Danit

vraag

ik weet bijna 100 procent zeker dat ik adhd/add heb,mag ik van het medcijn concerta of ritalin verwachten om meer rust in me hoofd te krijgen?
Gebruikersavatar
Bep
Berichten: 64
Lid geworden op: 31 okt 2007 20:43

Re: vraag

Danit, mijn kleinzoon slikt ritalin en wordt daar rustig van, niet sloom of zo hoor maar je kan je beter concentreren en je bent er minder druk van. Volgens mijn dochter is dit het beste middel dat hij heeft gekregen tot nu toe. Ik hoop dat het bij jou ook zo zal werken.
Danit

Re: vraag

dankje wel voor je antwoord,ik hoop het ook,maar moet wel eerst het middelkrijgen en de erkenning,ik ben ermee bezig,maar alle puzzelstukjes vallennu op zijn plek bij mij.
Gebruikersavatar
Bep
Berichten: 64
Lid geworden op: 31 okt 2007 20:43

Re: vraag

Als je het nog niet hebt gekregen dan heb je nog een lange weg te gaan hoor, eerst de herkenning en dan allerlei onderzoeken en dan de medicijnen daarna geven ze je niet zo snel een goed middel eerst de goedkoopste en daarna als het niet werkt pas deze dure middelen. Het is gewoon jammer dat men zo nodig aan concurrentiestrijd moet doen in de zorg, met dank aan onze regering. Dus ik hoop dat je arts goed meewerkt dat is voor allen in jou omgeving en voor jezelf het beste.
fleer

Re: vraag

He Danit
Ik heb zelf ADD en slik een half jaar Concerta.
In het begin merk je er zelf niets van maar je omgeving wel na verloop van tijd ga je zelf merken dat je je makkelijker kan koncentreren en de dingen beter op een rij kan zetten.
Ik moet nog wel goed mijn agenda bijhouden maar ook dat gaat makkelijker.
Dus mijn advies is ga zo snel mogelijk aan de medicijnen.

Succes

PS Ik ben nu 49 jaar en ik vindt het jammer dat ik het te pas geleden te weten gekomen ben dit in verband met opleidingen en zo!

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”