Eric69

Partner terug winnen

Een introductie:
Ik ben een man. Wij zijn nu 6 jaar getrouwd en hebben 2 schatten van dochters (3 en 4). 2 jaar geleden zijn we verhuist. Nooit stil gestaan altijd maar door en door.

Afgelopen 1,5-2 jaar zijn we uit elkaar gegroeid. Op een of andere manier hebben we hierover nooit gesproken met elkaar. Gedacht; dat zal wel aan de drukte liggen, werk, verhuizing, kinderen etc. We hebben zelfs geen of heel weinig intieme momenten meer gekend, zoals flirten, knuffelen en sex. Tot de maat vol was. Begin december hebben we elkaar het eea duidelijk gemaakt en zijn gezamelijk tot de conclusie gekomen dat het zo niet langer kan. We hebben hierin geen ultimatum gesteld maar er moet snel iets gebeuren. Zij heeft mij gezegd dat ze het gevoel voor mij is kwijt geraakt, maar kan moeilijk aangeven waar ze het is verloren. Tevens vindt zij het moeilijk om aan te geven waardoor het gekomen is. Ook ik ben het kwijt waar, waarop en waarom het fout is gegaan. Ik heb mijn gevoelens nog steeds voor haar en baal er ook van dat ik deze periode niet kenbaar gemaakt heb. Ik wil haar absoluut niet kwijt, nee, ik wil haar terug.

Ik heb waarschijnlijk altijd een plank voor mijn hoofd gehad omdat ik het of niet eerder gezien heb of er niet over wou praten. Ik heb haar niet altijd de steun gegeven die zij zocht. Ik kan de jaren die we verloren zijn niet terughalen, hoe graag ik het ook zou willen. Ik wil verder, bouwen aan een gezonde relatie, met het gezin. Ik wil mijn partner weer terug winnen en dat geven wat ik de afgelopen jaren niet gegeven heb. En natuurlijk de relatie op te laten bloeien en deze zo te houden om weer niet in het gat te vallen.

Hebben jullie hier ook ervaringen mee en kunnen jullie advies geven wat te doen. En vooral ook wat niet te doen.

Alvast bedankt,
ann61

Hallo Eric,

als jullie allebei nog verder willen met elkaar (en ik heb de indruk dat dat wel het geval is) dan zou ik zeggen praten, praten en nog eens praten. Zet de dagelijkse bezigheden even opzij, stel minstens 1 x per week een datum vast in jullie agenda om bvb samen, met z'n 2, buitenhuis te gaan eten en spreek over wat je voelt, wat je wilt en hoe je denkt dat je bereiken. In het begin zal het misschien een beetje geforceerd over komen maar ondertussen zul je wel allebei beter weten waar je staat met elkaar, zul je elkaar zonder onderbrekingen (TV, telefoon, kinderen, huishouden) terug in de ogen kunnen kijken en kunnen luisteren naar elkaar.

Een relatietherapeut kan ook handig zijn als er bepaalde dingen zijn waar jullie niet tevreden over zijn bij elkaar en waar je niet uitgeraakt omdat bvb een van beide zich aangevallen voelt...

Kleine verrassingen, zoals misschien in het begin dat je elkaar kende, kunnen ook terug voor een vonk zorgen - een bloemetje, een gedicht, een liedje laten afspelen dat je mooi vindt, een kaartje, een onverwacht SMS'je midden op de dag om te tonen dat je aan haar denkt... Maar dit zijn extraatjes, het belangrijkste is communicatie!

Veel succes, Ann
Stefan_Nienke

Hee dit lijkt verdacht veel op mijn (ons) verhaal,
We hebben dit reeds eerder meegemaakt en zijn er toen mee naar een relatietherapeut geweest, na een tijd ging het weer super, alleen op een gegeven moment verval je toch weer in je oude gewoontes, wat weer resulteerd in het verhaal van Eric.

Daarbij wordt ook aanbevolen door de huisarts dat het verstandig is voor mijn vrouw om eens een psycholoog te bezoeken, omdat ze maar blijft afvallen maar wel normaal eet en drinkt. Nu heeft ze hier weinig behoefte aan. Heeft iemand tips of ideeën???

Ik ben kapot.
vechter

Op het moment dat je jonge kinderen hebt verandert er veel in een relatie, je hebt minder tijd voor elkaar, chronische moeheid komt om de hoek kijken en je ziet elkaar meer als ouder dan als partner.
Het advies om in relatietherapie te gaan is heel goed, zeker doen.
Weleens van de 7 jaars dip gehoord, haast in elke relatie komt na 7 jaar de sleur om de hoek kijken, besteed je kids eens een weekend uit en ga samen lekker naar een hotelletje in een bosrijke omgeving of aan zee, ga uren wandelen en praat, neem dan een lekkere irisch coffee of zo en verwen elkaar, toon je liefde voor elkaar en neem echt de tijd voor elkaar.
Spreek met het logeer adres af dat je alleen in noodgevallen te bereiken bent .
Groetjes Bianca, 3 kids (14, 12, 10.)
Stefan_Nienke

dankje, relatietherapeut zijn we zo'n 3 jaar geleden ook geweest, hierna ging het super, veel praten en veel samen ondernemen (zover dat het het toeliet) maar nu, na idd 7 jaar relatie zitten we weer erg in een dip, ik wil er voor vechten voor 100% maar dat idee krijg ik niet van mijn vrouw.
Ik voel me machteloos, op het moment dat ik dit schrijf is ze naar een familievriend en komt morgen terug, ik hoop dat ze antwoorden vind die ze zoekt, wat goed is voor haar en voor ons gezin.

ik heb hem net ook bij what's your mood geplaatst maar wil hem hier ook nog even plaatsen, dit nummer schreef ik gister:

Sad

I'm feeling bad today
it's worse than i can say
I'm feeling sad today
that's the last, the last i wanna say

She says i don't want you anymore
She want's to go away
She doesn't have hope anymore
So she want's to go away

I'm feeling bad today
it's worse than i can say
I'm feeling sad today
that's the last, the last i wanna say

Perhaps i did something very bad
Perhaps we did it all together
Perhaps thats why i feel so sad
I just want it to go better

I'm going crazy I'm getting mad
I don't want her to go
because i love her so bad

I'm feeling bad today
it's worse than i can say
I'm feeling sad today
that's the last, the last i wanna say
Jack62

Re: Partner terug winnen

Eric69 schreef:We hebben zelfs geen of heel weinig intieme momenten meer gekend, zoals flirten, knuffelen en seks.
Dit is heel bekend. Bij ons was ook sprake van de bekende relatiedip. Niet na zeven jaar, maar na een jaar of elf, maar verder inderdaad allemaal heel herkenbaar. Wij hadden het ook druk, druk, druk en de seks was verworden tot routine.

Wij zijn eruit gekomen door wat radicale maatregelen te nemen. Daardoor zijn we nu weer volledig op elkaar gericht. Hoe? Ik denk dat we er gewoon aan toe waren. Ik was dus op zoek naar wat anders.

En toen kwam ik op een dag de 'Handleiding voor de gehuwde vrouw voor een gelukkigere en meer vervullende relatie' tegen op het internet. Die vind je op Ragnelle.com. In het artikel wordt eerst uitgelegd waarom het vuur in de loop der jaren uitblust en wat je daarmee mist. Dat stuk zal iedereen bekend voorkomen. En daarna wordt een methode beschreven waarmee je het vuur weer kan laten oplaaien. Ik zal de inhoud hier niet verklappen. Lees zelf maar.

Ik was meteen verkocht en wilde het gaan proberen. Het duurde wel even voor ik het aan mijn vrouw heb laten lezen, want ik durfde eerst niet zo goed. Hoe dan ook, ze was enthousiast, was bereid om het te proberen en bij ons heeft het geholpen. Mijn vrouw raadt het artikel inmiddels aan al haar vriendinnen aan. Wel met wisselend succes. Sommige mensen vinden de methode namelijk helemaal niks. Maar wie op zoek is naar verandering moet het zeker even lezen.

Succes.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”