FFr

Me vriendin ADHD?

Me vriendin ADHD?

Ik vraag me dit al een tijd af.

Heb een vriendin, die zelfs om 1 uur snachts de energie heeft om een hele marathon te lopen, en nog drukker is dan Ty Pennington die dus echt ADHD heeft.

Verder is ze heel vaak hyper, melig of echt zelfs om de negatiefste omstandigheden in iedergeval blij.

Heeft deze meid nou ADHD of niet?
sterre87

ADHD (attentional deficit hyperactive disorder) betekent niet alleen dat je veel energie hebt, maar ook bijvoorbeeld dat je je niet kan concentreren op dingen als je dat wel wilt. Dus de vraag is: heeft ze daar last van?

Hebben jij of je vriendin er last van dat ze zoveel energie heeft? Anders zou ik zeggen: laat dat labeltje ADHD achterwege :D

Liefs
FFr

sterre87 schreef:ADHD (attentional deficit hyperactive disorder) betekent niet alleen dat je veel energie hebt, maar ook bijvoorbeeld dat je je niet kan concentreren op dingen als je dat wel wilt. Dus de vraag is: heeft ze daar last van?

Hebben jij of je vriendin er last van dat ze zoveel energie heeft? Anders zou ik zeggen: laat dat labeltje ADHD achterwege :D

Liefs
Nou concentratie heeft ze meestal denk ik wel, maar als je haar stoort met dingen, dan gaat ze ergens anders aan denken vaak, maar meestal maakt ze haar werk wel eerst af. Dus, nee ze heeft geen concetratieproblemen.

Ik heb er niet echt veel last zijn, soms wel, als ik echt heel moe ben, maar of anderen er last van hebben weet ik niet, 1 vriendin wel.
sterre87

Kan me wel voorstellen dat het soms lastig is als iemand veel meer energie heeft dan jij (en de gemiddelde mens! ;) )!
Als je echt wilt weten of ze ADHD heeft kun je misschien testjes op internet doen? Maar omdat het niet echt een groot probleem is (begrijp ik dat goed?)..

Liefs
FFr

sterre87 schreef:Kan me wel voorstellen dat het soms lastig is als iemand veel meer energie heeft dan jij (en de gemiddelde mens! ;) )!
Als je echt wilt weten of ze ADHD heeft kun je misschien testjes op internet doen? Maar omdat het niet echt een groot probleem is (begrijp ik dat goed?)..

Liefs
Aha jep u begrijpt het goed, wou alleen weten of het antwoord ja of nee was, dus, ik zalt wel zien:xD:
Twister

ik herken mezelf erin en heb ook adhd ja zou kunnen denk ut wel eig
Syl-38

Hallo,

Veel energie hebben wil echt niet zeggen dat ze ADHD heeft. Deze stempel wordt soms echt iets te snel gegeven. Als ik het verhaal lees denk ik ze heeft het niet. Ik herken veel van haaar in mijzelf maar ik ehb echt geen ADHD. Deze aandoening is veel meer dan alleen druk zijn.

Gr. Sylvia
ineke007

Firefree schreef:
Aha jep u begrijpt het goed, wou alleen weten of het antwoord ja of nee was, dus, ik zalt wel zien:xD:
Als je een ja of nee antwoord wil hebben zal ze naar een psyg moeten om testen te doen....deze zijn gekwalificeerd.....dat zijn ze niet op een forum....

En zoals vele andere al gezegt hebben: ADHD IS MEER DAN ALLEEN DRUK!!
FFr

Ze zijd laatst nog tegen me dat ze misschien het een beetje heeft.

Aangezien zij net als ADHD-ers veel denkt over dingen, veel heel veel tegelijkertijd doet, en hyper altijd is.
ineke007

alleen een psyg kan het vaststellen
Mel21

Re:

hallo,

het stempeltje is snel gegeven, ik heb zelf ook adhd en ik
ben eigenlijk bijna nooit druk.. zoals iedereen zijn drukke
momenten wel eens heeft heb ik ze ook wel eens..
maar over het algemeen ben ik eigenlijk vaker moe en suf
dan actief, dus ik zou het niet gelijk adhd willen noemen..

groetjes mel

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”