Het is ook een stukje geestwerk heb ik het idee omdat ik mijn gevoelens kan weerleggen om zo doende te reflecteren bij de begeleider die mij de cursus geeft!
Eerst was het onderzoeken om te weten hoe een autisme brein en een gewoon brein werkt. Daarna volgende er meer cursussen om te begrijpen hoe de gedachtewerelden elkaar kruisen.
Een dik jaar later ben ik weer begonnen met Brain blocks, dit keer om de oorzaken van mijn onzekerheid en angsten te weerleggen.
Door introspectie met mijzelf kan ik mijn diepe angsten, obsessies, prikkelbaarheid weerleggen naar de begeleider. De begeleider zelf vraag dan een aantal dingen ''hoe en waarom?'' en de oorzaak is al snel gevonden

Vaak zijn er oorzaken te vinden waarom ik mijzelf zo diep heb laten zinken in een zee van angstige en paranoïde gedachten.
Aan het einde van de cursus leer ik veel over mijn negatieve gedachten die juist veroorzaakt worden door mijn autisme.
Heel vaak zijn er aanleidingen te vinden waarom ik mij zo voel.
Brain blocks in een fantastisch cursus om met verschillende vormpjes en kleurtjes van blokken te bouwen in een getekend hoofd. Zo kan de patiënt inzien hoe zijn brein werkt en dat van een gewoon persoon. Daaruit volgt dat de autisme belevingswereld weerlegt kan worden aan de begeleider. Uiteindelijk is een bouwwerk gemaakt van gedachtes, gevoelens die weerleggen waar de last vandaan komt!
Deze cursus werkt voor mij heel er goed. Ik heb hier veel meer aan dan praten met een psycholoog.