Gebruikersavatar
Fab123
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2015 11:34

Zoon met autisme en werken met jongeren met autisme

Hoi iedereen,
Ik werk reeds 2,5 jaar in een leefgroep bij jongeren met autisme. 3 jaar geleden is vastgesteld dat mijn zoon ook autisme heeft. Hij is nu 15 jaar. Waar ik werk is er ook een school. Mijn zoon werd daar dan ook op de wachtlijst geplaatst. Na een paar maanden was er plaats. Het school gaan verliep heel moeilijk. Hij kon het dan ook niet langer volhouden dan 3 dagen. Hij kreeg dan TOA. Dit nu al voor het derde schooljaar. Dit had en heeft helemaal geen effect op mijn werking in de leefgroep. Tot ik twee geleden werd geroepen door de directeur van de instelling datr mijn contract niet zou verlengd worden? [crying] :( De reden- Het zou kunnen gebeuren dat ik in een team terechtkom die mijn excpertiese niet zouden aanvaarden... Ik viel achterover. Al mijn collega's zijn langsgeweest bij de directeur om die persoon op andere gedachten te brengen. Maar het mocht niet baten. Er werd mij gezegd dat dit te moeilijk moet zijn voor mij om te werken met jongeren met autisme en thuis ook een kind te hebben met autisme. Dit noemen zij dan de ZORGSECTOR [applaus]
Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Re: Zoon met autisme en werken met jongeren met autisme

Wat raar zeg

Ik zou juist denken dat je beter weet hoe jij je werk moet doen, omdat je er meer bij betrokken bent.
Maar misschien is dat juist wel de reden van je ontslag, dat ze bang zijn dat jij autisme anders gaat bekijken dan het boekje.
Misschien klinkt dat vergezocht, maar ik vind de reden die is gegeven ook een beetje raar.
In ieder geval denk ik dat je hier wel tegenin kan gaan, het is geen reden waarom je ontslagen mag worden, neem een vakbond in de arm ;)
Iedereen wil dat je blijft alleen je werkgever niet, ik zou daar lak aan hebben ;)
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Zoon met autisme en werken met jongeren met autisme

Nou, wanneer je daar al 2 1/2 jaar in dienst bent heb je gewoon rechten. Vermoedelijk is die directeur bang dat hij jou een vast contract moet geven, terwijl er zo bezuinigd is op de zorg. Maar zoek eens na of je niet al minstens een half jaar een vast contract had horen te hebben. Zijn argumenten zijn natuurlijk flauwekul en voor een rechter helemaal niets waard. Hij zal ze je denk ik ook niet op papier willen geven. Ben je lid van een vakbond?

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”