Gebruikersavatar
Aafje1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2022 02:15

Verzekeringen

Het is weer het nieuwe jaar. Tot eind december hadden we de tijd om een nieuwe zorgverzekering te kiezen. Ik heb me erin verdiept, ben verder gekomen dan vorig jaar. Maar toch vind ik het moeilijk om echt tot de kern te komen.
Antwoorden op vragen zoals "Welke gegevens worden er eigenlijk over mij opgeslagen?" ben ik niet tot moeilijk tegengekomen.
Zo ook de vergoeding voor psychotherapie. Deze valt onder de basisverzekering. Maar veel verzekeraars kiezen er voor om geen contract te hebben met alle behandelaars (of omgekeerd). Via de zorgzoeker van de verzekeraar vind je welke therapeuten allemaal een contract hebben. Maar dan kom je op de site van desbetreffende therapeut, en dan lees je dat deze al vol zit voor een bepaalde verzekeraar. Vanwege het zogenoemde zorgplafond.
Zelfs met een restitutieverzekeraar kom je dan niet meer binnen. En deze informatie wordt pas na 1 januari bekendgemaakt.

Weet iemand meer, kan iemand mij meer vertellen, welke zorgverzekeraars vaker werken met een zogenoemd zorgplafond, en welke zorgverzekeraars, zogezegd, niet moeilijk doen. Door het lezen van fora en websites van psychologen ben ik al iets verder. Maar het zou fijn zijn als deze informatie ook gewoon ruim voor 1 januari op de website van de verzekeraar zou worden gedeeld.
Gebruikersavatar
Chrysis
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:10

Re: Verzekeringen

Goedenavond, helaas heb ik geen idee hoe het in andere provincies is maar ik heb altijd de Friesland zorgverzekeraar gehad. Deze heeft tot op het heden ook al mijn therapieen vergoed zolang ik het via mijn huisarts heb aangevraagd (de huisarts onderbouwt dan waarom het nodig is en vanuit daar werd het vergoed)

Terug naar “Overige problemen en vragen”