Gebruikersavatar
AceKing
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2017 12:19

Psycholoog, wetenschappelijke achtergrond gezocht !

Beste allemaal,

Ik moet in actie komen voor een dierbare vriend van mij, zelf heeft hij de energie niet meer en zien wij (zijn vrienden) geen alternatieven meer in de zorg bij hem in de buurt, Limburg. Vandaar deze zoekvraag aan jullie die hopelijk een breder vlak draagt

Profiel:
- 36 jaar
- hoogbegaafd, wetenschapper
- laatste maand aantal pogingen tot zelfmoord (denk aan op het dak staan van een flat) hij heeft zichzelf nog niet verwond
- slikt hele leven al antidepressiva, in het begin voor angsten, agressie, laatste jaren voor depressie
- laatste 2 jaar in therapie, verschillende behandelingen/therapeuten
- autistisch
- depressie komt niet in familie voor
- depressie is ontstaan door het gemis aan uitdaging in zijn baan. Door zijn hoogbegaafdheid heeft hij een overcapaciteit aan denkvermogen en is het moeilijk een uitdaging voor hem te vinden. Hij heeft een eigen bedrijf gehad, maar is daar weggegaan, omdat hij niet met zijn partner meer kon samenwerken. Hierna heeft hij meerdere banen gehad, die hem geen uitdaging gaven. Hij dacht steeds bij de volgende baan moet het goed met mij komen. Helaas bleef dit uit, waardoor hij nu denkt dat het voornamelijk aan zichzelf ligt.

Wij zijn nu opzoek naar experts die hem kunnen helpen, specifiek voor zijn profiel. Het liefst zonder intakes en wachttijden. Particulier (geld) is geen probleem. Door zijn hoogbegaafdheid/wetenschappelijke achtergrond staat hij niet open voor alternatieve methoden. Ook heeft hij een volwaardige gesprekspartner nodig, het liefst ook wetenschappelijk onderlegd.

Wellicht hebben jullie tips voor mij !

Alvast bedankt !

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”