Gebruikersavatar
Jantientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2020 19:42

Neurofeedback: help!!

Dag allemaal,

Ik heb een belangrijke vraag over neurofeedback.

Ik heb vandaag mijn eerste intake & sessie van neurofeedback gehad. Bij neurofeedback krijg je sensoren op je hoofd en oren geplakt, waarmee je hersenactiviteit gemeten wordt. Ik moest naar een muziekje luisteren, en aan de hand van mijn hersengolven kreeg ik steeds een mini-onderbreking of klikje door de muziek. Je hersenen schijnen dan dus te weten wat ze moeten doen hiermee. Dit kan veel problemen oplossen, en je hersenactiviteit weer tot een normaal balans brengen.

Ik ben daar voor: burn-out, angsten, onverwerkte dingen van een ex die mij slecht heeft behandeld. Een vriendin van mij doet dit voor haar ADD, en gaf mij de tip er ook eens naar te kijken.

Ik kwam daar, en tijdens de intake werd er gewoon verteld wat er dus allemaal in mij zit waardoor de dingen gebeurt zijn die er zijn gebeurt. Dat er o.a. al dingen uit mijn jeugd komen, waardoor ik dus eigenschappen heb als teveel verantwoordelijkheidsgevoel, de lat te hoog leggen, validatie nodig hebben, etc. Ik heb niet heel veel verteld en er is niet diep ingegaan op mijn problemen. Ik kom trouwens al uit een heel lang traject bij een psycholoog, maar wilde dit ook eens uitproberen.

Toen ik aan de monitor gelegd werd (door een andere vrouw dan degene van de intake), moest ik dus naar het muziekje luisteren. Was een fijn ontspannend muziekje. Maar daarna ging ze weg, en moest ik op een knopje klikken wanneer de muziek geëindigd was.

Nu is mijn vraag: klopt dit? Hoort er niet meer conversatie te zijn over mijn problemen? Of hoort er niet mij verteld te worden wat er allemaal gebeurt in mijn hersenen? Ze zeiden zelfs dat ze dit niet gingen bewaren. Ik vond het een beetje apart, en ik vraag me af of dit wel een goede manier is van werken.

Wie kan mij helpen?

Bedankt! Xxx

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”