Gebruikersavatar
Joany
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2023 01:20

Hij is zeer (te?) close met zijn volwassen dochter

Mijn partner en ik zijn nu 3 jaar samen. Hij heeft een dochter uit een vorig huwelijk en ik heb 2 kinderen uit mijn vorige huwelijk. We hebben beiden co-ouderschap, dus een week met de kinderen en een week met elkaar.

De dochter van mijn partner is 24 jaar en komt ook nog steeds om de andere week naar hem. Ze zijn erg close. Zo close, dat ik daar mijn twijfels over heb. Ik wil weten of ze te close zijn of dat ik mijn eigen beleving over hun band moet bijstellen. Moet ik het loslaten of is mijn ongerustheid terecht?

Ik geef enkele voorbeelden van zaken die mij storen/ongerust maken. Het is vooral het totaalplaatje van deze voorbeelden dat mij zorgen baart, want als dit alleenstaande voorvallen zouden zijn, zou ik mij nergens druk om maken.

- Ze gingen samen op vakantie met zijn ouders (haar grootouders). Ze hadden een kamer gevraagd met 2 aparte bedden. Toch kregen ze een kamer met één tweepersoonsbed. Ze hebben niet voorgesteld dat zij bij haar grootmoeder zou slapen en hij dan bij zijn pa, ze hebben geen andere kamer gevraagd, ze hebben de bedden niet van elkaar geschoven maar wel samen in hetzelfde bed geslapen. Mijn partner zei wel dat hij zijn onderbroek onder zijn pyjamabroek had aangedaan, wat hij anders niet doet.

- Ze sturen de hele dag door berichten naar elkaar. Ik weet niet over wat allemaal. Ze delen dezelfde culturele interesses, zaken waar ik zelf niet zo in thuis ben. Terwijl hij naast mij zit, in onze tijd samen, zitten ze naar elkaar te sturen. Ze kunnen elkaar precies geen halve dag missen. Af en toe zegt hij wel waar het over gaat en als ik naast hem meekijk, maakt hij daar geen probleem van.
Ik heb eens voorgesteld om een WhatsApp-groep met ons drie te maken, zodat ik ook betrokken zou worden in wat zij onderling allemaal tegen elkaar te vertellen hebben. Maar hij deed dat niet. Precies of ik mocht niet in zijn bubbel met zijn dochter komen (mijn interpretatie). Ik had het thans lief verwoord in de zin van dat ik hen beiden dan beter zou leren kennen en zo ook meer een band kon krijgen met zijn dochter. Het zou een win-win-win-situatie zijn. Maar pas toen ik dreigde om een punt achter onze relatie te zetten, heeft hij de groep gemaakt. Na 3 weken werden er al geen berichten meer in geplaatst en zijn ze weer lekker onder hun twee bezig. Het lijkt voor mij alsof ik maar één deel van mijn partner ken en één deel totaal niet. Hij zegt dat het mij waarschijnlijk toch niet interesseert wat zij sturen, maar wie is hij om dat over mij te beslissen?

- Als mijn vriend en ik naar nachtclubs gaan, betaalt hij altijd cash. Zijn dochter heeft volledige toegang tot zijn bankrekening en zou anders kunnen zien waar wij naar toe gaan. Zelf weet ik na drie jaar relatie nog niet eens wat hij verdient.

- Zijn dochter heeft toegang tot zijn mails. Ik moet dus oppassen wat ik naar hem stuur en als het te delicaat is, moet dat via een nieuw aangemaakt mailadres gebeuren. Ik heb géén toegang tot zijn mailbox, maar hij kent wel mijn inloggegevens van mijn mailbox.

- Wie de brievenbus opendoet, leest de post. Dus zij leest zijn brieven en hij leest die van haar nog voor ze hun eigen post hebben gelezen. Ik kan hem daardoor niet eens verrassen met een leuk kaartje, want de kans is groot dat zij het eerder gelezen heeft dan hij. Zij vinden dat normaal, ik niet. Stel dat zij ooit een liefdesbrief zou krijgen, zal hij die dus ook lezen voor haar?!

- Hij en ik keken eens naar een film op tv. Het was een Chinese, culturele film, zeker niets alledaags. Mijn vriend zei dat het een goede film was en dat hij die onlangs nog met zijn dochter had gezien. De film zat vol expliciete seksscènes tussen 2 vrouwen. Ik werd letterlijk misselijk bij de gedachte dat mijn vriend en zijn dochter daar samen naar hadden zitten kijken en dat het niet bij hen was opgekomen om deze scènes door te spoelen.

- Op mijn verjaardag waren hij en zijn dochter bij mij op bezoek. Er was nog volk dat zij niet kende. We zaten buiten want het was mooi weer. Ik ging naar binnen om drank bij te halen en mijn vriend volgde mij om mij te helpen. Voor ons was dat een ideaal moment om elkaar eens even te zoenen en te knuffelen. Nog geen halve minuut later stond zij ook binnen bij ons en werden wij dus door haar "betrapt".

- Haar mama ging een weekendje weg en er werd gevraagd of zij dan dat weekend bij haar papa mocht logeren. Dat was dan het weekend van 'ons'. Het gedrag van mijn vriend veranderde helemaal. Normaal staat hij mij beneden altijd op de parking van zijn appartement op te wachten, nu stond hij er niet. Toen ik boven naar de badkamer ging om mij om te kleden omdat we nog uit gingen, kwam hij mij niet eens een kus geven, terwijl we elkaar al niet meer gezien hadden van de dag ervoor. Toen we dan in de lift stonden (eindelijk alleen), wou hij mij geen kus geven 'omdat ik lippenstift op had'. Ik was al gepikeerd door de vorige voorvallen en liet dat iets te hard merken. Hij was woest op mij en vond dat ik overdreef. Ik wou echter alleen maar wat liefde voelen ...

Het lijkt precies of mijn lief en zijn dochter samen een relatie hebben en dat hij mij alleen maar nodig heeft voor de seks. Hij deelt zoveel meer met haar dan met mij. Ik geef het niet graag toe, maar ik ben jaloers. We hebben altijd gezegd dat onze kinderen op de eerste plaats komen, maar moet dat echt zo ver gaan?

Ik denk nu na over wat ik moet doen. Zet ik de relatie verder en zo ja, hoe? Mag ik dan aangeven (eisen?) dat ik bepaalde zaken tussen mijn vriend en zijn dochter wil veranderd zien (toegang bankgegevens, mails, post ...)? Mijn vriend zegt namelijk dat die zaken zo gegroeid zijn en dat ik dat maar moet aanvaarden.
Of zet ik de relatie verder en aanvaard ik het zoals het is tussen hen? Misschien zie ik spoken? Misschien maak ik er meer van dan wat het is?

Of is dit niet gezond, is dit zelfs abnormaal en raden jullie mij aan om uit deze relatie te stappen?

Onze relatie zit in een dip en deze week nemen we wat afstand van elkaar. Mijn vriend wou al zo snel mogelijk een gesprek maar ik heb dat weten uit te stellen tot volgende week. Ik wil hier echt goed over nadenken en de juiste beslissing nemen. Als ik morgen met hem zou praten, zou ik de relatie gegarandeerd verder zetten omdat ik hem zo graag zie. Ik zou al mijn frustraties opzij zetten om bij hem te kunnen zijn.

Graag jullie objectieve en neutrale advies! Een heldere kijk op de zaak zou heel welkom zijn!

Joany.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hij is zeer (te?) close met zijn volwassen dochter

Over bepaalde zaken, ik zeg daarbij niet welke, die zich tussen je vriend en zijn volwassen dochter afspelen, zou ik ook mijn twijfels hebben. Het zijn zaken die voor het voortbestaan van een relate inderdaad een deal-breaker zouden kunnen zijn. Dat je dit bespreekbaar wilt maken is een goede zaak. Ik hoop dat je er een goed gesprek met je vriend over kunt hebben en dat jullie daarna verder kunnen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”