kenpachii29

Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen ‘zi

Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen ‘ziekte’ is.

De bedenker van de ziekte zegt dat het verzonnen is, wat denk de rest?
Ik weet wel zeker van niet. Ben zelf ADHD-er.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/09/psy ... ekte-is-2/

Wie geeft me de garantie dat Leon Eisenberg dat ook daadwerkelijk gezegd heeft?
Ach, en als je sterft is de kans groot dat je geest behoorlijk vertroebelt is
door de lichaamseigen endorfinen en misschien ook door pijnstillers en andere medicatie.

Maar Eisenberg plaatst ook een paar kritische kanttekeningen over de hoeveelheid medicijnen
die mensen met ADHD naar binnen weken. Het lijkt em niet verkeerd om daar een beetje bij stil te staan.
* Liebe Macht Frei *
TheEmperor85

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Behoorlijk suggestief stukje broljournalistiek als je't mij vraagt.

" Zoals uitgelegd door Bradlee Dean, gastheer van de Amerikaans radioshow The Sons of Liberty, die ook schrijft voor The D.C. Clothesline, was ADHD slechts een theorie die ontwikkeld werd door Eisenberg. Er werd nooit bewezen dat het een verifieerbare ziekte is".

Net als Charles Darwin op zijn sterfbed gezegd zou hebben dat de evolutietheorie niet waar is? Het is een theorie, net als Einstein's relativiteitstheorie een theorie is. En de snaartheorie.
En Hawkings theorie over black holes. Al deze theorieen bleken achteraf heel aardig te kloppen. Zo werkt dat in de wetenschap: iemand gooit een balletje op, en het is vervolgens aan de rest om dit idee te bevestigen of te ontkrachten. ADHD is tot dusver nog nooit ontkracht.

Al worden er veel te veel kinderen met ADHD gediagnosticeerd, dat klopt dan weer wel..
kenpachii29

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Precies dat. Ik vind ook dat mensen te snel het stempeltje krijgen en dat er sowieso teveel meteen met medicatie gegooid wordt. Ik dacht ook van wie zegt dat hij dat heeft gezegd, net zo goed heeft hij niks gezegd ik was er in ieder geval niet bij. Maar ik had laatst ergens gezien dat er al testen fysiek zijn waaruit kan blijken dat iemand ADHD heeft Dat teste ze op tygo gerdinand.
GabrielCY10

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

dit is zo een onzin. adhd is geen eens een ziekte....... adhd is een stoornis. serieus, wat is er mis met sommige mensen??? :s ik geloof er echter ook niks van.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

GabrielCY10 schreef:dit is zo een onzin. adhd is geen eens een ziekte....... adhd is een stoornis. serieus, wat is er mis met sommige mensen??? :s ik geloof er echter ook niks van.
Waarom is er gelijk iets mis met mensen als ze dat typen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
GabrielCY10

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Memories schreef:
GabrielCY10 schreef:dit is zo een onzin. adhd is geen eens een ziekte....... adhd is een stoornis. serieus, wat is er mis met sommige mensen??? :s ik geloof er echter ook niks van.
Waarom is er gelijk iets mis met mensen als ze dat typen?
Weet jij hoe kwetsend het is hoe veel mensen denken over mensen met ADHD?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

GabrielCY10 schreef:Weet jij hoe kwetsend het is hoe veel mensen denken over mensen met ADHD?
Iedereen voelt zich wel eens gekweetst door een opmerking, of door iets
wat ze lezen. Daar zou je onderhand toch al een beetje aan gewend moeten zijn.
Mar het was zeker niet kwaad bedoeld, dus waarom al die drukte?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

GabrielCY10 schreef:
Memories schreef:
GabrielCY10 schreef:dit is zo een onzin. adhd is geen eens een ziekte....... adhd is een stoornis. serieus, wat is er mis met sommige mensen??? :s ik geloof er echter ook niks van.
Waarom is er gelijk iets mis met mensen als ze dat typen?
Weet jij hoe kwetsend het is hoe veel mensen denken over mensen met ADHD?
Zelfs als men het zo zal noemen Gabriël, om wat voor reden dan ook, hoeft het nog niet te betekenen dat ze negatief denken over ADHD'ers.
Ik noem het in ieder geval geen ziekte. Maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die het niet weten en het wel zo noemen en dat ook niet gelijk negatief bedoelen.
Je zal inderdaad altijd opmerkingen krijgen, die je niet zo fijn vind, waar je misschien anders over denkt, dat blijf je houden.
Het is ook een beetje of je het zelf laat raken of niet. Of dat je kan bedenken dat ze het niet slecht bedoelen en misschien verder niet weten.
(Als het dan kan, leg zae rustig uit dat het anders zit, in plaats van het je aan te trekken.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Radix

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Het zit zo: In februari 2009 gaf die man een interview. Hij nam toen stelling tegen het gebruik van teveel medicijnen, en sprak een voorkeur uit voor gesprekken. Pas NEGEN maanden later overleed hij.
Het gaat dus over journalistiek gebral. Helaas doen die lui dat veel, als de krant maar verkocht wordt. De drijfveer is geld.
En enkele maanden geleden heeft een Nederlandse bitch het in het Nederlands vertaald en is het op een nieuwssite terechtgekomen.
Nou, ik hoop dat haar bedrijfje zal mislukken!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Radix schreef:En enkele maanden geleden heeft een Nederlandse bitch het in het Nederlands vertaald en is het op een nieuwssite terechtgekomen.
Nou, ik hoop dat haar bedrijfje zal mislukken!
Jeetje, echt waar, joh? Is het plaatsen van een artikel waarin onjuiste
informatie wordt gegeven zo'n zwaar vergrijp dat je iemand een faillissement toewenst?
Nou nou, poeh poeh, het is toch wat, zeg ... 001_rolleyes
* Liebe Macht Frei *
Rotterdamse

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

persoonlijk denk ik dat het wel bestaat, maar dat niet zoveel mensen het hebben. net als schizofrenie. ik denk dat MINSTENS de helft van de mensen die aan dat soort ziektes lijd het heel wat anders is. maar ja, wie gelooft nou iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten? alhoewel ik weet wel dingen die bijna niemand weet. :confused:
TheEmperor85

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Rotterdamse schreef: alhoewel ik weet wel dingen die bijna niemand weet. :confused:
Zoals?
Tineke

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Rotterdamse schreef:persoonlijk denk ik dat het wel bestaat, maar dat niet zoveel mensen het hebben. net als schizofrenie.
Dat denk ik niet. Ik denk dat er een stuk meer mensen zijn met ADHD dan Schizofrenie.
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Ik dacht dat ADHD uit de DSM-V geschrapt was?
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Psycholoog Dea schreef:Ik dacht dat ADHD uit de DSM-V geschrapt was?
Jij bent psycholoog? Het zal wel aan mij liggen hoor, maar vind je niet dat je beter iets kunt opzoeken
voor je iets beweert?
Je mag gerust denken dat ADHD uit de DSM V geschrapt is, maar dat is niet zo.
Op de site van steunpuntadhd.nl lees ik het volgende:
In deze nieuwe versie is een aantal nieuwe categorieën opgenomen en zijn andere verdwenen of werd
'de drempel' ervoor veranderd. Zo zal bijvoorbeeld voor de diagnose ADHD de leeftijdsnorm verhoogd
worden waarop de symptomen zich voor het eerst hebben moeten openbaren van 7 naar 12 jaar.
* Liebe Macht Frei *
Tineke

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Het was ook vreemd geweest dat ADHD niet meer voor zou komen in de dsm 5.
Er zijn 5 persoonlijkheidsstoornissen die niet meer voor zullen komen in de dsm 5.
En iets waar je niet van kan genezen zou vreemd zijn dat die diagnose zou verdwijnen.
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen

Oh, ik wilde niets beweren hoor. Ik bedoel er verder ook helemaal niets mee, het was gewoon iets wat ik laatst ergens gelezen had volgens mij. Zal wel niet geklopt hebben.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Aandachtsproblemen (ADHD)”