Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Mag mijn werkgever dit vragen?

Wat moet jij morgen sowieso doen?

Een persoonlijke pagina maken voor mijn werkgever die voor iedereen zichtbaar is, met je huidige werkzaamheden, je professionele achtergrond en een foto. Ik wil dit niet vanwege privacy redenen, maar mijn leidinggevende dringt hierop aan.

Ben ik dit verplicht? En moet ik vragen of dit per se moet en/of moet ik zeggen dat ik het liever niet doe? Ik kom er niet uit. Mijn hoofd zit vol.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 18:41 Een persoonlijke pagina maken voor mijn werkgever die voor iedereen zichtbaar is, met je huidige werkzaamheden, je professionele achtergrond en een foto. Ik wil dit niet vanwege privacy redenen, maar mijn leidinggevende dringt hierop aan.

Ben ik dit verplicht? En moet ik vragen of dit per se moet en/of moet ik zeggen dat ik het liever niet doe? Ik kom er niet uit. Mijn hoofd zit vol.
Ja, dit mag je werkgever vragen. Ik neem aan dat je werkgever bedoelt je werkzaamheden op het werk en de profesionele werkachtergrond.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Hangt dat niet af van wat er in je contract staat? Als je het over een 'verplichte pagina' hebt, is dat dan een pagina op het internet? Als je dit morgen moet doen en hier niet over hebt doorgevraagd of aangeven dat je er bezwaren tegen hebt, ben je wel wat laat. Waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Heeft hij je dat verplicht?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

volhoudertje schreef: 16 jun 2020 18:55 Hangt dat niet af van wat er in je contract staat?
Als je het over een 'verplichte pagina' hebt, is dat dan een pagina op het internet?
Klopt, dat hangt af van wat er in het contract staat, veel bedrijven hebben zoiets.


PS: Wanneer moet dat klaar zijn of wanneer gaat dit in en heb je je baas al gecontacteerd hierover?
Als het om een bepaalde vorm van dienstverlening gaat, is het wel fijn dat een klant weet met wie hij of zij te maken heeft.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

volhoudertje schreef: 16 jun 2020 18:55 Hangt dat niet af van wat er in je contract staat? Als je het over een 'verplichte pagina' hebt, is dat dan een pagina op het internet? Als je dit morgen moet doen en hier niet over hebt doorgevraagd of aangeven dat je er bezwaren tegen hebt, ben je wel wat laat. Waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken?
Het is uitstelgedrag. Ik hoopte dat ze zouden ophouden met zeuren als ik niet reageerde, en ik heb gewoon geen zin om zo'n pagina te maken. Kan me er niet toe zetten omdat het me veel kracht kost om te vertellen wat ik doe en waarom, en omdat ik zo'n pagina gewoon een bespottelijk idee vind. Als ik de pagina's van de rest bekijk vraag ik me af: waarom willen mensen toch altijd zo interessant en belangrijk over zichzelf doen? Door dit soort dingen uit te stellen maak ik het mezelf moeilijk, ja, maar toch hou ik van deze manier. De volgende keer zal ik het weer zo doen als ze niet zeggen waar het goed voor is en ze niet aangeven dat het niet hoeft als je er bezwaar tegen hebt. De enige motivatie die ze gaven is dat ik zo'n plek op de site verdien.
Memories schreef:Heeft hij je dat verplicht?
Nee maar ik hou er niet van als het zo opdringerig gevraagd wordt en ze niet vragen of je er misschien bezwaar tegen hebt.

Het moet morgen gebeuren. Ik laat wel weten wat ik doe. Bedankt voor het klankbord.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Het is werk toch? Dan kan je niet gaan uitstellen. Dat is niet handig.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Het is gewoon teveel allemaal. Heb het gevoel dat ik nergens meer aan ontkom. Ik ga vakantie plannen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 20:18Door dit soort dingen uit te stellen maak ik het mezelf moeilijk, ja, maar toch hou ik van deze manier. De volgende keer zal ik het weer zo doen als ze niet zeggen waar het goed voor is en ze niet aangeven dat het niet hoeft als je er bezwaar tegen hebt. De enige motivatie die ze gaven is dat ik zo'n plek op de site verdien.
Dat moet je natuurlijk zelf weten of je het de volgende keer op dezelfde manier wilt aanpakken. Of eigenlijk moet ik zeggen 'niet aanpakken' want je onderneemt helemaal geen actie. De logica hierin is ver te zoeken en ik vind het niet erg verstandig. Het levert je namelijk helemaal niets op om zo'n houding tegen je werkgever aan te nemen. Je stelt je dwars en compromisloos op. Is het dat waard?

Ik raad je aan om je de vogende keer toch wat communicatiever op te stellen naar je werkgever, dat is niet alleen in jouw belang, maar ook in dat van je werkgever en collega's.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 20:32 Het is gewoon teveel allemaal. Heb het gevoel dat ik nergens meer aan ontkom. Ik ga vakantie plannen.
Als het teveel word dan moet je gaan praten met je werkgever, niet alles tot op het laatst uitstellen en het als het nog een keer gebeurd precies hetzelfde gaan doen. Maar je moet het zelf weten. Daarmee zijn ook de gevolgen voor jou natuurlijk. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Dit helpt me niet, maar goed geprobeerd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 20:59 Dit helpt me niet, maar goed geprobeerd.
Wat had je dan gewild dat we zouden zeggen? Ik zou niet weten wat helpend zou zijn als je gaat uitstellen, daarna gaat zeggen dat je het gewoon nog een keer gaat doen als het zo uit komt. Tja, het spijt mij maar dan doe je het echt zelf. Daar kan ik helaas geen medelijden mee hebben. Of had je verwacht dat we een aai zouden geven?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Memories schreef: 16 jun 2020 21:02 Wat had je dan gewild dat we zouden zeggen? Ik zou niet weten wat helpend zou zijn als je gaat uitstellen, daarna gaat zeggen dat je het gewoon nog een keer gaat doen als het zo uit komt. Tja, het spijt mij maar dan doe je het echt zelf. Daar kan ik helaas geen medelijden mee hebben. Of had je verwacht dat we een aai zouden geven?
Tegen beter weten in wel gehoopt ja. Maar goed, ik moet dit forum ook niet als uitlaatklep gebruiken en dan verwachten dat mensen je geen oplossingen gaan aanreiken. Ja ik vroeg zelf om oplossingen, omdat ik denk dat dat moet van mezelf.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 21:11
Memories schreef: 16 jun 2020 21:02 Wat had je dan gewild dat we zouden zeggen? Ik zou niet weten wat helpend zou zijn als je gaat uitstellen, daarna gaat zeggen dat je het gewoon nog een keer gaat doen als het zo uit komt. Tja, het spijt mij maar dan doe je het echt zelf. Daar kan ik helaas geen medelijden mee hebben. Of had je verwacht dat we een aai zouden geven?
Tegen beter weten in wel gehoopt ja. Maar goed, ik moet dit forum ook niet als uitlaatklep gebruiken en dan verwachten dat mensen je geen oplossingen gaan aanreiken. Ja ik vroeg zelf om oplossingen, omdat ik denk dat dat moet van mezelf.
Zeker mag je het wel als uitlaatklep gebruiken. Maar als iemand willens en wetens gaat zeggen dat hij het de volgende keer net zo gaat doen als hij van de ander geen informatie krijgt, dan ben ik wel even klaar hoor. Je zit toch niet meer op school? De oplossing was eerder aangeven, en niet jongensachtig gaan doen met de volgende keer doe ik gewoon hetzelfde. Dat werkt niet, hoor.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Memories schreef: 16 jun 2020 21:14 Zeker mag je het wel als uitlaatklep gebruiken. Maar als iemand willens en wetens gaat zeggen dat hij het de volgende keer net zo gaat doen als hij van de ander geen informatie krijgt, dan ben ik wel even klaar hoor. Je zit toch niet meer op school?
Ik doe het altijd zo en ben daar tevreden mee. Pas als ze ergens op aandringen doe ik het. Ik vraag ook nooit wat van een ander, dus vind ik dat ik best wat minder voor anderen hoef te doen. Behalve als ik vind dat er ook wat voor mij in zit, dan heb ik die behoefte om wat voor anderen te doen wel. Op school zou ik die informatie juist niet nodig hebben omdat ik dan begrijp waar het goed voor is.

Maargoed ik zal wel tegen ze zeggen dat ik het wel wil invullen maar dat ik er niet uitkom met het aanmaken van de pagina. Het lukt me ook gewoon niet. Het staat er heel onduidelijk uitgelegd voor mij.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 21:26
Memories schreef: 16 jun 2020 21:14 Zeker mag je het wel als uitlaatklep gebruiken. Maar als iemand willens en wetens gaat zeggen dat hij het de volgende keer net zo gaat doen als hij van de ander geen informatie krijgt, dan ben ik wel even klaar hoor. Je zit toch niet meer op school?
Ik doe het altijd zo en ben daar tevreden mee. Pas als ze ergens op aandringen doe ik het. Ik vraag ook nooit wat van een ander, dus vind ik dat ik best wat minder voor anderen hoef te doen. Behalve als ik vind dat er ook wat voor mij in zit, dan heb ik die behoefte om wat voor anderen te doen wel. Op school zou ik die informatie juist niet nodig hebben omdat ik dan begrijp waar het goed voor is.

Maargoed ik zal wel tegen ze zeggen dat ik het wel wil invullen maar dat ik er niet uitkom met het aanmaken van de pagina. Het lukt me ook gewoon niet. Het staat er heel onduidelijk uitgelegd voor mij.
Sorry, maar zo werkt het gewoon niet. En zo werkt de wereld ook niet. Je bent er tevreden mee? Dan had je dit topic niet moeten maken. ;)
Dit is gedrag van een koppigheid van de bovenste plank met een kinderlijke onderlaag. Denk daar maar eens over na.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Ga ik doen maar kom er niet meer op terug want het is nu opgelost.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 21:47 Ga ik doen maar kom er niet meer op terug want het is nu opgelost.
Nu is het opeens opgelost? Of zeg je dat nu alleen maar omdat je een keer goed in de reden gevallen word? Als iedereen zo doet zoals jij het doet rondom je werk, hoe denk je dat het eruit gaat zien? 'Ik doe het de volgende keer precies zo endergelijke'. Nee, dan heb je aan mij echt de verkeerde en is het je eigen domme schuld dat je het zover hebt laten komen, terwijl je alle mogelijkheden had om na te vragen. En ik doe iets alleen maar als het mij goed uitkomt en past werkt niet. Maar goed, succes morgen met die kinderlijke koppigheid. Ik heb er even geen goed woord voor over omdat ik weet hoe hard veel mensen knokken en er wel alles uithalen.
Zou je werkgever leuk vinden, zeg.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Je mag boos zijn. Het is terecht. Het doet me ook niet zoveel omdat ik dit toch niet ben.

Ik heb gewoon gezegd dat ik niet wist dat het min of meer verplicht was en dat ik niet weet hoe het moet. Prima oplossing. Morgen zie ik wel wat ik invul.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 16 jun 2020 22:02 Je mag boos zijn. Het is terecht. Het doet me ook niet zoveel omdat ik dit toch niet ben.

Ik heb gewoon gezegd dat ik niet wist dat het min of meer verplicht was en dat ik niet weet hoe het moet. Prima oplossing. Morgen zie ik wel wat ik invul.
Het is goed met je. Je spreekt jezelf tegen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Tot slot: Lees Grand Café.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Alles gedaan wat ze vroegen behalve de profielfoto. Kreeg te horen dat ze me niet kunnen dwingen en dat ik een van de weinige ben zonder foto. Het maakt het wat persoonlijker maar dat wil ik juist niet. Mooi hoe dat gaat. Nou ik vind dit een mooi compromis zonder foto. Verder wel aardig gebleven.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Melanoisia schreef: 17 jun 2020 12:48 Alles gedaan wat ze vroegen behalve de profielfoto. Kreeg te horen dat ze me niet kunnen dwingen en dat ik een van de weinige ben zonder foto. Het maakt het wat persoonlijker maar dat wil ik juist niet. Mooi hoe dat gaat. Nou ik vind dit een mooi compromis zonder foto. Verder wel aardig gebleven.
Zie je nou wel dat het ook zo kan? Dat had dus veel eerder duidelijk kunnen zijn. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mag mijn werkgever dit vragen?

Zo zie je maar dat dit soort dingen ook op een wat meer conventionele manier geregld kunnen worden. Goed gedaan.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”