exstazius

advies nodig

Hello iedereen

Ik ben een student van 23 jaar uit Belgie.
IK vecht al een tijd tegen depressie. Sinds ik 16 was herinner ik mij dat ik vaak somber en depressif ben. Vaak bij psychologen geweest en dat heeft mij geholpen maar is nooit een definitieve oplossing geweest voor mijn problemen. 3 jaar geleden is mijne beste vriend omgekomen en 1 jaar geleden is mijn moeder ( de belangrijkste persoon in mijn leven) omgekomen in een tragisch ongeval. De relatie met de rest van de familie is ook niet zo goed. Tijdens de rouwproces kon ik niet op de hulp rekenen van mijn vader of andere familie leden. Ik heb eigenlijk een advies nodig van jullie, die in dezelefde situatie zitten , hoe gaan jullie me om? Ik neem medicaties (deanxit) maar helpt niet echt, af en toe xanax. Ik zal ook eerlijk zijn dat ik mijn alleen blij voel als ik bepaalde medicaties neem die invloed hebben op uw stemming, geen drugs wel via arts verkijgbaar maar dat is zeker geen oplossing
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: advies nodig

Spijtig dat je zo jong al twee dierbaren hebt verloren. Als je geen sterke band hebt met de rest van je familie, zijn er dan anderen waarmee je dat wel hebt? Van eenzaamheid kan je erg neerslachtig worden. Ook is het belangrijk dat je niet passief wordt en in beweging blijft, gezond eet en voldoende zonlicht krijgt. Wissel je studie en activiteiten af met voldoende rust. Stress zorgt voor de productie van stresshormoon, met schadelijke effecten op je gezondheid. Voor wat beweging en sociaal contact zou je bij een sportvereniging kunnen gaan als je dat nog niet bent. Lichamelijke activiteit doet wonderen bij depressie, en de sociale aanspraak zal je ook goed doen.

Als de medicijnen niet helpen, stop er dan mee in overleg met je arts. De meeste medicijnen van dit type zijn voor symptoombestrijding en pakken niet de kern van het probleem aan. Daarbij hebben ze vaak schadelijke neveneffecten. Misschien zou therapie in welke vorm dan ook meer effect hebben. Je zou eens met je arts kunnen overleggen of er een geschikte vorm van therapie voor je is. Er worden zeer uiteenlopende therapieën aangeboden, zowel individueel als in groepen.

Veel sterkte en succes!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”