Soufiane1904

COPD bij moeder

Goede middag dames en heren,

Na een lange zoektocht ben ik op deze site terecht gekomen, en dacht, laat ik eens hier om advies vragen. Mijn moeder is 7 jaar geleden in coma beland, toen werd vastgesteld dat ze COPD heeft (longziekte waardoor je met deels of algehele beademing door het leven moet). Sinds die tijd is mijn moeder heel erg veranderd. Vroeger was mijn moeder een levenslustige vrouw die zowat een dwangneurose had om alles schoon te maken (beetje overdreven). Sinds 7 jaar en 2 ziekenhuisopname doet mijn moeder helemaal niets meer, kijkt alleen TV, komt niet buiten, verzorgt zich zelf heel slecht etc etc. Ook heeft ze voor heel veel problemen gezorgdt door post te verstoppen en achter te houden. Hierdoor hebben wij/ik veel problemen gehad met diverse incassobureau's en deurwaarders. Zelf ziet ze de ernst van de zaak niet in, ze wilt ook geen thuiszorg, en wilt ook geen psychologische/psychatrische hulp, want ze vindt zichzelf niet ziek. Wie heeft er een idee wat ik nou hiermee kan doen, eventueel onder dwang? Dit is namelijk geen houdbare situatie meer.

Alvast bedankt, en een fijne zomerdag! occasion14
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: COPD bij moeder

Heb je haar al eens geconfronteerd met de last die haar gedrag voor jou en eventuele andere gezinsleden te weeg brengt? Duidelijke communicatie lijkt me de eerste stap om te nemen voordat je eventuele opname overweegt.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”