Forever666

Geheim bewaren tussen een koppel.

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn beste vriendin (lesbisch) heeft nu zo'n 2 jaar een relatie met een andere vriendin van mij. Ze hebben al veel problemen in hun relatie gehad met o.a. geen acceptatie van familie en vreemden waardoor ze al meerdere keren (bijna) uit elkaar zijn geweest. Ook zijn ze beide weleens vreemd gegaan wat veel problemen met zich mee heeft gebracht.
Ik ben closer met mijn beste vriendin dan met haar partner, en weet bijna alles van haar. Zo weet ik ook dat zij contact heeft met een andere vrouw waar ze min of meer een kleine 'affaire' mee heeft gehad (ze zijn niet lichamelijk vreemd gegaan maar de aantrekking was er wel). Haar partner heeft contact met deze vrouw dus ook 'verboden' (of in ieder geval, ze hadden afgesproken dat dit niet meer zou gebeuren).
Ik weet dus dat ze nog contact hebben (mijn beste vriendin en haar 'affaire'). Onlangs heb ik vernomen dat de partner van mijn beste vriendin ook nog steeds contact heeft met háár vroegere affaire, die zij zogenaamd ook niet meer zou spreken.

Beide hebben dus contact met een 'voormalige' affaire, maar beide denken van de ander dat het niet zo is.
Erg lastig.
Ik weet het van beide, maar weet dus niet wat ik moet doen. Ik heb tot nu toe niks gezegd, ik vind het aan de ene kant niet aan mij om het erover te hebben. Vooral omdat ik het van mijn beste vriendin al die tijd al wist, en nooit iets tegen haar partner heb gezegd, om dat nu wel te doen sinds ik weet dat zij dit ook doet, is misschien niet helemaal eerlijk.

Maar ik vind het wel moelijk, vooral omdat het niet zo goed tussen hen gaat en ik mijn beste vriendin vaak in tranen zie.

Moet ik mij erbuiten laten of kan ik er wat van zeggen? Misschien tegen beide persoonlijk. Niet het van de ander zeggen, maar ze aanspreken op hun eigen gedrag?

Wat zouden jullie inmijn situatie doen, erbuiten laten of.. ?



Bedankt voor het lezen!
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Geheim bewaren tussen een koppel.

Wij hebben iets gelijkaardigs meegemaakt met een bevriend lesbisch koppel : een relatie met dagelijkse extreme ups & downs.
Erg lastig om neutraal te blijven als je met beiden bevriend bent.
We hebben nooit de andere iets verteld over het vreemdgaan of het denken aan (was niet altijd zo duidelijk).
Enkel groeide er wel meer begrip voor de ene persoon als voor de andere (creëer je automatisch als ze er jou bij betrekken).
Toen ze later (officieel) uit mekaar gingen had de ene (1) een korte relatie met iemand anders (3) en vingen we de persoon die alleen achter (2) bleef zo goed mogelijk op.
Een paar maanden later begon deze (2) een relatie met de vrouw waar haar ex een kortstondige relatie had gehad (3).
Doordat wij neutraal bleven = het aanvaardden kregen we nog het deksel op de neus van (1) : want dat kon niet ondanks ze (2) had laten vallen en later (3) dumpte dat deze nu samen een relatie begonnen.

Waarom zouden wij dat niet aanvaard hebben, tenslotte waren ze beiden vrijgezel op dat moment.
Dus je zo weinig mogelijk moeien en troosten wie je kan...
Uiteindelijk als je er tussen zit krijg je vroeg of laat toch het deksel op de neus, zeker als je nog eens zaken gaat vertellen die ze jou in vertrouwen vertelden.
Forever666

Re: Geheim bewaren tussen een koppel.

Beetje late reactie, maar bedankt!
Ik zal me er inderdaad niet teveel mee bemoeien, want het gaat nu al niet zo lekker en dan krijg ik straks de schuld inderdaad.. Bedankt voor je reactie.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”