ruby

het huishouden...

Op dit moment word ik gek van het feit dat me vriend alles maar dan ook echt alles overal laat slingeren.Hij ruimt niks zelf op en probeert naar mijn gevoel alleen maar om zoveel mogelijk klerezooi te maken.
Hij heeft geen enkel respect voor het werk dat ik ervoor moet doen om het netjes te houden.
Hij werkt en ik (nog) niet dus vind hij dat het huishouden mijn pakkie an is.Oke mee eens,maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ik een soort van sloofje word ofzo,die constant de rotzooi achter zn reet opruimt..
En binnenkort ga ik zelf ook weer aan de slag.Ik hou me hart vast voor als ik na een drukke dag thuiskom.Dan zal het ook wel een zwijnenstal zijn..
Hij kan het gewoon niet,hij heeft er geen erg in en het boeit hem ook niet of er overal papieren en rotzooi ligt.
Ben net helemaal uit me plaat gegaan tegen hem en dan gaat tie dus,zoals altijd,weg.
Ik word hier zo dood en doodziek van!
Ik hou van me vriend maar ik kan hier niet meer tegen.
Weet ook niet hoe ik het op moet lossen,ik heb alles al geprobeerd om hem duidelijk te maken dat het huishouden nog best zwaar werk is en dat er een hoop tijd en moeite in gaat zitten.
Pff,dit moest ik even kwijt.
NOg tips?
Xx Ruby
DELETED

VERWIJDERD
Mier

Ik vind je vriend dan echt een klein kind die erg onvolwassen overkomt als hij op deze manier met jou omgaat...
Een relatie begin je samen en dan is het de bedoeling dat je SAMEN daar ook het beste van maakt en dat betekend dus dat je beide moet meehelpen aan dingen die je misschien niet leuk vindt, maar er wel bij horen als je samenwoont.
Door het steeds maar op blijven te ruimen gaat hij daar aan wennen en dan zal een ander patroon aanleren steeds moeilijker worden tot het moment dat je er echt genoeg van hebt en doorslaat en dan is het eigenlijk al te laat.

Laat hem maar goed weten dat jij hier niet van gedient bent en geen schoonmaakster bent die alles van hem gaat opruimen, bevalt hem dit niet, dan zal hij op zoek moeten naar een nieuwe "schoonmaakster".
ruby

Dank jullie voor jullie reactie.
Het is algemeen bekend dat veel mannen moeite hebben met huishoudelijk werk.(Michel ;) uitzonderingen daargelaten)
Ik ontplof ook werkelijk als ik thuis kom en overal liggen papieren en rotzooi.
Kijk mijn vriend doet heel veel dingen.Hij heeft 2 bedrijven,waarvan hij er 1 net heeft opgestart.Dus hij heeft heel veel te doen qua werk én administratie.Ik probeer hem zoveel mogelijk te steunen wat betreft:
Papieren opruimen.
Kleding wassen en vouwen.
Eten maken,ook zn brood voor s'middags.
Dingen regelen of halen voor hem,zoals enveloppen,papier enz.
Daarbij komt dan nog het gewone huishouden.Hij zegt dat hij het gewoon niet ziet en er geen erg in heb.Misschien ook omdat hij het zo druk heeft.Maar ik vind het niet leuk als ik de hele dag in huis bezig ben en hij is 5 minuten thuis en ik kan opnieuw beginnen.Dan heb k het gevoel dat ik het voor niks doe en dat het ook niet word gewaardeerd.
We wonen nu samen bij wijze van proef.
Ik heb ook nog me eigen woning,dus als ik wil kan ik zo weg.Maar ik wil juist vechten voor een goede relatie en een goede toekomst samen.Ik hou niet van weglopen,als het daarover gaat.
Als ik eenmaal ergens voor ga,ga ik voor 200% ervoor.En niet na een tegenslag al gelijk denken dat het toch niet werkt.
We willen ook een kind en ik moet morgen ook gaan werken,voor het eerst sinds een tijd,dus ik hoop echt dat hij inziet dat het zo niet kan en dat we samen verantwoordelijk zijn voor het huis.
Bedankt voor jullie reacties!
Xx
Boet

Dat iemand druk is op zijn werk geeft hem nog geen excuus alles achter zijn gat te laten slingeren. Vind ik persoonlijk nogal klein. Doen mijn kids ook wel eens. Die zijn acht en tien...

Ideetje. Zijn spullen NIET opruimen? Als hij dan begint te piepen van 'jij bent de hele dag thuis', zou je kunnen antwoorden met 'dat geeft jou nog niet het recht er een zootje van te maken.'

Als hij zijn spullen op vaste plaatsen bewaart, wordt het ook geen zootje.

Groet,

Robert
ruby

Boet schreef:Dat iemand druk is op zijn werk geeft hem nog geen excuus alles achter zijn gat te laten slingeren. Vind ik persoonlijk nogal klein. Doen mijn kids ook wel eens. Die zijn acht en tien...

Ideetje. Zijn spullen NIET opruimen? Als hij dan begint te piepen van 'jij bent de hele dag thuis', zou je kunnen antwoorden met 'dat geeft jou nog niet het recht er een zootje van te maken.'

Als hij zijn spullen op vaste plaatsen bewaart, wordt het ook geen zootje.

Groet,

Robert
Ja is wel een goeie.Ik ruim alles van mezelf op en alles wat hij laat slingeren gooi ik in een hoek,alles,truien,sokken,papieren,kranten,lege pakkies taksi :twisted: ALLES!

Hahaha...
Misschien dat dit werkt? ik hou jullie op de hoogte.
Xx

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”