Gebruikersavatar
noorderling
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2018 15:11

hoe mensen op mij reageren

Goede middag,

Soms, tijdens het werk, of met uitgaan, raak ik wel eens in gesprek met vrouwen. Dan vraag ik wat, niet met de bedoeling op te versieren. Ik ben namelijk getrouwd.

Ik ben niet onzeker over mijn uiterlijk, maar ook geen fotomodel.

Het vreemde is, dat als ik nog nooit met de vrouwen gesproken heb, ik hen niet boei, ik wek hun interesse niet. Maar als ik op een bepaald moment met hen in gesprek geraakt ben, merk ik dat ik hun aantrek, net of gebeurt er dan iets. Ze gaan dan op zoek naar aandacht van mij, oogcontact, glimlachen, vragen of ik hen wil helpen enz.

Laatst (in België) vroeg ik een meisje tijdens uitgaan of er ergens nog leuke kroegen waren, en er kwam een heel gesprek op gang, waarbij het wel duidelijk werd aan haar lichaamstaal dat ze me wel zag zitten. Ze was Waals, maar mijn Frans is als Nederlander niet heel goed, dus ik had moeite met het dieper gaande gesprek, wat zei door had, want ik moest soms even nadenken. Maar ze deed alle moeite om het gesprek op gang het houden en begon zelfs Nederlands te spreken, wat ze eigenlijk nooit sprak, zei ze.

Wat ik dus vreemd vind. Ik trek op zichzelf geen aandacht van vrouwen, maar zodra we in gesprek raken, gebeurd er dus iets, waardoor de situatie 180 graden, draait. Iemand een idee hoe dat kan?

Groet, Noorderling
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: hoe mensen op mij reageren

noorderling schreef: 07 feb 2018 15:31 Ik trek op zichzelf geen aandacht van vrouwen, maar zodra we in gesprek raken, gebeurd er dus iets, waardoor de situatie 180 graden, draait. Iemand een idee hoe dat kan?
Prijs jezelf gelukkig, zou ik zeggen. Ik wil je geen illusie ontnemen, maar het idee dat de situatie '180 graden draait' lijkt voornamelijk in je eigen fantasie te bestaan. Vrouwen hebben geen bezwaar een praatje je met je te maken.
Praat je ook makkelijk met mannen? Ik neem niet aan dat je er bij mannelijke gesprekspartners ook meteen van uit gaat dat de situatie 180 graden gedraaid is.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
noorderling
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2018 15:11

Re: hoe mensen op mij reageren

Inderdaad met mannen gebeurt het ook, mensen maken graag een praatje met mij over het algemeen, als we kennis hebben gemaakt.
Ik heb geen illusies, ik ben namelijk nergens naar op zoek. Ik ben alleen op zoek naar het antwoord op de vraag. Ik vind het gewoon vreemd dat ik aandacht trekt vanaf het moment dat ik met vrouwen gesproken heb.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: hoe mensen op mij reageren

noorderling schreef: 07 feb 2018 15:51 Inderdaad met mannen gebeurt het ook, mensen maken graag een praatje met mij over het algemeen, als we kennis hebben gemaakt.
Ik heb geen illusies, ik ben namelijk nergens naar op zoek. Ik ben alleen op zoek naar het antwoord op de vraag. Ik vind het gewoon vreemd dat ik aandacht trekt vanaf het moment dat ik met vrouwen gesproken heb.
Je schrijft dat je het dus ook met mannen hebt. Misschien vinden mensen het prettig om met je te praten? Wellicht kom je geinteresseerd en mogelijk open-minded over? Dat is fijn en daar heb je over het algemeen voordelen van.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Positieve verhalen en tips”