Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Disclaimer

Algemene opmerking:

In dit forum geven mensen elkaar adviezen bij diverse type problemen. Het is belangrijk om te beseffen dat deze adviezen gegeven worden zonder dat men de totale situatie en achtergronden van de vragensteller kent. De adviezen zijn afkomstig van mensen die iets menen te herkennen in de probleembeschrijvingen en niet van professionele hulpverleners.
We raden u bij vragen aan om contact op te nemen met de (huis)arts of een professionele hulpverlener.

De website psycholoog.net en het forum zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Noch de makers, noch de redactie stellen zich echter aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van eventuele onjuistheden en/of onvolledigheden op de website psycholoog.net en dit forum.


SOS HULP:
Elke avond, behalve zaterdag, tussen 19.30 en 22.30 uur en elke donderdagmiddag tussen 14.00 en 17.00 uur online bereikbaar via de site http://www.soshulp.nl/hulponline.html.

SOShulp Nederland zorgt ervoor dat er een plek beschikbaar is waar je online je verhaal kwijt kunt, vertrouwelijk en anoniem.
Via e-mail en chat wordt hulp gebonden aan mensen die op zoek zijn naar een gesprekspartner en/of een 'luisterend oog'.

Je kunt SOS-hulp altijd e-mailen. Binnen 24 uur krijg je een eerste reactie. Het e-mail adres is soshulp@soshulp.nl

SOShulp is elke dag, behalve zaterdag, van 19.30 uur tot 22.30 uur online bereikbaar en op donderdag bovendien van 14.00 tot 17.00 uur.

Op dinsdagavond , donderdagmiddag en zondagavond wordt er gechat met MSN.
Op de avonden, behalve dinsdagavond, kunnen je via de site contact leggen voor een privé chat.

Stichting Korrelatie:
Een alternatief voor hulp per telefoon. Bel 0900 - 1450 (30 cpm), maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.
Deautip

Ik heb hier wel eens bij stilgestaan ja. Is er een specifieke reden waardoor je dit bericht hebt geplaatst? (misschien negatieve reacties opgemerkt of iets dergelijks)
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hallo Deautip,

De disclaimer staat er op naar aanleiding van een vraag waarom ik zelf weinig post, maar speelde al een tijdje in mijn gedachten. Een dergelijke opmerking is ook te vinden op de homepage.

Bedankt voor je belangstelling en actieve deelname aan het forum!

Frank R.
Mier

Dit is eigenlijk wel een erg goed iets om te melden inderdaad! Mensen die hulp behoefend zijn klampen zich snel vast aan andere hun reacties, dat wil niet zeggen dat die reacties altijd de juiste zijn, meestal omdat degene de hele situatie niet kent en maar een verknipt beeld heeft.
hij

inderdaad helemaal mee eens. steun vinden en je hart kunnen luchten zijn positieve aspecten, maar het kan niet de bedoeling zijn dat er lukraak diagnoses worden gesteld of iets dergelijks. daarvoor is dit middel smpelweg niet toereikend.
SpacingBen

ligt er natuurlijk een beetje aan :)
Jacques Smeets

Zeer correct

Beste Frank,

Een zeer duidelijk en zeker niet onnodige mededeling.
Ik zeg dit in het besef dat er velen zijn die graag "ongevraagd" en "goedbedoeld" advies geven aan mensen en dat er tegelijkertijd heel wat mensen daarop zitten te wachten, omdat zij het gevoel krijgen zich daardoor gesteund te voelen in hun ellende.

Dit heeft echter ook een keerzijde en velen zijn zich daar niet van bewust.
Uiteindelijk zal ieder mens in de kern z'n eigen problemen ook in en bij zichzelf moeten oplossen en datgene wat ze binnen bereik krijgen aan hulpmiddelen, zouden als boodschappers, wegwijzers gezien moeten worden.

Ik begrijp als geen ander hoe gecompliceerd dit thema voor velen is, want je zult het toch moeten kunnen, willen én durven.

Jacques
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Baal nu echt, doe weer iets stoms.. :oops: bericht weg... :(

Ik wilde ook even reageren maar het wordt een 'flauw' aftreksel.

Forum contact kan nooit de echte hulpverlening vervangen. Adviezen blijven altijd adviezen en je kan zelf de keuze maken of je er wat aan hebt of er wat mee kan.

Uiteindelijk al ben je 'ziek' kan je nog wel keuzes maken.

Het ervaren van steun geeft een gevoel dat je niet alleen een probleem hebt. Een gevoel alsof je alleen in de wereld staat en 'niemand' je ziet.

Diepere achtergronden blijven 'onbekend' alles kan iemand niet 'even' neerzetten en vaak zitten er trauma's achter, vandaaruit adviezen geven blijft altijd moeilijk, omdat je wel herkenning ziet maar geen echte hulpverlener bent.

Het herkennen en uitwisselen voelt wel steunend maar je blijft altijd verantwoordelijk voor jezelf en zal je eigen probleem zelf aan moeten pakken.

Ik zie het als goedbedoelde waarschuwing en dat vind ik wel positief. Zoiets van even allert blijven... en je niet teveel optrekken aan de ander en het niet als vervanging gaan zien.

Groetjes Loes
Morgen zal de zon weer schijnen....
Silhouet

Inderdaad, Frank, een mededeling die zeker niet overbodig is.
Waarvoor dank.

Groetjes, Silhouet
Missy

Het is een heel belangrijke mededeling Frank,

Het is ook een teken dat je alles wel in de gaten blijft houden.
Hoop niet dat je al te veel berichten krijgt van mensen die denken dat ons antwoord ook altijd het enigste en juiste antwooord is?

Groetjes
Noise

Ik denk ook dat het zeker handig is zoiets even duidelijk in de picture te krijgen... De meesten van ons *including myself* zijn maar leken.
Wolfje

Fijn dat het vermeld wordt, ja.

Ben het compleet met je eens
Zyzyx

jammer dat die disclaimer gemeldt moet worden.

wat er staat is zo klaar als een klontje.

ik had gehoopt dat iedereen wist dat dit forum geen professionele hulp boodt.

nogmaals... jammer

Terug naar “Voorwaarden forum en chat”