eigenwijsje

mijn man rookt stiekem!!!

Mijn man rookt stiekem en ik vindt het vreselijk. Ik ben er nu voor de derde keer achter gekomen en ik heb hem gezegd dat het dan over tussen ons zal zijn. Hij weet op dit moment alleen niet dat ik het weer heb ontdekt. Hier is natuurlijk wel al het een en ander aan vooraf gegaan dat nu te lang is om te schrijven. Van vreemdgaan is nooit sprake geweest, althans dat denk ik. Ik vindt het alleen verschrikkelijk dat hij dit stiekem doet, en misschien ook zelfs nog wel waar de kinderen bij zijn.
Wij hadden nooit geheimen voor elkaar. Op den duur begin je je af te vragen wat hij nog meer voor mij verborgen houdt. Mijn man is lui in huis en op z'n werk weet hij niet van ophouden. Als hij thuis is heb je maar even nodig en hij ligt te slapen op de bank. Terwijl ik andere mannen zie die het keurig thuis hebben. Ik weet bij een ander lijkt het gras groener. Ik heb geen zin meer in seks. Ik begin onaardig tegen hem te doen en de sfeer in huis wordt er dan niet prettiger op. Voor de buiten wereld zijn wij een prima gezin en ja er mankeerd ons ook aan niets. Maar ik ben ongelukkig en wil het liefts uit deze relatie en ook weer niet. Voor de kinderen niet. De hele dag heeft hij wel excusses dat hij weer even iets weg moet brengen, ja tijd voor een sigaret zul je zeggen. En verder doet hij z'n uiterste best om het mij naar de zin te maken. Moet ik hier nu iets aan doen, moet ik er iets over zeggen of moet ik dit door de vingers zien en er niet zo'n punt van maken??? Wat vinden jullie???
Leeuwtjuh

ehm wil je mijn eerlijke mening weten?

lighten up... please... zo jaag je hem alleen maar weg...
wees blij dat het maar om een sigaretje gaat... kom op zeg...
ik vind het een beetje erg dramatisch allemaal... tis maar gewoon een sigaretje... :roll: je zegt het zelf: hij gaat niet vreemd, hij heeft een baan... hij komt netjes thuis na iedere dag... mag hij misschien dan zelf weten wattie doet alstie thuis is?

maak hem gewoon duidelijk dattie niet moet roken waar de kinderen bij zijn... en dattie eerst zn tanden moet poetsen voor een zoen...als je het vies vind. mag hij ook zn eigen leven leiden? hijs volwassen. :roll:
Megil

je gaat je kinderen toch geen scheiding aandoen

omdat je man een sigaretje rookt?

bne blij dat het geen drugs is
ik vind persoonlijk dat je je eisen wel heel erg hoog legt
ik kan snappen dat je het niet leuk vind dat hij rookt, maak dan een regel... dat hij buiten rookt..
of alleen als de kinderen niet in de buurt zijn
ann61

Beste eigenwijsje,

liggen de problemen niet dieper dan het feit dat je man stiekem rookt? Als dat het enige is, zou ik zeggen: daarvoor ga je toch niet uit elkaar. Hij is verslaafd aan roken, zoals zovelen en dat hij het stiekem doet is waarschijnlijk omdat hij bang is voor je reactie? Zou je het fijner vinden als hij zegt: het kan me niet schelen wat jij ervan vindt en een sigaret in de woonkamer opsteekt?

Maar je zegt ook dat hij lui is, je begint onaardig te doen tegen hem en hebt geen zin meer in sex... Vind je hem eigenlijk nog wel een leuke man? Zelfs als je enkel bij hem blijft voor de kinderen, probeer het dan nog wel aardig en leuk te houden, want anders is de sfeer verpest voor iedereen en wat is dan nog de zin van samen te blijven?

Groetjes, Ann
Abramis

Re: mijn man rookt stiekem!!!

eigenwijsje schreef:Mijn man rookt stiekem en ik vindt het vreselijk. Ik ben er nu voor de derde keer achter gekomen en ik heb hem gezegd dat het dan over tussen ons zal zijn. Hij weet op dit moment alleen niet dat ik het weer heb ontdekt. Hier is natuurlijk wel al het een en ander aan vooraf gegaan dat nu te lang is om te schrijven. Van vreemdgaan is nooit sprake geweest, althans dat denk ik. Ik vindt het alleen verschrikkelijk dat hij dit stiekem doet, en misschien ook zelfs nog wel waar de kinderen bij zijn.
Wij hadden nooit geheimen voor elkaar. Op den duur begin je je af te vragen wat hij nog meer voor mij verborgen houdt. Mijn man is lui in huis en op z'n werk weet hij niet van ophouden. Als hij thuis is heb je maar even nodig en hij ligt te slapen op de bank. Terwijl ik andere mannen zie die het keurig thuis hebben. Ik weet bij een ander lijkt het gras groener. Ik heb geen zin meer in seks. Ik begin onaardig tegen hem te doen en de sfeer in huis wordt er dan niet prettiger op. Voor de buiten wereld zijn wij een prima gezin en ja er mankeerd ons ook aan niets. Maar ik ben ongelukkig en wil het liefts uit deze relatie en ook weer niet. Voor de kinderen niet. De hele dag heeft hij wel excusses dat hij weer even iets weg moet brengen, ja tijd voor een sigaret zul je zeggen. En verder doet hij z'n uiterste best om het mij naar de zin te maken. Moet ik hier nu iets aan doen, moet ik er iets over zeggen of moet ik dit door de vingers zien en er niet zo'n punt van maken??? Wat vinden jullie???
Gaat dit werkelijk enkel over je man die stiekem een sigaret rookt??? :?
Phlox

Re: mijn man rookt stiekem!!!

eigenwijsje schreef:Mijn man rookt stiekem en ik vindt het vreselijk. Ik ben er nu voor de derde keer achter gekomen en ik heb hem gezegd dat het dan over tussen ons zal zijn.
Dat kan geen reden zijn om uit elkaar te gaan
Hij weet op dit moment alleen niet dat ik het weer heb ontdekt.
Arme man en hij deed nog zo zijn best om het stiekum te doen.
Van vreemdgaan is nooit sprake geweest, althans dat denk ik.
Je bent te achterdochtig.
Ik vindt het alleen verschrikkelijk dat hij dit stiekem doet, en misschien ook zelfs nog wel waar de kinderen bij zijn.
Hij moet het toch wel stiekum doen want anders ga je bij hem weg.
Op den duur begin je je af te vragen wat hij nog meer voor mij verborgen houdt.
Kom op nou!
Mijn man is lui in huis en op z'n werk weet hij niet van ophouden. Als hij thuis is heb je maar even nodig en hij ligt te slapen op de bank.
Hij werkt zo hard dat hij doodmoe thuis komt en jij bent niet erg gezellig.
Ik weet bij een ander lijkt het gras groener.
Reken maar!
Ik heb geen zin meer in seks. Ik begin onaardig tegen hem te doen en de sfeer in huis wordt er dan niet prettiger op.
En van de spanning gaat je man weer stiekum een sigaret roken.
Maar ik ben ongelukkig en wil het liefts uit deze relatie en ook weer niet.
Je voelt je ongelukkig en daarom zie je spoken
En verder doet hij z'n uiterste best om het mij naar de zin te maken.
Nou dan?
Moet ik hier nu iets aan doen, moet ik er iets over zeggen of moet ik dit door de vingers zien en er niet zo'n punt van maken??? Wat vinden jullie???
Wees maar blij met je man en als hij een sigaret wil roken dan doet hij dat toch even buiten? Hij is geen klein kind en mag zelf bepalen of hij wel of niet rookt. Als jij er geen punt van maakt hoeft hij het niet stiekum te doen. Maak het weer gezellig in huis want mischien voelt hij zich ook wel ongelukkig. Je kunt ook wat bezigheden buitenshuis gaan zoeken zodat je niet overal op let. Een leuke baan brengt meteen weer wat extra geld op en dan kunnen jullie samen weer wat leuks doen.

Succes er mee! ;)
Neil Perry

Wat anderen hierboven al schreven... dit gaat echt niet alleen om die sigaretten.

Maar goed, ik weet niet in hoeverre je een hekel hebt aan roken, maar maak afspraken met je man... Hij wil graag roken, jij wil dat niet: jullie kunnen vast wel tot een compromis komen.

Neil Perry
water

Als wij niet weten wat eraan vooraf is gegaan dan kunnen wij hier ook niet echt goed op reageren.
Maar als dat voornamelijk gaat over het roken, dan denk ik dat het wel meevalt.
Als jij het liever niet hebt kan hij buiten gaan roken of zo.
Maar als jij het "verbiedt" gaat hij het stiekem doen, zelfs met kinderen werkt dat zo. En dan nog, je kinderen kun je daar een beetje proberen in te sturen, maar je man...hij is volwassen.
Waarom doe je er eigenlijk zo dramatisch over?
Ik zou het erg vinden dat het stiekem moet en niet anders kan.

groetjes water
vechter

Waarom rookt je man stiekem, hij lijkt mij toch volwassen.
Ik rook ook, mijn man niet, hier in huis wordt niet gerookt, ik ga naar buiten, maar stiekem roken vindt ik zo kinderachtig klinken.
Bianca
ann61

Rookte je man al toen je hem leerde kennen? Zo ja, dan vind ik dat je moeilijk van hem kan eisen dat hij er mee stopt. Je bent met hem getrouwd als roker en dan vond je het niet erg, waarom nu dan wel... Als hij zelf wil stoppen is dat iets anders maar als je een niet-roker als man wilde had je dat beter van te voren aan gegeven toch?
eigenwijsje

mijn man rookt stiekem

Lieve mensen,

De meesten van jullie hebben gelijk door te zeggen dat mijn man volwassen is en het zelf moet weten. Het is gewoon zo dat we elkaar beiden hebben leren kennen toen hij zeventien was en ik vijftien. We zijn nu dus alweer de helft van ons leven bij elkaar en dat geeft de nodige veranderingen. Van vijftien naar vijfendertig gaan is nu eenmaal een hele overgang. En ook is het zo dat wij elkaar dagelijks 24 uur per dag zien, want we werken ook nog samen in ons bedrijf. Toen ik hem leerde kennen was hij de meest populaire jongen op school en iedereen van de meiden was jaloers op mij. We rookten toen enkel voor de fun en toen we later gingen trouwen en kids kregen was voor ons alleen dat belangrijk. Ons huwelijk en de kids. Alles liep op rolletjes.
Alleen als persoon verander je heel erg, en weet je niet of dit nu datgene is wat je altijd had gewild. Je begint te twijfelenen,ik denk vaak, ook ik leef maar een keer. En ik wil alles eruit halen wat erin zit, terwijl mijn man veel rustiger is geworden en ineens andere interesses schijnt te hebben. Ook het gevoel dat we vroeger alles samen deelden en deden is ineens zo anders. Terwijl ik dat helemaal niet wil van mijn kant uit. Dat krenkende dat iets stiekem moet terwijl dat helemaal niet nodig is, want ik ben heel ruimdenkend. Komt misschien niet zo over na mijn eerste verhaal, maar goed dan kunnen jullie ook alleen daar maar vanuit gaan, toch?? Ik heb al vaker tegen hem gezegd, wees een vent en doe het dan gewoon in het openbaar. Het enige wat ik wil is gelukkig zijn met man en kids, maar elke keer schijnt er wel weer iets tussen te moeten komen.
Niets is een scheiding waart, en zeker niet voor de kids, maar moet ik me dan op de achtergrond cijferen???
Bedankt allemaal voor jullie reacties, heb er veel aan gehad!!!

eigenwijsje
ann61

Hallo eigenwijsje,

ik denk niet dat je jezelf moet wegcijferen voor de lieve vrede... Maar ik zou wel eens deftig samen zitten met je man en zijn kant van het verhaal aanhoren. Waarom rookt hij dan stieken? En belangrijker, hoe voelt hij zich, wat wil hij nog van het leven, is hij gelukkig, wat wil hij houden en wat wil hij anders zien. Praat erover,leg jullie antwoorden naast elkaar en zie waarin je overeenkomt en waarin niet en probeer compromissen te sluiten... Wat wil jij nog in je leven? Denk je dat te kunnen bereiken met je man, denk je dat te kunnen bereiken alleen of met iemand anders?

Ik begrijp dat je na al die jaren soms vragen stelt, jullie zijn niet meer de persoon die jullie al die jaren geleden waren en misschien ben je een beetje uit elkaar gegroeid... Probeer de overeenkomsten te vinden en schaam je niet om eventueel een relatietherapeut in te schakelen als je er niet uit geraakt maar toch met elkaar verder wil.

Veel succes, Ann
inactieve gebruiker

Eigenwijsje schreef:Alleen als persoon verander je heel erg, en weet je niet of dit nu datgene is wat je altijd had gewild.
Ik heb je eerste posting en je vervolg daarop een paar keer gelezen Eigenwijsje, en heb best wat vragenb en reacties als je dat goed vindt, zoals met betrekking tot bovenstaande uitspraak. Zelf ben ik als persoon helemaal niet veranderd sinds zeg mijn twaalfde, ja, mijn gedrag, maar ik heb nog altijd precies dezelfde behoeftes, smaak, voorkeuren. Zoals graag een flink deel van de tijd lekker op mijzelf zijn, en in mijn vrije tijd van de natuur genieten, met dieren omgaan, veel naar muziek luisteren, naar mooie vrouwen kijken, enz enz. Ben nu 52 maar dat is dus volkomen hetzelfde gebleven allemaal, die persoon die ik toen was en nog ben.
Kun jij uitleggen hoe jij als persoon veranderd bent?
Je begint te twijfelen,ik denk vaak, ook ik leef maar een keer. En ik wil alles eruit halen wat erin zit, terwijl mijn man veel rustiger is geworden en ineens andere interesses schijnt te hebben.
Hier had ik dezelfde vraag bij, maar dan met betrekking tot je man. En ook zou ik wel eens willen weten wat "alles eruit halen wat er in zit" precies betekent voor je.
Misschien een erg oppervlakkige gedachte van me, maar voor mij is harmonie en innerlijke rust kennen (al dan niet samen met mijn zeer dierbare maar eveneens superzelfstandige vriendin) en daarvan bewust en intens genieten "alles uit het leven halen wat er in zit" . Wat zou er nog meer in kunnen zitten wat nog veel meer de moeite waard is?
Ook het gevoel dat we vroeger alles samen deelden en deden is ineens zo anders. Terwijl ik dat helemaal niet wil van mijn kant uit. Dat krenkende dat iets stiekem moet terwijl dat helemaal niet nodig is, want ik ben heel ruimdenkend. Komt misschien niet zo over na mijn eerste verhaal, maar goed dan kunnen jullie ook alleen daar maar vanuit gaan, toch?? Ik heb al vaker tegen hem gezegd, wees een vent en doe het dan gewoon in het openbaar. Het enige wat ik wil is gelukkig zijn met man en kids, maar elke keer schijnt er wel weer iets tussen te moeten komen
Je man rookt dus stiekem terwijl jij het best zou vinden wanneer hij openlijk rookte?
Wat komt er eigenlijk tussen jullie geluk te staan deze keer Eigenwijsje?
Is dat niet vooral jouw onnodige ergernis?
Je man is goed voor je, houdt van je, is attent. Alleen is hij erg moe na zijn werk. Ik denk niet dat je hem dat kwalijk kan nemen, of wel?
Het is alsof je wilt dat hij opnieuw verliefd op je wordt. Dat je ineens toe bent aan een nieuwe prikkel op dat gebied. Dat kan best. Mocht ik daarin gelijk hebben, transformeer die behoefte dan niet in 'een tekortkoming' die er aan de kant van je man zou bestaan he? Die kan en zal niet opnieuw verliefd op je worden. Hij houdt van je, en als dat niet genoeg is, ja, dan heb je een probleem.
Overigens Eigenwijsje, je ventileert nogal wat kritiek op je man.
Heb je ook wel eens net zo kritisch jezelf in jullie relatie in beschouwing genomen?

Liefs, Klaas

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”