD... Moet 3x daags 2 tabletten ..

Dus het begon in het eerste.. Op basisschool had ik goede vrienden en nooit problemen. Nu in het eerste zat iemand in de klas die ik kende van voetbal.. Zoontje voorzitter.. Zat in het hoogste elftal terwijl ik beter was. En hij zat altijd op te scheppen dat hij Zow goed was jwz... Eh ik mog hem dus niet.. Hij is erachter gekomen dat ik ADHD had en heeft verlinkt dat ik tabletten slikte.. En hij dee heel dom tegen mij en zette me voor schut tegen over andere mensen in de klas.. Waardoor ik niet goed met mensen in contact kon komen.. Ik hate hem dus zo erg dat toen de gym leraar ff niet keek met voetbal ik hem per ongeluk hem een trap op de enkels gaf.. Gebroken dus.. Ik d8 lekker voor hem.. Gelukkig d8 hijzelf dat ik het niet extra dee omdat hij de bal had.. Ik d8: lekker voor je mongol.. Maar toen d8 ik ook van.. Waarom doe ik dit? Waarom hield ik de eer niet aan mezelf?

Met die gevoelens zat ik te wurgen omdat ik een heel ander mens was zonder pillen of met.. Zonder was ik praatgraag, niet zo erg dat het irritant was, maar ik maakte veel grapjes enzo en mensen mogen mij.. Met tabletten word ik heel stil en kan ik me goed concentreren.. Maar dan ben ik helemaal stil.. En doe ik anders dan normaal.. Ik wou niet zon stil jongetje in de klas worden dus de ene keer gooide ik m'n pillen weg Smorgens en dan weer niet.. Dus dan was ik heel actief in de klas.. En de volgende dag weer niet.. Dus mensen vonden me raar worden.. En daar heb ik hele tijd mee gekampt..

Ik ben een rampzalige planner.. En met huiswerk bn ik altijd binnen 5 min klaar omdat ik geen zin meer heb omdat ik me nooit kan concentreren.. Dus na 2 k** haren geen vrienden gehad.. Toen kwam ik op T.. Ik mogt een klas uitkiezen en kwam bij een jongen uit m'n voetbalteam.. Met hem klikte het meteen hij was ook rampzalig als mij en die klik was er gewoon.. Hij had een Vriendengroep waaraan hij mij voorstelde.. En gek genoeg klikte dat ook.. Na 1 jaar voorbij te gaan.. Niks aan de hand :)

toen ik erachter kom dat die teamgenoot van me.. Een beetje begon te roddelen.. Nu is het zo bij ons in het dorp dat iedereen roddelt en niks ervan zegt.. Dus iedereen naait elkaar.. Ik kwam dus erachter dat hij over mij rodelde.. Ik zei tegen hem waarom hij dat dee.. En toen werd hij helemaal boos maar hij was klein dus hij kon me niks maken.. Hij was nogal een baasje in onze Vriendengroep.. Dus dag erop hoorde ik niks meer van ze..

En zo begonnen er meer roddels.. Over mij.. Die Geneens waar waren.. En het waren egt hele erge roddels.. Dus ik d8 laatmaar gewoon negeren dus ik heb ze nooit meer gesproken.. Een paar mensen ga ik af en toe mee om op school van m'n ex Vriendengroep.. Maar in weekenden met niemand.. Dus ik heb niet egt vrienden en ik zelf kan me niet goed inschatten.. Of ik nu zon stil type bn of niet omdat ik de ene keer pillen nam dan weer niet xd dus ik had niet zo zin om met van die stille types om te gaan om dat zeg maar hun tog anders zijn in doen en laten....

Dus eigenlijk voel ik me gekwetsd, k** en idk wat ik moet doen.. Tog ken ik best wel veel mensen en ga ik makelijk met mensen om.. Ik kom dus vaak mensen tegen waarmee ik een praatje maak enzo dat vind ik wel leuk :) maar tog blijft het een praatje.. Dus geen vrienden.. Ik wil niet opscheppen maar tog heb ik wel vaak verkering.. Vaker dan de tijd dat ik niks heb xd ik kleed me nogal goed volgens hun en ze noemen me mooiboy wat ik vaak aanhoor..

Zelfs van jongens...... Naja vat het op als een compliment xd ik stel me heel anders op naar meisjes.. Dan ben ik rustig grappig en lief tegelijk. Ik weet niet hoe dat komt maar dan voel ik me op m'n gemak en dan ben ik ook mezelf.. En daar heb ik dan niet van die stomme pillen voor nodig.. Ik ga mbo doen.. Cios.. Dat is in Enschede.. Ik zelf woon daar dorpje vanaf maar is te doen.. Cios is een sportopleiding om iets te doen later met sport.. Ik kan zelf goed sporten in alle sporten...

Ik vind het ook leuk :) na het gedoe met die Vriendengroep ben ik op kickbox gegaan wat ik 3-4x per week doe.. :). Eigenlijk is m'n leven Geneens zo slecht.. Maar ik zou graag mensen willen hebben waarmee ik kan omgaan en die aan je denken en waarmee je kan lachen.. Beetje rampzalig verhaal volgens mij lol maar ik hoop hier een discussie mee te starten zodat ik daar weer op kan reageren.. Ik hoop dus op tips hints reacties etc .... :)
Laatst gewijzigd door Selfje op 17 okt 2012 23:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Alinea's aangebracht ivm leesbaarheid post en schuttingtaal verwijderd

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”