So lonely

Shitonya schreef:meer aan je uiterlijke verschijning doen en sociale capaciteiten, dat samen kweekt uiteindelijk zelfvertrouwen door meer aandacht en complimenten wat ervoor zorgt dat je wel op den duur een vrouwtje tegenkomt. Succes.
Vind ik toch wat te gemakkelijk eigenlijk (hoewel er best wel een kern van waarheid in schuilt).
Nooit komt 'de liefde' vanzelf en op bepaalde momenten lijkt het voor mij verder weg dan ooit.
Bij veel vrouwen (althans die ik het laatste jaar heb meegemaakt) is het nou éénmaal zo dat ze graag wel even aandacht willen, maar direct een pantser om hebben wanneer je meer contact wilt. Ineens weren ze je af, doen alsof ze je niet zien, reageren niet op emails etc etc.
Zo wordt het ook nooit wat en kun je onmogelijk de oorzaak bij jezelf gaan leggen.
Indira

Hee, ik denk te weten waar het aan ligt :) . one word; zelfmedelijden.
Abramis

Indira schreef:Hee, ik denk te weten waar het aan ligt :) . one word; zelfmedelijden.
Voila, opgelost!

Zelfmedelijden kan worden aangekweekt met eigen inbreng, maar ook zonder eigen inbreng. Redelijk waardeloos dus. Het is eerder een resultaat dan een weg die wordt afgelegd.

Had je nog iets?

PS mooi --> :)
You know it all, sugar! Kiss
So lonely

Indira schreef:Hee, ik denk te weten waar het aan ligt :) . one word; zelfmedelijden.
Vind ik niet echt kloppen.
Heb ook geen enkele redenen om zelfmedelijden. Dus waarom zou ik? Nergens voor nodig :)
Wat ik hier probeer te weergeven zijn slechts de situaties die ik heb waargenomen en daar heb ik best veel last van gehad.
Verder hoef ik geen (zelf)medelijden te hebben.
Maar onbereikbare liefdes doen gewoon pijn.
Wat is overgebleven, is voornamelijk onvrede over hoe alles heeft moeten lopen en verder hoef ik geen zielig gedoe. Wil slechts de vinger op de zere plek(ken) leggen en niet zozeer te koop lopen over 'hoe eenzaam' ik wel niet zou zijn. Want dat is zeker mijn bedoeling niet geweest.
Indira

Abramis schreef:
Indira schreef:Hee, ik denk te weten waar het aan ligt :) . one word; zelfmedelijden.
Voila, opgelost!

Zelfmedelijden kan worden aangekweekt met eigen inbreng, maar ook zonder eigen inbreng. Redelijk waardeloos dus. Het is eerder een resultaat dan een weg die wordt afgelegd.

Had je nog iets?

PS mooi --> :)
You know it all, sugar! Kiss
Wat bedoel je? ZELFmedelijden is in ieder geval zelf op te lossen. :) Die smileys komen hier niet helemaal mooi uit, wou gewoon een bescheiden glimlachje :D En niet zo sarcastisch doen .. gewoon aardige woorden als het de bedoeling is aardig te zijn en boze woorden als je pissed off bent ok? Hier kan ik niet zo goed tegen.. :)

@So lonely; oh terwijl ik iets aan t typen was bedenk ik me ineens dat ik je verwar met iem. anders. Sorryyyy :oops: Echt, vergeef me voor deze opmerking.. ik zou het echt niet snel zeggen, maar ik dacht even dat je iem. anders was... haal de namen beetje door elkaar..
So lonely

@Indira; Het zou fijn zijn om even ontopic te blijven. Het begint ook wel wat vaag te worden wat je schrijft in je laatste reactie :roll: 8) .

Leuke link nog voor de mannen onder ons;
http://www.vrouwenversieren.com ; je kunt er zelfs een zeer nuttig boek bij nemen :)


Verder wens ik jullie allemaal fijne feestdagen!!! :)
Indira

Jeetje mina zeg, wat is er precies vaag aan??? Wat een belachelijke opmerking met belachelijke smiley .. daar kan ik dus niet tegen.

Ik ben on-topic gegaan en heb je wat gevraagd, maar daar reageer je dus niet op. Maar goed, ja 'on-topic' maar he, wat dat ook mag zijn..
So lonely

Okay dan; laten we dan ook ontopic blijven en verder elkaar niet onder vuur nemen oid.
Bij deze wil ik alsnog op je vragen reageren;
Indira schreef::) Vind het altijd errug interessant om te weten hoe mannen over vrouwen denken.

Ik moet zeggen vrouwen kicken idd erg op aandacht. Ik vind het helemaal niet erg om negatieve dingen over vrouwen te horen. Elk mens heeft zijn/haar negatieve punten en bij mannen en vrouwen zijn er vaak gezamenlijke negatieve punten. Dat is ook te lezen in verscheidene boeken over de (wetenschappelijk aangetoonde ) verschillen tussen mannen en vrouwen. Ik vind het zelf ook erg treffend wat je schrijft. Ik ken vrouwen echt goed, vind ik zelf. Ik krijg veel te horen van vriendinnen, heb genoeg zelfkennis en het is echt waar dat veel vrouwen houden van de belangstelling, van zoveel mogelijk aandacht, van mannen die om hun heen draaien , hun bewonderen. (En zoals ook in het boek 'waarom vrouwen niet kunnen kaartlezen en mannen niet luisteren' (ofzo :D ) staat deze conclusies zijn voor de meerderheid van de vrouwen bedoeld. Niet elke vrouw zal zich er in herkennen. )

Maar waarom al die boeken van 'vrouwen versieren'? Ik haat 'versieren' , zo gericht iemand in je klauwen willen vangen. Daar hou ik niet van. Maar wat staat er in dat soort boeken? Ik zou namelijk eerder aanraden dat je leert hoe vrouwen denken, hoe vrouwen in elkaar zitten.

Ik vraag me ook af; zoek je niet een bepaalde type vrouw op? Misschien moet je het eens proberen bij wat bescheidenere types die niet zo vol zijn van zichzelf en dus ook niet het idee hebben van 'ik verdien aandacht' . :) Maar goed; val je op 1 type en zo ja welke? Ben ik even benieuwd naar..
Tsja; daar schuilt dus ook een groot probleem blijkbaar in.
Ik benader geen specifieke type's zoals tussen de 18 en 28 jaar en rondborstig, blond, blablabla. Het kan net zo goed iemand zijn tussen de 30 en 45 jaar. Het is ook maar net wat je voor iemand voelt. En het hoeft dus niet specifiek één type te zijn. Maar toch heb ik liever niet van die populaire types die altijd maar in de picture staan en min of meer lijken te verwachten dat jij hun naar de pijpen danst en voortdurend interesse moet tonen, zonder dat daar wederzijds bij hun enige sprake van is. Het gaat dan bij hun slechts even om goedkoop te scoren en daarna weer snel af te poeieren.
En toch zijn het voornamelijk de laatste tijd aandachtlustige types geweest, waarmee je in werkelijk maar weinig tot geen binding kon krijgen en totaal geen band mee kon opbouw. Bij (blijkbaar) teveel 'interesse' (zonder opdringerig te worden) zich ineens zo defensief opstellen en plotsklaps een soort van pantser om zich heen hebben. Zo afwerend ineens en totale desinteresse. En ze laten ineens niets meer van zich horen en hebben vaak van die excuses als 'te druk' etc etc.
Totaal onnodig, maar helaas is het teveel voorgekomen het laatste jaar.
Indira

Ok, beetje irritant dit. Geen sneer geven en vervolgens 'on-topic!!!' blaten, ok?

Ik ben eigenlijk nie tmeer zo geinteresseerd in je verhaal, maar ik las je eerdere bericht nog en heb eens op die link geklikt (http://www.vrouwenversieren.com) en ik denk dat het je mss wel goed zal doen als je vrouwen niet zag als een seksobject. Wat een vreselijk boek lijkt me dat.
So lonely

Indira schreef:Ok, beetje irritant dit. Geen sneer geven en vervolgens 'on-topic!!!' blaten, ok?

Ik ben eigenlijk niet tmeer zo geinteresseerd in je verhaal, maar ik las je eerdere bericht nog en heb eens op die link geklikt (http://www.vrouwenversieren.com) en ik denk dat het je mss wel goed zal doen als je vrouwen niet zag als een seksobject. Wat een vreselijk boek lijkt me dat.
Als je niet geinteresseerd bent reageer dan gewoon niet!!!!!
Je kraamt louter onzin uit. En nee; ik zie vrouwen niet als seksobject. Erg sneu wat je schrijft zeg.
En nee; ik ga dat boek zeker niet bestellen ;)
vechter

op verzoek van de topic opener een slotje

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”