Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Een eigen huisje (maar hoe te regelen)

Hoi ik heb dus autisme en wil vooruit in mijn leven ik wil binnen 4 jaar op mezelf.
Ik heb dus autisme en is een autisme woning vaak korter qua wacht tijd dan een gewone huurwoning? Ik sta ook open voor een groepskeuken bijvoorbeeld en dat je wel je eigen plek hebt…lijkt me wel gezellig.
En ik heb dus geen rijbewijs en wil graag ergens graag wonen waar ik vlak bij de treinen woon zodat alles goed bereikbaar is.
Ik ben nu begin 30 en ben mezelf aan het opvreten ik moet echt het huis uit. Maar altijd als ik hiermee bezig ben haak ik af …omdat het veel te ingewikkeld is voor mijn brein.
Wat vinden jullie mooie plekken om in Nederland te wonen?
En heb je eigen ervaring met op jezelf wonen? Heeft het je goed gedaan?
Heb je minder prikkels? Want bij je ouders kun je toch eens frustreert raken.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Een eigen huisje (maar hoe te regelen)

is een autisme woning vaak korter qua wacht tijd dan een gewone huurwoning?
Nee, want er zijn niet zo veel woningen die speciaal bestemd zijn voor mensen met autisme.

Het beste is dat jij je gewoon inscchrijft als woningzoekende. Je kunt dan eventueel speciale woonwensen opgeven. Ook zou ik onderzoeken welke instantie in jouw woonomgeving hulp biedt bij het zoeken naar begeleid wonen projecten. Uit je verhaal maak namelijk ik op dat je wel op jezelf, maar niet alleen wilt wonen.
* Liebe Macht Frei *
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Een eigen huisje (maar hoe te regelen)

112019 schreef: 18 jan 2020 12:49 Hoi ik heb dus autisme en wil vooruit in mijn leven ik wil binnen 4 jaar op mezelf.
Ik heb dus autisme en is een autisme woning vaak korter qua wacht tijd dan een gewone huurwoning? Ik sta ook open voor een groepskeuken bijvoorbeeld en dat je wel je eigen plek hebt…lijkt me wel gezellig.
Hoi, ik was 28 en kreeg een burn-out woonde nog bij mijn ouders en had psychische problemen waardoor ik nog op mijn 28ste thuis woonde.
Toen ik mijn diagnose kreeg en binnen een jaar was hersteld, werd ik wakker. Ik wilde zo snel mogelijk zelfstandig wonen, maar mijn psychiater zei dat ik in een groepswoning moest zoeken omdat ik niet de kracht eigen regie zou hebben zelfstandig te wonen. Ik negeerde zijn advies en woon nu 20 jaar zelfstandig op 10 hoog in leuke wijk en leuke buren. Mijn huis is net helemaal gerenoveerd en heb een nieuwe keuken, badkamer en woning behangen. Ziet eruit als mijn paleis, mijn woning waar ik trots op ben en bezig in proces om het te kopen, alleen hypotheek te krijgen is een probleem!
Ik ben het levende bewijs, dat 1op4 diagnoses binnen GGZ fout zijn (wetenschappelijk bewezen)
Luister niet naar adviezen die je neer halen ziek maken stigmatiseren en mensen die zeggen dan je hulp nodig hebt! Denk voor je zelf en handel op je eigen wijsheid.
Je weet wat je kan wilt en droomt?! Dus maak die droom waar, maar neem daar veel tijd voor haastige spoed is zelden goed! txtleren
112019 schreef: 18 jan 2020 12:49 En ik heb dus geen rijbewijs en wil graag ergens graag wonen waar ik vlak bij de treinen woon zodat alles goed bereikbaar is.
Ik ben nu begin 30 en ben mezelf aan het opvreten ik moet echt het huis uit. Maar altijd als ik hiermee bezig ben haak ik af …omdat het veel te ingewikkeld is voor mijn brein.
Ik heb ook periode gehad dat ik moeilijk kon omgaan met teveel prikkels, nu heb ik coping dat ik mijn muziek op heb en drukke plaatsen (bios, cafe etc. ) vermijd. Ik neem wekelijks een kunstenaarsafspraak en schrijf dagelijks drie pagina's in mijn dagboek voor mijn autobiografie.
Leer jezelf deze drie dingen aan:
1. Respecteer de 3R= Rust, Reinheid en regelmaat.
2. Behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden.
3. Discipline, discipline, discipline, oefenen oefenen en veel km's maken je tot een vaardig persoon met je competenties en kwaliteiten in ontmoetingen.
4. Haal je rijbewijs je kan het!
5. Respecteer je medicatie en professionele adviezen van GGZ laat checken met second opinion ga nooit op 1 mening af.
6. vertrouw op het goede van de mens.
7. Zoek zingeving en claim je plaats in een betere wereld.
8. Doe leuke plezierige activiteiten met voldoening.
9. Compassie, respect, goed luisteren en vriendelijkheid brengen je ver in het leven.
10. Ik wou dat ik dit op mijn 28ste wist!
112019 schreef: 18 jan 2020 12:49 Wat vinden jullie mooie plekken om in Nederland te wonen?
De vraag moet zijn waar vind jij het mooi om te wonen, blijf bij je zelf!
112019 schreef: 18 jan 2020 12:49 En heb je eigen ervaring met op jezelf wonen? Heeft het je goed gedaan?
Mijn keuze van toen heeft me nooit teleurgesteld, ik had toen intuïtie en God heeft me aan hem openbaart.
112019 schreef: 18 jan 2020 12:49 Heb je minder prikkels? Want bij je ouders kun je toch eens frustreert raken.
Je ouders bedoelen het goed, betrek hen in je ideeën om zelfstandig te wonen, sluit ze niet uit wellicht kunnen ze je financieel helpen?!

Hopelijk heb je wat aan mijn spirituele wijsheden en brengt dat jouw op je juiste pad?! Karma toegewenst positieve manier! MvG \o/
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Een eigen huisje (maar hoe te regelen)

Luister niet naar adviezen die je neer halen ziek maken stigmatiseren en mensen die zeggen dan je hulp nodig hebt! Denk voor je zelf en handel op je eigen wijsheid.
Hij geeft aan zelf open te staan voor eventueel een groepskeuken, he? Dus hij denkt hier voor zichzelf en handelt in den beginnen door vanuit hier te vragen hoe en wat. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Een eigen huisje (maar hoe te regelen)

Hey ik ga deze week ook is ff deze posts van jullie doorlezen. Het is zo fijn dat ik zo annoniem wat hulp kan ervaren van menselijke medewezens. Haha.

Ben je gelovig paranoia? Ik vind het verhaal van Jezus erg intressant btw zijn bescheiden zijn spreekt mij erg aan.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Een eigen huisje (maar hoe te regelen)

Luister niet naar adviezen die je neer halen ziek maken stigmatiseren en mensen die zeggen dan je hulp nodig hebt! Denk voor je zelf en handel op je eigen wijsheid.
Hey paranoia68 hier ben ik weer de bovenste quoute vond ik erg goed ook dat je nooit op een mening af moet gaan wat dan over jou als persoon gaat.
We moeten ons leven echt zelf invullen.

Het is zeer mooi om te lezen dat je zo lekker bezig bent en je jou plek en rust hebt gevonden.

Ik heb trouwens Pdd-nos maar mijn moeder twijfelt en soms denk ik dat ik iets anders heb meer hoogsensitief en gewoon ook wat pech met school vanwege een concentratie probleem. Daarna hebben zoveel mensen mij omlaag getrokken.

Ken je ze die mensen? ja maar dat gaat jou niet lukken want je hebt of je bent... Ik heb ook afstand genomen van sommige mensen die telkens mij een negatief gevoel gaven en in feite altijd mijn ding invulden. Maar jij als en ik heb het zo gedaan en dat? dat gaat jou niet lukken. dat sort of things. :-P
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”