Rushje

Welke richting moet ik op

Hallootjes iedereen,

Achtergrond informatie
nou ik ben K. ergens uit Noord-Holland. Ik doe een leuke ICT opleiding en daarnaast heb ik genoeg vrienden om mij heen. Ik zie elke week wel minimaal 4 a 5 vrienden, wat dus inhoudt dat ik gelukkig op sociaal vlak niets te klagen heb. Ik fiets graag en ook naar mijn school, wat iets meer dan 10km van mijn huis vandaan is. Genoeg beweging, ik ben slank en heb een goede uitstraling. School gaat goed en ik heb toekomst perspectief. Ik verveel me nooit zowel thuis als op school want ik doe altijd wel wat. Toch is er een probleem...

Probleem 1
Meiden... geen een, niets nada. 19 jaar en nog steeds maagd. Ik kom op mijn school nauwelijks meiden tegen en in mijn vriendegroep is het nihil. Met uitgaan lukt het mij nauwelijks om een meisje te scoren. Maar ik probeer het wel . Ik ben eind vorig jaar begonnen met iets wat PICK UP ARTIST heet.

Oplossing probleem 1
Oftuwel de techniek van het versieren, omdat ik ook op mijn 18de een super slecht (bijna niet) liefdesleven had. Je kan vanuit een boek leren hoe je meisjes kan playen, om te tuin leiden, versieren, manupuleren, etc, etc. Alles om haar maar in bed te krijgen. Het begin van die techniek heb ik aardig onder de knie, het op een meid afstappen, praatje maken en absoluut niet teleurgesteld zijn als je wordt afgewezen. Toch 'fake' je als het ware dat je haar leuk vind, en dat is iets wat ik eigenlijk niet over mijn hart kan verkrijgen. Daarnaast ga je bij elke meid opletten hoe je, je moet gedragen. Je wordt er knettergek van en dat is erg vermoeiend. Door boeken over PICK UP ARTIST ben ik als het ware een gespleten persoonlijkheid geworden. Een aantal meiden die mij al konden zeggen dat ik totaal ben veranderd. Terwijl ik dat niet zie maar wel voel. Ik ben toen maar gestopt met PICK UP ARTIST, omdat ik 'faken' en 'liegen' niets vind.

Probleem 2
Toch zit ik met het probleem dat ik mij totaal geen houding kan aannemen bij meiden, ik ben constant aan het denken hoe ik mij moet gedragen. Waardoor een onnatuurlijke lichaamstaal en soms met binnensmonds praten ontstaat. Verder van huis dan dat ik eerst al was...

Gelukkig heb ik dit jaar met 2 meiden gezoend. Een hele prestatie voor mij, maar het was niet van harte. Ik werd door het eerste meisje keihard op mijn ziel getrapt. Ik vond haar opzich wel leuk en ze was op mijn verjaardag gekomen (na ongeveer 2 maanden msn contact). Ze zoende met mij, en even later met een goede vriend van mij (die niet wist dat ik al met haar had gezoend). En dat op mijn verjaardag!!! Ik heb toen uit frustratie een bushokje gesloopt (en ik ben eigenlijk zo'n nette burgelijke jongen die nog nooit vandalisme heeft gepleegd...). Het 2e meisje was niet beter, ik kreeg op msn meteen een behoorlijke preek dat ze het te vroeg vond om te zoenen. Dat het tegenviel blablabla...

Probleem 1: TS kan geen meiden krijgen
TS haar oplossing: Googlen naar meiden versieren, uitkomende op PICK UP ARTIST technieken en dat proberen te leren.
Probleem 2: Door geen begeleiding in PICK UP ARTIST een soort van identiteits/houdingsprobleem gekregen richting meiden toe. En een nog lager zelfvertrouwen (en zelfbeeld).

Wat nu? Ik ben van nature een doorzetter en een onderzoeker. Maar eigenlijk weet ik het ook niet meer waar ik mijn heil moet zoeken. (en ik schijn behoorlijk goed te kunnen zelfreflecteren)

Met vriendelijke groeten K.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Welke richting moet ik op

Misschien moet je eens beginnen met een wat andere houding en denkwijze naar "meiden" te kijken. Termen als manipuleren, versieren, scoren, etc. vind ik erg storend om te lezen als vrouw. Alsof je een of ander prijsobject bent wat veroverd of gewonnen moet worden. Nou zo werkt dat niet dus.

Meiden zijn vrouwen. Die zijn er niet om te scoren of te manipuleren of te versieren om je zo snel mogelijk van je "beschamende" maagdelijke status af te helpen zodat ook jij je zelfbeeld kennelijk bevestigd kan zien omdat je seks hebt gescoord met een meisje. Fijn vooruitzicht voor dat meisje om daar voor gebruikt te worden... of moet ik zeggen misbruikt te worden.

Ik denk dat je dat eens eerst moet gaan beseffen. Meiden, vrouwen, meisjes.. het zijn mensen met gevoel, met emoties, met ook zo hun verhalen, hun onzekerheden en angsten. En geen seksobject om je maagdelijkheid aan te verliezen. Wat meer respect zou best mogen eigenlijk. Anders beland je hooguit enkel met wat foute vrouwen ergens in bed misschien en ben je daarna nog meer ongelukkig dan dat je nu al bent als je aan een werkelijke relatie toe bent.

Als je nou eens die gedachten en dat gedrag uit je hoofd zet en eens oprecht interesse toont in meiden van je leeftijd en niet enkel bezig bent voor de seks of voor zoenen on first sight, dan komt er misschien nog eens een serieuze leuke relatie uit, waar je werkelijk wat aan hebt. En hoef je ook niet te faken ofzo... het feit dat je omgeving dat al zegt is inderdaad een teken aan de wand. Want weinig meiden zitten te wachten op een fake jongen met een laag zelfbeeld. Dus ook dat is iets om aan te gaan werken. Als jij jezelf al niet leuk vindt dan zal je dat ook niet uitstralen en je er niet naar gedragen en dan lukt het op een goede manier contact maken ook maar moeizaam of niet.

Het is een spiraal. Gevoel - Gedrag - Actie - Reactie -etc.
Inzicht als Uitweg..
Rushje

Re: Welke richting moet ik op

Bedankt voor je snelle reactie. Nou ik wil even onderstrepen dat ik gestopt ben met dat PICK UP ARTIST ook vanwege de redenen die jij opnoem Mystica. Ik wilde niet meer liegen en faken. En gewoon gelukkig zijn.

Het probleem is nu, dat ik automatisch ga nadenken als ik met een meisje praat over hoe ik mij 'zou moeten gedragen'. En dat ik dat niet kan onderdrukken. Dat is iets dat je vanuit de PICK UP ARTIST boeken leert. Zodat je jezelf constant verbeterd. Omdat ik nooit een goed gedrag heb aangeleerd ga ik over-analiseren tijdens gesprekken, kom ik onnatuurlijk over en krijg ik een rare uitstraling. En daar wil ik nu werkelijk vanaf. En ik weet niet hoe.

Die spiraal die jij opnoemde hoort bij iedereen goed te gaan. En alles hoort automatisch on onbewust te gaan, nu gaat dat bij mij niet meer zo. En ik wil dus weer terug naar toen het wel automatisch ging. En op een andere manier proberen te zorgen dat ik een meisje vind waar ik gelukkig mee kan worden.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Welke richting moet ik op

Tja dat is een lastige, hoe krijg je dat gedrag en die denkpatronen er nou weer uit. Nou misschien door er gewoon niets van te verwachten. Gewoon ongedwongen leuke contacten hebben, een vriendennetwerk opbouwen, er op uit gaan om samen met anderen leuke dingen te doen of te beleven zonder meteen op een relatie, zoenen of seks uit te zijn.

Sluit je aan bij verenigingen of clubs met anderen die jouw interesses, hobbies of sportvoorkeur delen. Vind gelijkgestemden en leg de aandacht bij de ander en niet telkens naar jezelf toe. Je moet niet telkens denken: hoe gedraag ik me ? Want als je dat doet, ben je helemaal niet met die ander bezig of luister je helemaal niet geintresseerd naar wat die ander verteld. Dat is niet handig en maakt dat je onnodig veel met jezelf weer bezig bent i.p.v. met de gezamenlijke interesse, de sport of het gesprek waar je in zit.

Het is allemaal een kwestie van waar zit jouw aandacht ?
Inzicht als Uitweg..
Rushje

Re: Welke richting moet ik op

Mijn aandacht zit voornamelijk in de computer. Niet dat ik zo'n super nerd ben, maar ik vind het geweldig en het is echt een passie (niet gamen maar ook gewoon eraan sleutelen!). Daarnaast heb ik door stage en bijbaantjes nauwelijks tijd voor andere bezigheden. Ik kom ook alleen maar meiden tegen op verjaardagen van andere meiden / jongens.

Ik vind het een goede tip van je om het over een gezamenlijke interesse te hebben (stukje afleiding en bekend gespreks-terrein). Het grote probleem is, naast dat mijn interesse ligt in de Computer, liggen die in de politiek, nieuws en internet recht. Dan vallen de computer en internet recht al af. Zou ik dus meiden moeten zoeken die zich bezighouden met politiek en nieuws... en ik heb geen flauw idee waar ik die vind :(.
Maxy

Re: Welke richting moet ik op

Oei, Mystica heeft gelijk. Volg haar advies.

Vrouwen zijn net mannen, en vrouwen en mannen zijn mensen, en mensen zijn kuddedieren. Ze staan in contact met elkaar. Daar hebben individuelen vaardigheden voor nodig, en die kun jij jezelf aanleren. Communicatie, assertiviteit, gewenste gedragingen, beïnvloeding, en weet ik veel wat nog meer. Allemaal heel belangrijk!

De richting die jij op wilt gaan is een heel proces. Na je ontmaagding kun je het allemaal weer wat beter relativeren, en ga je waarschijnlijk selectiever zoeken naar het vrouwtje waarmee jij je wilt gaan voortplanten. Reken maar dat er op ten duur een vrouw in je leven komt waarmee het gewoon klikt, zonder vage spelletjes. Het zijn vaak allerlei soorten factoren bij elkaar die de vrouw deels naar je toe laat komen. Ook jij moet uiteraard initiatief tonen.

Met de pick-up-artist verdiep jij eigenlijk meer in de hofmakerij op een manier waarop jij meer acteert, een masker voor je houdt en de vrouw bespeelt. Niet doen joh! Gewoon jezelf zijn, en dicht bij jezelf staan. Jouw meningen, jouw interpretaties, jouw gevoelens, jouw gedachten, dat is wat je eerlijk naar buiten moet brengen, wat je moet omarmen en waar je dicht bij moet staan, want zo trek je de juiste personen aan. Met de tactieken uit het pick-up-artist handboek, trek je meer vrouwen aan die goed zijn voor een one-night-stand. Iets wat deze vrouwen vaak ook zelf willen..

De hofmakerij, de flirt, daar zijn veel boeken over geschreven. Hier zou jij je in kunnen gaan verdiepen. Iets wat ik misschien ook ga doen, alleen jammer genoeg kun je eigenlijk weinig met een vriendin en is een vriendin een aanvulling op je leven met alle gevolgen van dien: baby's in je armen, kinderen opvoeden..
Verdiep je eens in lichaamstaal, hofmakerij proces, en al die dingen...
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Welke richting moet ik op

Even een antwoord van een mede-nerd, maar wel een aantal jaar ouder. Ik herken mezelf erg in dit verhaal, tenminste, een beeld van mezelf van een aantal jaar geleden. Ik was veel te veel bezig met hoe ik me moest gedragen en waar ik het over moest hebben. Als ik ging stappen dan studeerde ik liever geen informatica maar fysiotherapie.
Niet dat ik zo'n super nerd ben, maar ik vind het geweldig en het is echt een passie (niet gamen maar ook gewoon eraan sleutelen!).
Zoiets dus. Je bent er nu al bang voor dat wij jou voor super nerd uit gaan maken kennelijk. Dat reflecteert ook een beetje hoe je tegen de echte wereld aankijkt. Het maakt de meeste meiden echt niks uit wat je doet, het gaat er om hoe je er tegen aankijkt. Als het je passie is dan kun je er waarschijnlijk ook geweldig over vertellen, en ook al vindt iemand computers niet interessant, dan maakt dat het wel interessant. Er zijn zat meiden die het overigens wel interessant vinden maar die dat niet zo snel laten blijken :) En is het niet interessant, tja, dan verzin je gewoon een ander onderwerp wat je leuk vindt, maar ga alsjeblieft geen onderwerpen uit de hoge hoed trekken waar je niks mee hebt. De ander heeft dat ook zo door en dan krijg je van die onaangename stiltes.

Maar goed, ik zou mezelf even anders in gaan stellen. Als je alleen maar denkt dat je seks MOET hebben dan gaat het never nooit gebeuren. Op een gegeven moment ga je ook wel begrijpen dat dat niet zo werkt. Ik heb zat vrienden van rond de 25 die ook nog nooit seks hebben gehad, die zitten er soms ook mee, maar zo'n big deal is het heus niet. Verwacht gewoon niet te veel, doe en praat over de dingen die je leuk vindt. Daarmee kom je een heel eind (en dan bedoel ik niet alleen het hebben van seks).
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Rushje

Re: Welke richting moet ik op

Bedankt voor de reacties. Nou ten eerste heb ik de boeken Manipuleren kan je leren en Manipuleren op je Werk gelezen. Ik weet dus al vrij veel over lichaamstaal. Ik heb deze twee boeken na mijn PICK UP ARTIST avontuur gelezen. Al moet ik zelf zeggen dat ik meer op andere let dan op mijzelf.

En dat van dat supernerd zei ik eigenlijk om uit te leggen aan jullie dat ik niet een stoffig persoon ben die achter zijn computer zit zonder communicatieve vaardigheden. Maar gewoon een jongen die heel wat vrienden om zich heen heeft en daar ook erg gelukkig mee is. Ik heb wel de vervelende eigenschap als ik eenmaal over computers ben begonnen, dat ik er niet meer over kan stoppen. En dat geld het zelfde met discussies over een poltiek onderwerp. Maarja daar heb ik weinig aan op het moment :(

Maar ik zal het misschien proberen, ik zie waarschijnlijk de 20ste weer wat dames op een verjaardag van een meisje. Misschien kan ik dan aan de hand van voorbeelden uitleggen wat er fout gaat. Dus dan post ik hier wel weer wat.

Bedankt voor de snelle reacties en de hulp
Maxy

Re: Welke richting moet ik op

Maar jij hebt behoefte aan burgerschap?(lees: kinderen, weinig vrije tijd alleen, minder sporten, minder dieten, geen drugs, etc. etc.)
Ik heb burgerschap afgezworen..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Welke richting moet ik op

Rushje schreef:

Maar ik zal het misschien proberen, ik zie waarschijnlijk de 20ste weer wat dames op een verjaardag van een meisje. Misschien kan ik dan aan de hand van voorbeelden uitleggen wat er fout gaat. Dus dan post ik hier wel weer wat.
Dus jij gaat er bij voorbaat al uit dat het fout gaat ?

Wel eens van selfforfilling prophecie gehoord ?
Inzicht als Uitweg..
Rushje

Re: Welke richting moet ik op

Maar jij hebt behoefte aan burgerschap?(lees: kinderen, weinig vrije tijd alleen, minder sporten, minder dieten, geen drugs, etc. etc.)
Ik heb burgerschap afgezworen..
Wat versta jij nog meer onder burgerschap, ik moet zelf zeggen dat ik toch wel behoorlijk avontuurlijk ben ingesteld. Ik ga dit jaar 1 weekje naar een Afrikaans land bijvoorbeeld om te kijken hoe ze daar leven. Vind ik niet iets wat onder burgerschap valt.
Dus jij gaat er bij voorbaat al uit dat het fout gaat ?

Wel eens van selfforfilling prophecie gehoord ?
Ik ga daar vanuit, al moet ik zelf zeggen dat ik niet, als ik op een meisje afstap, het idee heb dat het meteen fout gaat. Ik heb het gevoel dat het juist pas fout gaat in het contact erna. De 1e indruk is bij mij altijd wel goed (dat gedeelte van PICK UP ARTIST heb ik goed geleerd). Alleen het gedeelte erna, hyves contact, 2e afspraakje, dat gaat meestal mis. Omdat het dan 1 op 1 persoonlijk is. En zo'n meisje dan werkelijk geintresseerd in je is.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Welke richting moet ik op

Nou beschrijf het allemaal maar eens dan volgend keer. Ik ben alleen meer van het oude stempel. Hyves contacten is dat een tussenvorm tegenwoordig ? :D
Inzicht als Uitweg..
Rushje

Re: Welke richting moet ik op

Ah hier ben ik weer. Nou eigenlijk was het feest niet geheel spannend. Al was er wel 'een leuk' meisje. Maar niet echt mijn type. We waren wel samen op de foto geweest... Maar dat kwam eigenlijk omdat er toevallig iemand daar naar vroeg. Ik was net een kwartier met haar in gesprek. Wel jammer dat toen een aantal mensen kinderachtig gingen doen. 2 oude vrienden (vage kenissen waar ik bevriend ben mee geweest) van me riepen 'hij wilt een kusje van je' of iets wat erop leek. Lekker beschamend weer...

Naja eigenlijk kan ik hier niet echt een voorbeeld van geven, omdat het hier aan het begin al eigenlijk werd verpest :S.

Eigenlijk had ik zelf ook meer van die verjaardag verwacht, meer mensen, maar uiteindelijk waren het er maar een stuk of 15... op mijn verjaardag waren er meer. En zoveel had ik eigenlijk ook verwacht :P. Maar is niet erg, nu moet ik weer wachten tot de 24ste april tot ik meiden zie... (ik kom namelijk nauwelijks meiden tegen in mijn leven, school & stage zeker niet, en mijn vriendenkring heeft ook niet veel meiden).

Helaas ik had jullie graag een goed voorbeeld gegeven :(
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Welke richting moet ik op

Nou ook al doen vrienden vervelend dan hoeft dat toch jou niet te belemmeren. Ik vind het altijd wel goed overkomen als iemand dan een grapje maakt daarover en zegt: ach let maar niet op hen, ze weten niet beter. Ik vind het gewoon leuk om met je te kennis te maken.

Het is de manier waarop je met situaties omgaat en hoe je dan overkomt die uiteindelijk bepalend is voor het vervolg. Als anderen vervelend doen, kan het juist voor jou mooi zijn om te laten zien dat jij niet zo kinderachtig bent. Je kan het ook "gebruiken" in je voordeel, zoiets.

Je kan ook nog in zo'n situatie proberen haar mee te krijgen naar een ander deel van de kamer of iets waar je wel ongestoord verder kan kletsen door bijv. te vragen: zullen we nog wat te drinken halen ?

Als je dagelijkse omgeving niet uitnodigt tot het maken van leuke contacten dan raad ik je aan een hobby of vereniging te zoeken waar je wel gelijkgestemden vrouwen kan ontmoeten. Op die manier heb je ook gelijk iets gemeenschappelijks als hobby of sport waar je het over kunt hebben.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Jongerenforum”