paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Mijn prioriteiten in mijn leven zijn: Eerste plaats alles op alle levensgebieden mezelf, daarna pas denk ik aan me eventuele partner, kinderen, (schoon)familie, vrienden (sommige voor familie), kennissen, buren (sommige voor kennissen, lotgenoten, (werk) collega's, begeleiders, en overige
Deze levenshouding heb ik ontwikkeld na een burn-out en vele crisisperioden waarin ik besefte als je op de bodem van de put ligt en in kreukels, (bijna niemand) je een ladder toereikt. Je zult het allemaal zelf moeten doem (empowerment, herstel, omdenken, positief blijven, gedrag veranderen, balans vinden, assertief zijn etc... :)
De afgelopen 20 jaar na mijn burn-out op 12 jarige snelle en wilde carrière in techniek (elektro/energie) bij een Ingenieurs adviesbureau. Zit ik weer tegen een nieuwe 2e burn-out aan! :X 8)7 | :-(

Ik moet compleet het roer omgooien en de 3R's (Rust, Reinheid en Regelmaat) inbouwen op mijn drukke, gepassioneerde en groeiende carrière op een herstelperiode van 20 jaar, de 'sluipende moordenaar' komt als een 'donderslag bij heldere hemel' in vorm van een burn-outtest war ik 100% op scoor met 25 controle vragen en wetenschappelijk internationaal onderbouwd (uit mijn MMT (Multi Modale Therapie).

Ik was me niet bewust dat ik lichamelijk en geestelijk in een negatieve spiraal zat, ik heb alle rode stoplichten/signalen genegeerd! En nu betaal ik de rekening als ik geen preventieve maatregelen neem!:
Dus nu actie op:
1. Ik ga gelijk aan de slag met een nieuwe ACT-psycholoog(oude is failliet), via verwijzing huisarts.
2. Ik pas het geleerde kennis & coping van mijn burn-out uit 1998 toe.
3. Ik zet een top op alle nieuwe projecten en afspraken.
4. Ik ga een balans vinden in werk en ontspanning.
5. Ik ga meer tijd in sport investeren, zodat ik geen tijd voor ziekte hoef te reserveren.
6. Ik ga prioriteiten op mijn agenda maken (Urgent&stress hoog, niet urgent&stress hoog, Urgent&stress laag, niet urgent&stress laag)
7. Meer wandelen in bos/park
8. Meer dansen
9. Meer naar mijn lichaam luisteren ivp geest met haptoterapeut
10. Discipine en de 3R(Rust, Reindheid + Regemaat) vasthouden.
11.Minder streng voor mezelf en meer mezelf verwennen.
12. Alerter op mijn allergie & valkuilen plus denkfouten.
13. Mijn gevoelens uiten/mentaliseren ipv binnenvetten.
14. Minder hooi op mijn vork
15. Niet meer 7 sloten gelijk lopen, maar in 1.
16. Aandacht voor verzorging lichaam
17. Gezonde voeding letten met diëtist en mesoloog
18. Meer aan mijn dag/weekplanning houden voor structuur
19. Agenda 50% vrij houden, momenteel 80-90%vol voorkomende 2 maanden! SPOED
20. Sneller mijn organisatieproject afronden met deadline naar voren.

Al die ervaringsverhalen....zo herkenbaar:
http://www.organizeyourbalance.com/referenties.html
Ook voor jullie?! _/-\o_

UPDATE: KISSLIJST (KEEP IT STUPIT SIMPLE) AANGEPAST! [045] occasion14
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

paranoia68 schreef: 25 okt 2017 23:51 UPDATE: KISSLIJST (KEEP IT STUPIT SIMPLE) AANGEPAST! [045]
Keep it stupit geschreven met een t in plaats van een d. Inderdaad, hoe stupid kun je zijn!! 011 011 011 011 011
* Liebe Macht Frei *
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

volhoudertje schreef: 26 okt 2017 12:46
paranoia68 schreef: 25 okt 2017 23:51 UPDATE: KISSLIJST (KEEP IT STUPIT SIMPLE) AANGEPAST! [045]
Keep it stupit geschreven met een t in plaats van een d. Inderdaad, hoe stupid kun je zijn!! 011 011 011 011 011
[applaus] Forum58
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Welkom is voor sommige taalnaadzies een moeilijk woord om te spellen. Dus, welkom!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Mijn eigen theorie (hogere wiskunde) op basis van mijn kennis en ervaringsdeskundigheid van de oorzaak van mijn acht psychoses, dat "Mijn psychoses een vorm/staat van E= 'entropie' is, waarin ik telkens verval!" En ik ben bezig met de formule/concept om dat te berekenen en te voorkomen/copen:
Om het statistische begrip aanschouwelijk te maken kan men zich een brein met een scheidingsvlak voorstellen. In de linker(hersen)helft liggen alleen rode hersencellen en in de rechter(hersen)helft witte. Wanneer je het brein schudt bewegen de knikkers, maar de rode mengen niet met de witte. Er is maar één toestand of realisatie B=Balans. De entropie is dan volgens Ludwig Boltzmann, waarbij C=constante de Boltzmannconstante is:

E= C ln (B(v)) :P

gelijk aan 0 omdat B=1. Oftewel deze toestand heeft de laagste entropie('gezond'/'mooi'/rationeel). (Entropie kan immers niet negatief zijn omdat noch C noch B negatief zijn).
Deze toestand war van mijn geboorte tot mijn 20-22ste, toen verloor ik mijn grote liefde en brak met drugs, drank etc mijn scheidingsvlak. Wanneer er geen scheidingsplaat aanwezig is, dan zullen bij het schudden van de doos de knikkers telkens weer een andere rangschikking maken. Het schudden in dit voorbeeld is een metafoor voor de toevoer van energie. Van belang is dat door het schudden en het weghalen van het scheidingsvlak de rode (en ook de witte) meer ruimte hebben gekregen. Daardoor zijn er meer verschillende ordeningen van de witte en rode ballen in de doos mogelijk. Logisch toch?!
Iedere knikker heeft nu twee realisaties!: hij kan in de linker- of in de rechterhelft zitten. Als er evenveel witte als rode initieel in de doos waren, zeg N in totaal, dan zijn er in totaal W=2N realisaties. De entropie na het schudden is dan

E=N*C ln (2*B(vi)) B)

Deze waarde is groter dan de beginsituatie en dus zal het systeem van knikkers spontaan evolueren naar een toestand van gelijkmatige menging. Dit komt overeen met de klassieke waarneming dat in een geïsoleerd systeem de entropie de spontane neiging heeft zo groot mogelijk te worden. Dus dat resulteerde in een hoge entropie =psychosediagnose en depressie boven op een burn-out en irrationeel mindset. Ook logisch niet waar? Kan je het nog volgen?? :thump
Het model van hersencellen in een brein is van een eenvoudig soort. 'hersencellen' trekken elkaar niet (meetbaar) aan, alle ordeningen hebben een gelijke energie, en dus heeft een bepaalde ordening van rood en wit een gelijke kans om voor te komen. De weegfactor van alle realisaties is dan gelijk aan 1. Verder, als er in het geheel niet geschud wordt, dan is als het ware de absolute temperatuur gelijk aan nul. En dan is volgens de derde wet van de thermodynamica de absolute entropie gelijk aan nul wanneer de rode apart van de witte liggen en beide kleuren netjes gerangschikt zijn.
Het label 'psychose=chaos/wanorde/anarchie' kan ons een idee geven van wat we ons bij entropie moeten voorstellen en het voorbeeld met de hersencellen kan een nuttig hulpmiddel zijn om een en ander aanschouwelijk/praktisch te maken. In werkelijkheid is entropie niet hetzelfde als psychose=chaos/wanorde/anarchie omdat het aantal realisaties B ook in sterke mate afhangt van welke energietoestanden=mindset/gesteldheid ieder hersencel/molecuul/dna/etc heeft en niet alleen van de plaats waar het zich bevindt. En dus daarmee ook je toestand bepaald. Medicatie in vorm (risperdal/abilifi etc zorgt weer van herstellen van de scheidingswand en daarmee de lage toestand van lage entropie('gezond'/'mooi'/rationeel) Dus de cirkel is rond. Nu ik voor de 9e maal mijn medicatie aan afbouwen ben en met coping de 'scheidingsvlak' moet herstellen hoop ik deze toestand(mindset) van laagste entropie('gezond'/'mooi'/rationeel) te behouden! Erg technisch nietwaar? Begrijp je het nu??!

Absolute entropie (katatone toestand/hyperpsychose)

Het is over het algemeen in de reële wereld vrij moeilijk om de absolute entropie van een systeem te bepalen. Daartoe zou het systeem eerst naar het absolute nulpunt moeten worden afgebouwd/afgekoeld, zodat de hersencellen/moleculen niet meer bewegen, en bovendien moeten de hersencellen/moleculen in de meest stabiele toestand zijn. In dat specifieke geval is de absolute entropie gelijk aan nul (derde wet van de thermodynamica). De verandering van deze stabiele toestand bij 0 graden/Kelvin naar het uitgangspunt geeft de absolute entropie. Gelukkig is het voor de praktische toepassing van de entropie meestal voldoende om met entropie-verschillen te rekenen. En dat is experimenteel vrij goed mogelijk. Entropieveranderingen als gevolg van omkeerbare hoeveelheid-volume-/temperatuurverandering berekent men met behulp van de hoeveelheid-/volume-/warmtecapaciteit: de integraal van het quotiënt van hoeveelheid/volume/warmtecapaciteit en hoeveelheid/volume/temperatuur over het hoeveelheid-/volume-/temperatuurveranderingsgebied. :lol

Mijn inspiratie heb ik hier gevonden: :cheer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Entropie

Als je entropie begrijpt zie je ook dat 'het systeem(de wereldmaatschappij)' naar een hoge staat van entropie aan gaan is of zelfs in terugvalt (crisis etc) of flipfloppen is! Maar dat is een andere perceptie van me....;)

Ik geloof sterk dat mijn entropie gelinkt is met die van het systeem een soort van symbiose, maar dat ben ik nog aan onderzoeken....::S
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Het antwoord is dat het waarschijnlijk met de burn-out(+drugspsychose+depressie) te maken heeft. Ervoor was het 'ordelijk' en de burn-out+drugspsychose+depressie) heel die orde vernietigd. Sinds dien is de entropie acht maal in mijn leven aan het werk gegaan...
Nu zoek ik nog factoren/manieren/coping buiten medicatie om die entropie tegen te gaan! HELP! _/-\o_
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Waarden & normen evaluatie / reflectie op psychose 15aug 2018 t/m maart 2019

In mijn intieme relatie heb ik een tekort van 20% aandacht voor mijn kwaliteit veiligheid, ik kreeg feedback van mijn vrienden dat zij zich op sommige momenten niet veilig bij me voelen: wanneer ik te emotioneel reageer in conflicten en discussies met name kan ik soms te hard praten waardoor zij zicht geïntimideerd en agressief aangevallen voelen.
In de relatie tot me moeder schiet mijn mijn liefde 50% tekort qua aandacht, ik blijf vaak niet lang op bezoek, omdat ik niet goed met haar demente situatie kan omgaan hoewel ik heel veel van haar hou, maar ze word een totaal andere depressieve persoonlijkheid die soms niet te genieten is. Mijn vroeger gezellige moeder kwijnt langzaam weg, dat kan ik niet hebben. Moeite deze gevoelens te mentaliseren of met anderen over te praten. Soms bel ik de luisterlijn zij zijn een steun.:$
Familieverhoudingen schiet ik 20% tekort op aandacht, delen, gunnen, luisteren, geld. Ik ben nog steeds beetje egocentrisch. Ik kom alleen naar verjaardagen en we hebben tussentijds
appcontact. Maar mijn broer mijd ik omdat hij een alcoholprobleem heeft en niet erkend. Me zussen hebben zich al van hem verwijderd en spelen alleen mooi weer.
Met mijn werk en studie heb ik vaak geen energie waardoor mijn gezondheid in de problemen komt. Met name ben ik te streng voor mezelf en discipline ontbreekt vaak.
wel heb ik preventief onderzoeken laten doen naar mijn hart en schildklier als gevolg van bijwerkingen ik score hier ook -50% op.
Op persoonlijke groei en ontwikkeling mis ik ook 50% aandacht op kwaliteit leren. Ik loop nu bijna 7 maanden achter op mijn studie en examens, maar heb tot 2021 de tijd om 11 resterende modules te doen.
Vooral vindt ik het moeilijk de theorie in praktijk te brengen in vorm van opdrachten en examens. Dat transformeren en vertaalslag heb ik nog niet in mijn system zitten wat de studie moeilijker maakt.
Met salsa, schake, fietsen, DJing en schilderen mis ik 80% van waardeaandacht. Ik geniet onvoldoende, omdat ik laatste maanden hard gestudeerd heb en gewerkt.
Ben pas twee weken geleden weer uit geweest naar twee festivals en dit weekend naar sweet sixteen plus salsafeest. Schilderen, DJing heb ik al maanden niet gedaan. Wel vanmiddag met goede vriend
geschaakt en gezellig bijgekletst.
Mijn spiritualiteit is ook het ondergeschoven kindje met 80% verlies op inzet en aandacht, met name door te veel op studie en werk gefocust.
Burgerschap vrijwilligerswerk is stijgende 20% van 0% ik werk elke vrijdagochtend van 9-12 voor begeleiding van 12 stagiaires en vergt ook veel voorbereiding
Mijn gezondheid en welzijn zijn ook niet optimaal -50% aandachtstekort met name bijwerkingen en WRAP geen aandacht geven, nu ben ik met mijn FACT team bezig mijn zelfbindingsverklaring rond te krijgen.
Ik was al in 15 augustus 2018 begonnen maar dat is al verlopen en we moeten opnieuw beginnen met procedures die een jaar duren.:(

Zoals je leest is de balans zoek met het boek van Marco van Munchhausen 'Je leven in balans'probeer ik komende weken mijn leven weer op orde te krijgen::thump
Samenvatting
Gestresst, overwerkt, opgebrand? Niet genoeg tijd voor uw partner, vrienden, kinderen? Gezondheidsproblemen omdat u te weinig sport of te ongezond eet? Als u dit herkent, dan kent u vast ook wel de oplossing: U moet zich minder druk maken, minder werken,meer sporten, gezonder eten... Maar ja, het komt er toch steeds maar niet van. Want 'zonder u redden ze het echt niet op de zaak', en dat beetje stress 'hoort er nu eenmaal bij'. En gezond eten, 'dat is zo'n gedoe'. Trouwens, 'tv-kijken is toch ook ontspanning'?
Marco von Münchhausen maakt hier korte metten mee en legt uit waarom het steeds maar niet lukt die omslag in uw leven te maken. Hij biedt een realistisch plan om uw leven beter in balans te brengen, met veel haalbare adviezen en concrete tips om stap voor stap duurzame veranderingen aan te brengen. Zodat u er eindelijk in zal slagen meer uit uw leven te halen.
Recensie(s)
Balans in het leven is voor iedereen belangrijk voor een goede levensvervulling. Dit boek geeft allerlei handreikingen om je leven in balans te krijgen en te houden. Begonnen wordt met de beschrijving van het levensbalansmodel. Dit model bestaat uit vier even belangrijke pijlers, namelijk werk en financien, familie en sociale contacten, gezondheid en conditie en bewustzijn en cultuur, die achtereenvolgens worden besproken. Tot slot wordt de vertaalslag beschreven die nodig is om de voornemens om te bouwen tot realiteit. Een helder geschreven boek voor een breed publiek, met vele herkenbare praktijksituaties en allerlei tips en opdrachten om je leven beter in balans te krijgen.

Drs. P.C.B. de Jager
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Psychoanalyse nauwelijks iets zinnigs had te zeggen over harde ziektebeelden als manie en schizofrenie

Psychoanalyse nauwelijks iets zinnigs had te zeggen over harde ziektebeelden als manie en schizofrenie

https://www.trouw.nl/cultuur-media/freu ... ~bf4a03fb/
Verbaast me dat Freud (voor mij een sexist en oplichter) nog steeds in de basis staat als 'expert' op gebied van bachelor toegepaste psychologie, al zijn theorieën zijn wetenschappelijk allemaal KAPOTGESCHOTEN!:S
Analyse werkt dus alleen voor de gemiddelde getroebleerde mens die hulp nodig heeft om zijn lot te begrijpen, en bovendien gemotiveerd is om hier ook iets mee te doen. Zonder die motivatie groeit het inzicht, maar verandert er niets.

Het is duidelijk dat de totale mislukking van de psychoanalyse in de klinische psychiatrie, en haar gigantische succes als cultuurtheorie, wordt veroorzaakt door het enorme inzicht van Freud en de zijnen in het gedrag van normale mensen.

Terwijl de vermaaksindustrie bijkans kapseist door de uitbating van verwrongen seks en agressie, blijven velen ontkennen dat een onbewust driftleven ook in hun leven een rol speelt. Freud ving dit fenomeen in een mooi woord, waarvan het alles verklarende karakter hem overigens terecht in de schoenen wordt geschoven. Afweer.
Freud is ook een van de 'helden' van Baudet, hoe dom kan je zijn?!:S
https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstr ... 0proof.pdf
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Hoezo is-was Freud een seksist en een oplichter volgens jou?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Memories schreef: 28 nov 2019 01:27 Hoezo is-was Freud een seksist en een oplichter volgens jou?
Freud werkte de verschillende theorieën uit die de basis vormen voor psychoanalyse – concepten zoals het id, ego en superego, libido als vrij rondzwevende seksuele energie en het oedipuscomplex. En dat allemaal terwijl hij enorme hoeveelheden cocaïne uitdeelde aan de neurotische Weense middenklasse die eindeloos met hem kwam praten over hun problemen, die volgens Freud altijd terug te leiden waren naar hun ouders en hun eigen onvermogen om zich aan te kunnen passen aan de norm van de bourgeoisie. Hierdoor werden de problemen dus nooit aangepakt, wat psychoanalyse een kapitalistische discipline maakte.

Het zijn Gilles Deleuze en Félix Guattari geweest die Freud hebben bestudeerd en de psychoanalyse onder de loep namen in Anti-Oedipus. Zij beschrijven drie fases van Freud's carrière, namelijk de eerste fase waarin 'het verkennende, baanbrekende, revolutionaire element' werd uitgelicht, waarin libido als vrije vorm van verlangen werd ontdekt; de tweede fase waarin de classicist Freud de oedipusmythe en de theorieën van het onderbewuste onderzocht, en de derde fase waarin de therapeut de "genezing door eindeloos te praten" bedacht. Hij was "een fantastische Christopher Columbus, een briljant welgestelde lezer van Goethe, Shakespeare en Sophocles en een gemaskerde Al Capone."

Echter wisten Deleuze en Guattari niet dat een therapie die de structuur van verslaving nabootst – een die is gebaseerd op karakteristieke, zelfingenomen monologen van een cokehead – eigenlijk werden voortgestuwd door la coca loca. Het was inderdaad een oplichter, hoewel waarschijnlijk iets meer Pacino (de Scarface-versie) dan Capone.
https://www.vice.com/nl/article/payjxn/ ... beinvloed &
Eind 19e eeuw waren deskundigen het erover eens dat het orgasme het beste middel was tegen hysterische melancholie.

Het wisselvallige humeur van een vrouw kon worden gestabiliseerd door haar te laten klaarkomen.

En als haar man daar niet toe in staat bleek, deed de arts het zelf. Hij masseerde erop los – eerst met zijn handen en vanaf de jaren 1880 met de elektrische vibrator van de arts Joseph Granville.

Freud dacht echter dat hysterie niet zo makkelijk te genezen was. Hij zag het als een psychische aandoening en was van mening dat een lichamelijke behandeling zinloos was.
De vader van de psychoanalyse liet controversiële theorieën achter, die na de oorlog tot waarheden werden verheven maar nu vrijwel zijn afgeschreven.

Sommige critici gaan zelfs zover dat ze Freud ervan beschuldigen zelf diagnosen te hebben gefabriceerd, waarvan hij zijn patiënten vervolgens wilde genezen.

In feite trad hij zo in de voetsporen van zijn voorbeeld Christoffel Columbus: hij opende de deur naar een nieuwe wereld, zonder zelf te begrijpen wat hij eigenlijk had ontdekt.
https://historianet.nl/wetenschap/penis ... -door-seks

Even googlen en je wordt wijzer LOL \o/
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

Dat betekent nog niet dat Freud een oplichter en een seksist was. Psychoanalyse is niet uitgebannen en wordt nog steeds gebruikt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

paranoia68 schreef: 28 nov 2019 19:43 Even googlen en je wordt wijzer LOL \o/
Echt waar joh? Een paar artikelen via Google opzoeken en dat vervolgens als je eigen mening presenteren? Nou nou, ik ben diep onder de indruk, hoor. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

volhoudertje schreef: 28 nov 2019 21:37
paranoia68 schreef: 28 nov 2019 19:43 Even googlen en je wordt wijzer LOL \o/
Echt waar joh? Een paar artikelen via Google opzoeken en dat vervolgens als je eigen mening presenteren? Nou nou, ik ben diep onder de indruk, hoor. 001_tongue
Nee, niet googlen en dan mening vormen, maar andersom, mening (levenservaring/ervaringsdeskundigheid/opleiding etc) had ik al gevormd en is o.a. bevestigd onder andere door googlen, discussie, feedback etc. Sja iedereen leeft in zijn eigen 'bubbel' nietwaar?! ;-)
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

paranoia68 schreef: 29 nov 2019 01:35
volhoudertje schreef: 28 nov 2019 21:37
paranoia68 schreef: 28 nov 2019 19:43 Even googlen en je wordt wijzer LOL \o/
Echt waar joh? Een paar artikelen via Google opzoeken en dat vervolgens als je eigen mening presenteren? Nou nou, ik ben diep onder de indruk, hoor. 001_tongue
Nee, niet googlen en dan mening vormen, maar andersom, mening (levenservaring/ervaringsdeskundigheid/opleiding etc) had ik al gevormd en is o.a. bevestigd onder andere door googlen, discussie, feedback etc. Sja iedereen leeft in zijn eigen 'bubbel' nietwaar?! ;-)
Precies, jij dus ook. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

paranoia68 schreef: 29 nov 2019 01:35 Sja iedereen leeft in zijn eigen 'bubbel' nietwaar?! ;-)
Iedereen met een beetje algemene ontwikkeling weet toch dat Freud wel eens de plank heeft misgeslagen? Je beweert helemaal niets nieuws, hoor. Maar desalniettemin was Freud een belangrijk pionier.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

volhoudertje schreef: 29 nov 2019 12:59
paranoia68 schreef: 29 nov 2019 01:35 Sja iedereen leeft in zijn eigen 'bubbel' nietwaar?! ;-)
Iedereen met een beetje algemene ontwikkeling weet toch dat Freud wel eens de plank heeft misgeslagen? Je beweert helemaal niets nieuws, hoor. Maar desalniettemin was Freud een belangrijk pionier.
Dat dus en geen ondergeschoven kindje en nog steeds belangrijk (in vele vormen)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

BURNOUT
De laatste maanden voel ik me weer vaker vermoeid en lusteloos. Als ik wakker wordt dagelijks om 6:00uur ben ik redelijk uitgerust, doe mijn ding, rituelen tandenpoetsen, doucen, eten, TAO-meditatie en dan werken in ochtend, na werk kom ik zo moe thuis dat ik direct een powernap van 1-2uur doe, dan doe ik in middag veel studeren of sociale afspraken, einde middag voel ik me ook moe weer powernap van 1-2uur, in avond ga ik of weer studeren of neflix en/of hobby's: schilderen/striptekenen of wandelen in park buurt etc. Vaak heb ik ook bezoek en einde avond neem medicatie in en ga 24:00uur naar bed. Ik respecteer de 3R Rust Reinheid en Regelmaat, maar heb vaak genoeg energie op een dag voor max 4-6uur, herkenbaar?! zucht.gif
Ik ben nu bij ziekenhuis geweest om mijn bloedwaarden op medicatie bijwerkingen te testen? Of mijn lichaam is gevoelig voor bepaalde voedingsstoffen, wellicht te weinig vitamine en mineralen, ik eet niet gezond vaak geen tijd om te koken, snelle hap rijst blik groente en soms vlees, brood met kaas/ham/pindakaas en ochtend brintapap.

Wat kan ik nog meer doen/uitzoeken om te kijken waar die lusteloosheid/vermoeidheid vandaan komt? zucht.gif
Hoe copen jullie met 'burnout'?Wondering
Ik wil zo graag studeren, maar vaak ben ik te moe om te concentreren....ik loop al achter op scrumplanning. crying.gif
week45/46 heb ik vijf loi.nl bachelor psychologie examens op locatie en acht online examens de weken daarop. Totaal 13 modules ik ga voor 5,5, of hoger als ik maar vrijstelling krijg en naar 2e jaar kan als ik tzt mijn opleiding voortzet?Wondering Alles is namelijk al betaal totaal was ik afgelopen twee jaar na mijn psychose/burnout 18aug2018 8000eur aan lesgeld en examengeld kwijt, d studie is afbetaald, mag hem vervolgen wanneer ik wil, maar 1 maal per jaar stoppen. Dus vier jaar mag ik totaal in acht jaar doen, nu zitten er al bijna twe jaar op en 1 module behaald effectief communiceren met 7,5 en 4 EC punten.

Totaal is elke module 5 EC punten en 1 module van 10 EC.
Bij 5 EC krijg ik vrijstelling.

Gevoelens
Ik ben nog te vaak getriggerd door anderen wanneer ik geirriteerd/gestressed word. Ik actie reactie=superassertief/agressief aanvallend.Angry Dat heeft veel 'eigen glazen ingegooid', ik probeer tot tien te tellen in situaties maar de reacties van mijn reptielenbrein zijn zo snel dat ik al schade heb gemaakt voordat ik besef wat er aan hand is. Ik heb moeite op metaniveau te blijven en met empathie en compassie naar anderen te luisteren, vak irriteer ik me aan de ander en of aversie als hij zijn ellende/problemen/ervaringen op mij projecteert!Angry
Mijn omgeving probeert mijn daarin te helpen, maar met medicatie etc. en feedback, eerder kritiek waardoor ze ' olie op vuur gooien'kom ik niet verder, wat ik nodig heb is 'eerlijke feedback: Als ik 'stink', wil ik dat iemand dat eerlijk duft te zeggen, zonder bang te zijn voor mijn reacties?!Wondering maar vaak schieten ze in hun 'schulp'en zeggen niets, omdat ik niet in hun hoofd kan kijken, voel ik me niet gerspecteerd en onzeker, dat ga ik harder/stelliger en veeleisend verzoeken om informatie/helderheid en is 'het hek van de dam', heb ik het 'weer' gedaan... :-o:

Laatste tijd veel conflicten in fase oranje, ik zit nu steeds minder in groen en neig naar rood?! :angry:
Mijn vrm moet ik nog respecteren komende drie jaar en ik moet voor mijn rijbewijs weer 200-300eur voor een VvG behalen = medische verklaring?!Wondering Facturen stapeln zich op en ik probeer de eindjes aan elkaar te knopen, maar hard werken en veel in pijnlichaam te zitten is nu vaker regel dan nodig.

Ook irriteer ik me mateloos aan mensen die zich niet aan 'corona' regels houden. Zo mogen maar twee mensen in lift soms komen gewoon met 2-3man binnen?! Ok lopen ze tegen je aan in supermart zonder 'sorry' te zeggen. Of staan direct achter je bij kassa?! Ik ben 52 behoor tot risicogroep! crying.gif

Netflix
Ik kijk veel netflix, SciFy series en romatische comedy's, sprookjes en ook veel natuur plus documentaires.
Ik verdien mijn netflixuren met studie:
4uurstudie= 1uur neflix contract met mezelf gemaakt
8uur studie= 2uur netflix etc.

Schilderen/stripteken/wandelen zijn de netflixvrijheden alternatieven die ik ook kan verdienen.

EGO is dus bepaalend wat mijn 'hart'/gevoel graag wil?! :knuffel:

Maar ik wil de rol van mijn ego juist verminderen / bescheidener zijn, moeilijk als je zo groot ego als mij hebt 'elifecoach'& 'digidokter'etc.?!Wondering
Hebben jullie ook vaak last van mijn valkuilen van mijn ego?!Wondering Graag feedback?! 045.gif

VVD
Van huis uit ben ik altijd een joodse protestantse christelijke https://nl.wikipedia.org/wiki/Conserv...iberalisme geweest, maar langzaam begint dat ego te verdwijnen, ik kom steed meer in mijn waarden en normen om te leven vanuit mijn 'hart', ik ben dit TAO pad van non-dualsime al twee jaar aan bewandelen en kom steed meer tot ondekking/inzichten:
- We zijn allemaal een energie
- alles komt goed
- je begrijpt het pas waneer je het ziet
- het is zoals het is.
- uitzoomen uit je 'pijnlichaam'
etc. etc.
Ik wordt steeds meer 'waarnemer'dan 'speler', ik heb dan ook nu een zorgteam en bepaal mijn regie, PGB herindicatie wordt 16 september online in 1,5 uur telefoongesprek herbeoordeeld, en ik ben nu bezig met ruggespraak met persaldo pgb.nl en clientondersteuner en mijn zorgteam/factteam voor motiveren waarom ik begeleiding en huishouden moet behouden? :knuffel:
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Update Paranoia68 Status quo levensopdracht en activiteiten dagbesteding mart 2021

Reflectie
1. Webklas theologie vwo certificaten behalen is begonnen...
2.Ik een aantal wesites moet upgraden en onderhouden updaten
3.Missie en visie 2027 moet bijwerken en voorbereiden
4.Ik veel wandelen en fiets en al 13 kilo afgevallen ben
5.Veel muziek producer maak en youtube how to aan kijken ben op cubase channel
6. veel zorgteamactiviteiten heb en 19 maart 10:00uur ZAG overleg aan voorbereiden ben:
a. contract en persoonlijk dossier dagbesteding moet krijgen en onderhandelen
b. status quo zelfbindingsverklaring bezig ben
c. ook status quo signaleringsplan dagelijks checklist scherp hou, was tijdje FASE ROOD!
d. Status quo studie punten spel gemiddeld op 50%% zit en op 100%= 8uur wil zitten met voldoendes daarbij horen
e. Mijn 3 R Rust Reinheid en Regelmaat en 10 schizofrenie geboden moet respecteren

Verder goede week
Maandag Dinsdag en Woensdag: mediteren in ochtend en luisterlijn bellen, daarna muziek/studie
In middag en avond 4uur per dag zorgteam aandacht met psychologiestudie herexamens en opdrachten opnieuw insturen
en powernap en boeken lezen in avond
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”