Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

ik heb een probleem

ik heb een slecht koopgedrag en een dwang om dingen weg te gooien in de container in plaats van het te bewaren of op te bergen. voornamelijk ook goede kleding dump ik bij het textiel container. soms heb ik het koud omdat ik bijvoorbeeld geen jas of trui meer heb.

ik heb dit heel vaak aan het ggz verteld en aan de woonbegeleiding. maar het enigen wat zij zeggen en doen is: <o bewaar het in een doos of krat en berg het bijvoorbeeld op in de was hok. nou dat is een goede optie maar het ook voor me werkt. tegenwoordig draai ik het was twee keer achter elkaar op dertig graden met lavendel wasmiddel en lavendel wasverzachter. zo heb ik nu toch ietsjes meer was gespaard. maar ik kom toch nog een hele boel kleding te kort omdat ik heel veel heb weg gedaan in de container.

familie word daar heel erg boos van maar ik zie het als een dwangstoornis waarvan ik waarschijnlijk nooit van kan genezen helaas
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: ik heb een probleem

Waarom voel je de drang om kleding weg te gooien? Wat gebeurt er als je het niet probeert te doen? En wat bedoel je met slecht koopgedrag? Niet leuk dat je familie boos wordt terwijl je het er moeilijk mee hebt :(
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: ik heb een probleem

schaam me zelf wat ik aan heb en hoe mijn overkomen is door dit kleding en het er niet genoeg volwassenen uit ziet, ik kan niet shoppen, geen geen goed smaak, en low budget en durf niet naar andere winkels omdat ik low budget heb en als ze in winkels naar me toe komen en zeggen waarmee kan ik je helpen, jah en je hebt nie veel geld dan heb je er nie veel zin in.
maar ik zag dat je bij de Hema volwassenen kleding hebt die mij wel aanspreekt
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: ik heb een probleem

het gaat al weer ietsjes beter gelukkig
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: ik heb een probleem

eenspanjaard schreef: 23 apr 2022 16:50 schaam me zelf wat ik aan heb en hoe mijn overkomen is door dit kleding en het er niet genoeg volwassenen uit ziet, ik kan niet shoppen, geen geen goed smaak, en low budget en durf niet naar andere winkels omdat ik low budget heb en als ze in winkels naar me toe komen en zeggen waarmee kan ik je helpen, jah en je hebt nie veel geld dan heb je er nie veel zin in.
maar ik zag dat je bij de Hema volwassenen kleding hebt die mij wel aanspreekt
Zolang je maar je eigen smaak nastreeft kan je niet fout zitten qua smaak, wat anderen ook zeggen! En mensen hebben er best begrip voor als je niet veel te besteden hebt. Iedere cent die ze verdienen zijn ze als het goed is blij mee en anders is dat hun probleem :)
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: ik heb een probleem

ik heb pijn aan mijn voet ik ben mishandeld door mijn broer geweest
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: ik heb een probleem

als ik afstand doe van mijn geloof en mijn broer ziet dat dan kan ik mij vermoorden en misschien wel vandaag nog want hij is een agressieve junk
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: ik heb een probleem

Kun je naar iemand toe voor hulp of ten minste contact opnemen met iemand die je vertrouwt?
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: ik heb een probleem

ik ben even bij een buurvrouw geweest, heb nu een vriend aan de telefoon, heb veilig thuis ingeschakeld voor morgen en verder uit gepraat met vriendin en mijn familie en ouders
en heb extra medicijnen ingenomen
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: ik heb een probleem

Heel goed gedaan. Veel sterkte.
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: ik heb een probleem

dank je wel, komt goed, heb wel een beetje pijn aan mijn voet maar dat komt ook goed

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”