Egeltje

Buitenlandse vrouw + ruzie

Beste Lezer,

Het gaat over de relatie tussen mij en mijn vrouw. We zijn vorig jaar getrouwd en het is vanaf het begin al geen fijn huwelijk. We verschillen heel erg in karakter en het is moeilijk om te communiceren. Al onze ruzies gaan over kleine dingen. Ik begrijp vaak niet wat ik verkeerd heb gedaan. Zo mag ik geen boodschappen meer doen, omdat ik geen boodschappen kan doen volgens haar. We krijgen inderdaad flinke ruzies in de supermarkt. Ik was gewoon gewend om te pakken wat ik lekker vind. Alleen zij steekt hier een stokje voor en brengt me in de war waardoor ik begin te twijfelen en uiteindelijk toegeef. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik niet alles mag eten. Ze bedoelt het goed denk ik. Maar het gaat eigenlijk bij alles zo. Zij bepaalt wat ik eet en ik voel me nogal gecontroleerd. Als ik er wat tegenin breng dan word ze boos en zegt dat ik geen respect heb voor wat ze allemaal voor me gedaan heeft. Ze vindt dat ik te vrij ben opgevoed en daarom geen discipline heb. Ook wil ze dat ik verander en dat ik me aanpas aan haar en haar dochter. Maar ik ben zelf nou eenmaal een beetje chaotisch en ik hou van impulsieve dingen. Maar zodra ik iets onverwachts doe, dan krijg ik de volle laag. En veel verwijten. Ze is soms zo in paniek om iets wat ik doe of zeg, dat ze me begint te krabben en te slaan. Ze vindt dat ik haar niet serieus neem. Misschien heb ik dat inderdaad niet zo goed geleerd en eigenlijk staat ze steeds verder van me dat het me ook minder interesseert wat zij ervan denkt. Alleen als ze begint te huilen dan kan ik haar serieus nemen. Ze is dan wat rustiger en zegt wat ze echt voelt. Maar dat is eigenlijk een brug te ver.
Het is nauwelijks leefbaar te noemen hier in huis. Ik zit in mijn gedachten en zij ook. Als we praten begrijpen we elkaar niet. Erg frustrerend. Ze wil geen hulp, omdat het aan mij ligt. Wat kan ik doen in deze situatie? Heeft iemand iets soortgelijks of tips.
Ik ben nogal radeloos....

Egeltje
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Buitenlandse vrouw + ruzie

Jullie zijn water en vuur, kunnen amper communiceren vanwege de taal. Waarom zijn jullie in godsnaam getrouwd? Dacht je het dan komt het vast wel goed?

Wat je moet doen? Nou ik heb mijn mening al klaar, maar laat mijn beurt graag even aan een ander misshcien zie ik het allemaal te zwart en straks zeg ik iets doms, waar ik spijt van krijg.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Buitenlandse vrouw + ruzie

Waarom zijn jullie getrouwd als jullie zoveel van elkaar verschillen? Dat is iets wat je naar mijn weten al op voorhand weet. Is haar dochter ook tevens jouw dochter?
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Buitenlandse vrouw + ruzie

Hit the road jack euh egeltje
:nod:

Je kan zeggen waarom dit en waarom dat. Dat is verleden en niks aan te doen.

Het enige dat telt is wat er nog moet komen en als je dat wil veranderen kan dat. je weet al lang dat dit niet werkt en het zal nooit werken.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Caio

Re: Buitenlandse vrouw + ruzie

We verschillen heel erg in karakter en het is moeilijk om te communiceren.
Als jullie elkaar niet goed verstaan wéét je nog niet eens of jullie karakters erg verschillen!
Als zij niet goedvindt wat je in de supermarkt koopt laat haar dan a.u.b. boodschappen doen, dan ben jij daar vanaf en heeft zij een tijdverdrijf.
Stuur haar naar een taalcursus en laat haar duidelijk bewijzen wat deze verhouding haar waard is.
Stuur ze anders naar huis.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”