Gebruikersavatar
Hannah2371
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2022 23:34

Twijfels over relatie

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar hoor graag hoe jullie hierover denken. Ik ben nu 5 jaar samen met mijn vriend en we wonen nu bijna twee jaar samen. Afgelopen halfjaar hebben we het beiden erg druk gehad en zijn we langs elkaar heen gaan leven. Ik heb het zo druk gehad, dat ik momenteel met een burn-out thuis zit.

Afgelopen zomer is mijn vriend een week met een groep op vakantie geweest. Bij terugkomst gaf hij aan een klik te hebben met een ander meisje (meisje A) en dat hij hier eerlijk over wilde zijn. Met haar was het contact fijn en gezellig en een groot contrast met onze relatie in de laatste maanden. Er was verder niets gebeurd en dit geloof ik ook. Na terugkomst merkte ik echter dat hij meer kortaf was en afstandelijker. Na doorvragen gaf hij aan dat hij twijfels had over de relatie. We hebben hier veel over gepraat en hebben samen ervoor gekozen om ervoor te gaan en meer aandacht te besteden aan elkaar. Dit gaat heel goed en de momenten dat we samen zijn, zijn fijn.

Een aantal weken geleden ging hij echter stappen in een andere stad en zou daarna bij een vriend slapen. Het zat mij niet heel lekker en de volgende dag bleek na lang doorvragen dat hij in zijn eentje bij een vriendin (meisje B) was blijven slapen (in haar bed), omdat hij geen zin had om naar die vriend te fietsen. Er was echter volgens hem niets gebeurd.

Een aantal maanden geleden heeft zij echter ook al een keer na het stappen in ons bed bij hem geslapen (ik was toen weg). Er sliepen toen wel meer vrienden in ons huis. Toentertijd gaf hij aan dat het zo was gelopen en er niets was gebeurd tussen hen. Ik heb toen benoemd dat ik dit niet fijn vond. Ik heb na die tweede keer aangegeven dat het mij kwetste en een grens is overgegaan dat hij bij haar is gaan slapen. Hij begreep dit en heeft meerdere keren aangegeven dat het stom was en erg dom, zeker na de gebeurtenissen van afgelopen zomer. Ik zag in een appje met een vriend dat hij had geappt dat ik boos was dat hij bij haar was blijven slapen. Hij reageerde dat hij dat begreep: "zeker omdat het meisje B is".

Ik merk dat mijn vertrouwen een knauw heeft gekregen. De laatste dagen appt hij met momenten weer met meisje B. Het is niet veel, maar ik merk dat het mij triggert. Hij zucht echter diep als ik erover begin en ergert zich aan mijn wantrouwen. Ik heb uitgesproken dat ik jaloers ben en dat ik ermee zit, maar hij weet niet hoe hij het moet oplossen. Op de app 'BeReal' reageren ze dagelijks op elkaar door de foto van elkaar na te doen. Daarnaast zien ze elkaar meerdere keren per week als vrienden in een grotere groep. Ik heb gevraagd of er verliefdheid is of een klik met dit meisje. Er is een vriendschappelijke klik, maar meer niet. Toch zit het mij niet lekker en kan ik het moeilijk loslaten. Ik wil hem echter niet verbieden om contact te hebben met haar als het daadwerkelijk alleen vriendschap is.

Ik wil niet de controlerende, zeurende vriendin worden die steeds alles oprakelt. Dit werkt namelijk alleen maar averechts in de relatie en maakt mij niet aantrekkelijker. Toch voel ik ook ergens een soort boosheid dat het over mijn grenzen gaat en dat hij niet echt verantwoordelijkheid neemt voor wat er is gebeurd.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit zien en wat jullie zouden doen!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Twijfels over relatie

Hannah2371 schreef: 10 okt 2022 00:06 Ik wil niet de controlerende, zeurende vriendin worden die steeds alles oprakelt. Dit werkt namelijk alleen maar averechts in de relatie en maakt mij niet aantrekkelijker. Toch voel ik ook ergens een soort boosheid dat het over mijn grenzen gaat en dat hij niet echt verantwoordelijkheid neemt voor wat er is gebeurd.
Allereerst, welkom op 't forum, Hannah.

Je vried bevindt zich in de overgangsfase tussen het adolescenten leven en het leven van een volwassene. Een deel van de keuzes die bij het volwassen leven horen heeft hij gemaakt door met jou te gaan samenwonen, het loslaten van het andere deel, gaan stappen met vrienden en ongelimiteerd plezier maken, kost hem meer moeite.

Natuurlijk wil je niet de controlerende en zeurende vriendin zijn, maar in een relatie moet je ook rekening met elkaar houden en compromissen sluiten. Je hebt moeite met dat ene meisje uit zijn vriendenclub, gezien de voorgeschiedenis heb je ook alle reden niet zo blij te zijn dat je vriend contact met dit meisje blijft onderhouden. Ik vind dat je vriend iets meer rekening met jouw gevoelens mag houden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Hannah2371
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2022 23:34

Re: Twijfels over relatie

volhoudertje schreef:
Hannah2371 schreef: 10 okt 2022 00:06 Ik wil niet de controlerende, zeurende vriendin worden die steeds alles oprakelt. Dit werkt namelijk alleen maar averechts in de relatie en maakt mij niet aantrekkelijker. Toch voel ik ook ergens een soort boosheid dat het over mijn grenzen gaat en dat hij niet echt verantwoordelijkheid neemt voor wat er is gebeurd.
Allereerst, welkom op 't forum, Hannah.

Je vried bevindt zich in de overgangsfase tussen het adolescenten leven en het leven van een volwassene. Een deel van de keuzes die bij het volwassen leven horen heeft hij gemaakt door met jou te gaan samenwonen, het loslaten van het andere deel, gaan stappen met vrienden en ongelimiteerd plezier maken, kost hem meer moeite.

Natuurlijk wil je niet de controlerende en zeurende vriendin zijn, maar in een relatie moet je ook rekening met elkaar houden en compromissen sluiten. Je hebt moeite met dat ene meisje uit zijn vriendenclub, gezien de voorgeschiedenis heb je ook alle reden niet zo blij te zijn dat je vriend contact met dit meisje blijft onderhouden. Ik vind dat je vriend iets meer rekening met jouw gevoelens mag houden.
Dank je wel voor je reactie! Je legt het heel mooi uit en ik denk inderdaad dat dat precies is wat we gebeurt. Het zijn nu twee werelden, waarbij hij in 'onze' wereld kiest voor mij, maar in die andere wereld kiest voor het plezier. Ik voel zelf ook inderdaad dat hij iets meer rekening mag houden. Anderzijds kan je dit niet echt vragen van iemand, of wel? Ik ben bang voor het gezucht en de irritatie dat ik er weer opnieuw over begin. Het wordt ook al snel een verwijt, waarin ik hem zaken verbied.
We hebben het fijn samen in 'onze' wereld, maar ik ben bang voor die andere. Ik heb ook al vaker benoemd dat ik graag die vriendengroep zou willen leren kennen, zodat ik het ken en het meer verbonden wordt. Deze vriendengroep zit echter in een andere stad, waardoor ik er niet bij betrokken kan worden, tenzij het erg ongemakkelijk is en ik mee ga als 'vriendin van'. Aan de andere kant houdt hij mij op deze manier ook mooi erbuiten en wordt het makkelijk gescheiden van elkaar.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Twijfels over relatie

Hannah2371 schreef: 11 okt 2022 13:29
volhoudertje schreef:
Hannah2371 schreef: 10 okt 2022 00:06 Ik wil niet de controlerende, zeurende vriendin worden die steeds alles oprakelt. Dit werkt namelijk alleen maar averechts in de relatie en maakt mij niet aantrekkelijker. Toch voel ik ook ergens een soort boosheid dat het over mijn grenzen gaat en dat hij niet echt verantwoordelijkheid neemt voor wat er is gebeurd.
Allereerst, welkom op 't forum, Hannah.

Je vried bevindt zich in de overgangsfase tussen het adolescenten leven en het leven van een volwassene. Een deel van de keuzes die bij het volwassen leven horen heeft hij gemaakt door met jou te gaan samenwonen, het loslaten van het andere deel, gaan stappen met vrienden en ongelimiteerd plezier maken, kost hem meer moeite.

Natuurlijk wil je niet de controlerende en zeurende vriendin zijn, maar in een relatie moet je ook rekening met elkaar houden en compromissen sluiten. Je hebt moeite met dat ene meisje uit zijn vriendenclub, gezien de voorgeschiedenis heb je ook alle reden niet zo blij te zijn dat je vriend contact met dit meisje blijft onderhouden. Ik vind dat je vriend iets meer rekening met jouw gevoelens mag houden.
Dank je wel voor je reactie! Je legt het heel mooi uit en ik denk inderdaad dat dat precies is wat we gebeurt. Het zijn nu twee werelden, waarbij hij in 'onze' wereld kiest voor mij, maar in die andere wereld kiest voor het plezier. Ik voel zelf ook inderdaad dat hij iets meer rekening mag houden. Anderzijds kan je dit niet echt vragen van iemand, of wel? Ik ben bang voor het gezucht en de irritatie dat ik er weer opnieuw over begin. Het wordt ook al snel een verwijt, waarin ik hem zaken verbied.
We hebben het fijn samen in 'onze' wereld, maar ik ben bang voor die andere. Ik heb ook al vaker benoemd dat ik graag die vriendengroep zou willen leren kennen, zodat ik het ken en het meer verbonden wordt. Deze vriendengroep zit echter in een andere stad, waardoor ik er niet bij betrokken kan worden, tenzij het erg ongemakkelijk is en ik mee ga als 'vriendin van'. Aan de andere kant houdt hij mij op deze manier ook mooi erbuiten en wordt het makkelijk gescheiden van elkaar.
Als het gemakkelijker te scheiden is, had je er niet zoveel moeite mee gehad. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”