Gebruikersavatar
Famke1987
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mei 2018 15:56

Werk En eenzaamheid

Ik heb leuk werk, daar niet van.
Werk er nu al bijna 2 jaar en in het begin dacht ik: lekker, gewoon alleen werken, soms samen met een cliënt.

Maar ik merk wel dat ik mij best eenzaam en alleen voel in mijn werk. Ik werk bij cliënten thuis. Sommige cliënten zijn dan thuis en dan vind ik het wel fijn om een praatje te maken. Voor de rest ben ik vaak alleen bij een cliënt thuis. En toch knaagt het aan mij. Ik werk dan ook 3 uurtjes op een locatie met meer cliënten en collega's om toch op mijn uren te komen, en dat vind ik wel weer fijn. Ik vind het soms fijn om alleen te zijn, vooral thuis. Maar op het werk is het toch anders.

Maar buiten dat om, weinig contact met collega's en andere mensen. Soms heb ik het gevoel dat ik alleen ben. Dat ik een buitenstaander ben. Er wordt nooit gevraagd van hoe gaat het met je werk? Zijn er nog dingen waar je tegen aan loopt etc? Maar krijg meestal wel te horen wat beter zou moeten qua werkzaamheden en dat trek ik mij zelf erg aan. Voel mij daardoor ongelukkig in mijn werk. En totaal niet op mijn gemak op mijn werk. Net alsof ik door iedereen buiten wordt gesloten.

We hebben sindskort een nieuwe locatie erbij. Mijn leidinggevende wist dat ik eventueel misschien op een locatie wou werken en bij cliënten weg wou. Maar heeft hij opeens 2 andere aangenomen en wel steeds zeggen van, ik hou mijn ogen voor je open mochten we nog ergens iemand nodig hebben.

Ik voel mij de laatste tijd erg buiten gesloten van alles, en gewoon niet op mijn gemak daar. Ook omdat ik veelal alleen ben... En weinig contact heb met iedereen... Voel me gewoon dan slecht omdat ik mij eenzaam voel. persoonlijk denk ik dat het voor mij misschien beter is om meer onder de mensen te zijn.

Maar soms loopt de communicatie zo moeilijk tussen mij en mijn collega's en leidinggevende.
Heb het tevergeefs wel eens proberen aan te geven, maar echt mijn gevoel uitte, lukte mij niet.. En daarbij ik weet ook niet of het handig is om het aan te geven bij mijn leidinggevende. straks maak ik t probleem alleen maar erger en wil ook niet gaan zeuren. En toch zit ik er best veel mee dat ik me best afgezonderd voel bij cliënten thuis als ik alleen ben.

Of omdat ik mij gewoon anders voel dan andere mensen! Ik weet niet wat voor gevoel het is.... net alsof ik anders ben dan anderen..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Werk En eenzaamheid

Famke1987 schreef: 22 okt 2019 19:26 Maar soms loopt de communicatie zo moeilijk tussen mij en mijn collega's en leidinggevende.
Heb het tevergeefs wel eens proberen aan te geven, maar echt mijn gevoel uitte, lukte mij niet.. En daarbij ik weet ook niet of het handig is om het aan te geven bij mijn leidinggevende. straks maak ik t probleem alleen maar erger en wil ook niet gaan zeuren. En toch zit ik er best veel mee dat ik me best afgezonderd voel bij cliënten thuis als ik alleen ben.
Ik denk dat het handig is alles wat werk gerelateerd is en van invloed is op de kwaliteit van je werk ter sprake te brengen bij je leidinggevende. Omdat je het al eens eerder gebrobeerd hebt het aan te geven, maar het je niet lukte om je gevoel goed te verwoorden, is het misschien handig om thuis goed voor te bereiden wat je wilt zeggen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”