paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Ik ben er moe, nergens zin in, maar wil graag schrijven...ken je dat?!

Heb 10 tips op het internet gevonden:

Dus tip 1 pas ik nu toe, ik type zonder mezelf te corrigeren tot ik over blokkade heen kom hopelijk?! Ook tip4 mezelf toestemming geven slecht te schrijven is erg hulpzaam. Ik ben over algemeen best streng voor mezelf. Tip7 vind je innerlijk kind, is moeilijke. Het kind in me is even offline, ik voel me oud en vermoeid. Gedachte zeggen me 'kom spelen', maar mijn gevoel zegt 'nu even niet!'. Ik voel me schuldig, dat ik mijn kind niet tevreden kan stellen, door mijn depressieve stemming. Ik weet dat ik mijn gedachten weer op de rit moet krijgen, even getriggerd door iets uit mijn verleden, waardoor ik een terugval heb in depri zijn. Ik ga mijn dag na waarom dat kan zijn ontstaan?!
1. Ik stond vanochtend op, omdat mijn intercom werd gerepareerd, ik ben er blij mee en monteur was aardig. Geen negatieve triggers hier.
2. Daarna ben ik gaan eten en vergeten mijn tanden te poetsen, wellicht is dat een trigger. Ik doe het als nog nu.
3. Daarna ben ik een serie op netflix gaan kijken 'messias', ook een trigger wellicht, ik geloof erg in de terugkomst van de here, wellicht waren er triggers in de serie?!
4.Daarna ben ik op forum iets gaan lezen over steendruk en heb muziek beluisterd om me beter te voelen. Dat was een trigger want bij een song moest ik op eens huilen?! Hier kan dus lading op zitten, ik werk dit punt 4 verder uit straks.
5.Toen heb ik mijn discipline opgepakt om aan mijn ochtendpagina's te beginnen, ik moet dagelijks voor mijn dagboektherapie drie pagina's schijven, twee is gelukt. derde moet ik afmaken na punt vier. Ik vang twee vliegen in een klap door mijn reflectie van punt vier op die laatste pagina uit te werken.

Ik voel me al een stuk beter nu ik ongeveer weet waar de trigger vandaan komt. Ik benblij dat ik dit even heb geschreven en ga nu mijn dagboek schrijven en punt 4 aanpakken...

MvG
Laatst gewijzigd door Memories op 21 jan 2020 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast en link naar whritersblock verwijderd.
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Ik ben er moe, nergens zin in, maar wil graag schrijven...ken je dat?!

Dansen is oplossing!
Ik heb net een vijf minuten intensief gedanst op nummer van Kristine W 'feel wat you want'.
Dat was de coping die ik nodig had om uit dip te komen! \o/

De tekst had ik eerst in mijn dagboek reflecteert:
De zon komt op om negen uur en vertrekt om vijf uur
Ik doe geen overuren meer
Omdat in deze wereld van kleur
De helderste foto wordt rechtstreeks in je muur gestoken
En misschien zingen er miljoenen mensen schoenpoetsende blues
Aan niemand die ze ooit eerder hebben ontmoet en
Onverschilligheid is een medicijn dat ik mensen zie kopen
bij de plaatselijke winkel, lokale winkel
Jij, jij, denkt dat een beetje liefde alles is wat je nodig hebt
Maar liefde is zo klein, zie je niet
Ik denk dat je zult zien dat het in een boek zit en
verandert de woorden die u leest

Je voelt gewoon wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt
Wat je wilt dat het is
Oh
Je voelt gewoon wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt
Wat je wilt dat het is

De man in de maan is vandaag verkouden achter in zijn hoofd
Zo donker is de rivier als de oude brug van geliefden
vindt dat het allemaal weggespoeld wordt
Er zijn drie wijze mannen in de duisternis van de woestijn
Nog steeds proberen hun weg te vinden
De tafels zijn gedekt en het eten is geserveerd
Maar de kosten van eten zijn teveel voor de meeste om te betalen

Je denkt dat een beetje liefde alles is wat je nodig hebt
Maar liefde is zo klein, zie je niet
Ik denk dat je zult zien dat het in een boek zit en
verandert de woorden die u leest

Je voelt gewoon wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt
Wat je wilt dat het is
Oh
Je voelt gewoon wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt
Wat je wilt dat het is

Voel het, voel het
Ga je gang nu gaan
Nou, je voelt gewoon wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt
Wat je wilt dat het is
Oh
Je voelt gewoon wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt
Wat je wilt dat het is

Voel wat je wilt
Wat je wilt dat het voelt

Wat je wilt dat het is
De tekst nazingen en proberen te begrijpen.
Ik zag in (inzicht) dat ik mijn schoenen probeerde te poetsen, maar ze werden maar niet schoon.
Ik probeerde de compassie in de tekst/context te vinden, maar de woorden/regels/tekens/spaties veranderen.
Maar je moet liefde compassie niet proberen te grijpen, het is als water, vloeit weg als je denkt het in je handen te hebben gevangen.
Wees als water en geniet van het water, geniet van je liefde die je voelt en denk niet na!
Voel extase, voel blijdschap en omarm het leven!
Ik ben in een uur qua stemming omgeslagen... lol2
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Ik ben er moe, nergens zin in, maar wil graag schrijven...ken je dat?!

Oooh zo leuk die jaren 90s dance songs. Ik heb heel vaak het gevoel alsof er in die muziek nog leven zit.
Veel hedendaagse muziek vooral die rustige zijn zooo depri of andere zijn weer te seksistich juist of vervelend gezongen. Hoewel niet alle nummers. (ommige vind ik best oke) Draai je meer van die nummers?

Het is echt heel leuk als je leert dansen en je kunt er veel mee.

Ik doe vaak de squad op het technotronic nummer haha echt zo lekker.

Nog een fijne dag als je dit leest. :)
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”