Gebruikersavatar
20jarige
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2020 23:19

Ben ik bi seksueel?

Ha lezers,

Ik ben een meid van twinitg en ik worstel met mijn gevoelens.. ik zit mijzelf al een tijdje af te vragen of ik bi seksueel ben. Is dit een fase? Is dit echt mijn gevoel? Hoe zit het nou precies? Ben ik alleen bi schierig?

Het begon in de 1e jaar van mijn opleiding, ik begon mijn vrouwelijke docente leuk te vinden. Ik was toen achttien en zei iets in de 50 :shock:

Enorm veel seks gerelateerde fantasieën (op school en in mijn dromen) ik dacht echt 24/7 aan haar, probeerde haar elke dag te zien want anders was mijn dag echt stuk, ik voelde een bepaald gevoel als ik haar aan keek of met haar praatte...

Dit heeft zeker wel 2 jaar geduurd (ook met mannelijke docenten van in de 50) Nu ben ik twintig en heb ik hetzelfde met iemand die dicht bij mij staat in mijn omgeving.

Ik merk ook op dat ik opgewonden raak van lesbische seks, en dat ik welleens vrouwen van 30+ erg aantrekkelijk kan vinden.

Ik ben geen uitgaanstype, heb geen vriendinnen die mij hierin kunnen helpen dus what to do?
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Ben ik bi seksueel?

Het is normaal dat je nog niet weet hoe het nou precies zit met je seksuele geaardheid en dat je hier achter wil komen. Je stelt heel terechte vragen en ik snap dat het soms verwarrend kan zijn. Ik denk dat jij die vragen voor jezelf moet gaan beantwoorden en dat de antwoorden duidelijker zullen worden als je steeds meer ervaring op liefdesgebied krijgt. Maar we kunnen je natuurlijk steunen en helpen.

Om je te helpen zou ik jou wat vragen willen stellen waar je misschien al eens over hebt nagedacht. Ik denk dat antwoorden hierop vinden je verder kunnen helpen. Wat vind je er zelf van dat je deze gevoelens hebt en wat zijn je ervaringen op liefdesgebied tot nu toe? En tegen welke dingen loop je aan bij het proberen uitzoeken of je inderdaad zowel gevoelens voor mannen als vrouwen hebt? Hoef je niet hier te vertellen want kan me voorstellen dat het best intiem is, maar het mag zeker wel. Het is denk ik belangrijk dat je zulke dingen nagaat bij jezelf.

Ik vind het wel mooi dat je je aangetrokken voelt tot mensen die een stuk ouder zijn dan jij. Weet je misschien hoe dat komt? En die persoon in je omgeving waar je het over hebt is dan wel van jouw leeftijd begrijp ik? Verder lees ik tussen de regels door dat je misschien moeite hebt om in contact te komen met mensen om ervaring mee op te doen? Je zegt dat je geen uitgaanstype bent. Maar heb je wel een beetje een actief sociaal leven (staat nu waarschijnlijk nog even stil) waarin je mogelijk gelijkgestemden kunt tegenkomen?
Gebruikersavatar
20jarige
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2020 23:19

Re: Ben ik bi seksueel?

Melanoisia schreef: 26 mei 2020 00:40 Het is normaal dat je nog niet weet hoe het nou precies zit met je seksuele geaardheid en dat je hier achter wil komen. Je stelt heel terechte vragen en ik snap dat het soms verwarrend kan zijn. Ik denk dat jij die vragen voor jezelf moet gaan beantwoorden en dat de antwoorden duidelijker zullen worden als je steeds meer ervaring op liefdesgebied krijgt. Maar we kunnen je natuurlijk steunen en helpen.

Om je te helpen zou ik jou wat vragen willen stellen waar je misschien al eens over hebt nagedacht. Ik denk dat antwoorden hierop vinden je verder kunnen helpen. Wat vind je er zelf van dat je deze gevoelens hebt en wat zijn je ervaringen op liefdesgebied tot nu toe? En tegen welke dingen loop je aan bij het proberen uitzoeken of je inderdaad zowel gevoelens voor mannen als vrouwen hebt? Hoef je niet hier te vertellen want kan me voorstellen dat het best intiem is, maar het mag zeker wel. Het is denk ik belangrijk dat je zulke dingen nagaat bij jezelf.

Ik vind het wel mooi dat je je aangetrokken voelt tot mensen die een stuk ouder zijn dan jij. Weet je misschien hoe dat komt? En die persoon in je omgeving waar je het over hebt is dan wel van jouw leeftijd begrijp ik? Verder lees ik tussen de regels door dat je misschien moeite hebt om in contact te komen met mensen om ervaring mee op te doen? Je zegt dat je geen uitgaanstype bent. Maar heb je wel een beetje een actief sociaal leven (staat nu waarschijnlijk nog even stil) waarin je mogelijk gelijkgestemden kunt tegenkomen?
Heel erg bedankt voor je (snelle) reactie!
Om op je vragen te reageren;

Ik vind het heel verwarrend dat ik deze gevoelens heb, dat ik op het andere geslacht val is zeker duidelijk voor mij maar ik zit al 3 jaar mijzelf af te vragen of ik nou bi seksueel ben omdat ik dus meerdere keren heb meegemaakt dat ik vrouwen ook aantrekkelijk vind.. (misschien is het gewoon een fase?)

Hele serieuze ervaringen heb ik niet op liefdesgebied.. natuurlijk wel eens verkering gehad op de lage en middelbare school en 1 toen ik 1.8 was, dat allemaal met jongens...

Daarbij ben ik nooit verder gegaan dan zoenen, maar dat heeft te maken met dat ik Christelijk ben.

Daarbij kom ik gelijk bij je andere vraag, omdat ik Christelijk ben zit ik dus wel iets in een andere positie dan iemand die dat niet is.. ik ga dus niet uit en kan mijzelf dus ook niet volledig laten gaan en proberen met een meisje te zoenen in het openbaar.

En waarom ik op veeel oudere mensen val? Geen idee... heb welleens gelezen dat het te maken kan hebben met een vader/moeder figuur zoeken?

Die persoon in mijn omgeving is een vrouw van 59.. nu ik het zo typ klinkt het zo raar! En daarbij denk ik weer gelijk aan het moeder figuur idee! Maar dan vind ik het gek dat ik dan seksuele gevoelens ontwikkel...
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ben ik bi seksueel?

Waarom is dat gek dan? Persoonlijk denk ik niet dat het echt verliefdheid is als ik je tweede bericht lees. Daarmee zeg ik niet dat je niet bi-seksueel bent want dat geloof ik wel, of in ieder geval dat sluit ik totaal niet uit, maar ik heb wel het idee dat je meer zoekt in een oudere vrouw dan je neerzet. Dat kan dus inderdaad een moeder figuur zijn. Hoe is de relatie met je moeder?
Daarbij kom ik gelijk bij je andere vraag, omdat ik Christelijk ben zit ik dus wel iets in een andere positie dan iemand die dat niet is.. ik ga dus niet uit en kan mijzelf dus ook niet volledig laten gaan en proberen met een meisje te zoenen in het openbaar.
Er zijn ook meiden die Christelijk zijn en wel uit gaan. En er zijn (gelukkig zou ik bijna willen zeggen) meiden en jongens die Christelijk zijn en dat wel openlijk kunnen / willen zijn. Welke vorm van Christelijkheid is het? Is het zwaar Christelijk?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ben ik bi seksueel?

Melanoisia schreef: 26 mei 2020 00:40 Ik vind het wel mooi dat je je aangetrokken voelt tot mensen die een stuk ouder zijn dan jij.
Het is niet om iemands voorkeur te bekritiseren, maar ik zie niet wat er 'mooi' aan is als iemand zich aangetrokken voelt tot mensen die een flink stuk ouder zijn. Kleine leeftijdsverschillen zijn normaal, maar als iemand aan het begin van zijn of haar seksuele carrière een voorkeur ontwikkeld voor mensen die vaak dertig jaar ouder zijn, is er iets heel anders aan de hand.
* Liebe Macht Frei *
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Ben ik bi seksueel?

volhoudertje schreef: 28 mei 2020 12:10 Het is niet om iemands voorkeur te bekritiseren, maar ik zie niet wat er 'mooi' aan is als iemand zich aangetrokken voelt tot mensen die een flink stuk ouder zijn. Kleine leeftijdsverschillen zijn normaal, maar als iemand aan het begin van zijn of haar seksuele carrière een voorkeur ontwikkeld voor mensen die vaak dertig jaar ouder zijn, is er iets heel anders aan de hand.
Die seksuele fantasieën mogen toch fijn zijn? Ik wil er begrip voor tonen en het niet afkeuren/afwijzen. Als je zou denken van: dit hoort/mag niet wat ik denk/voel, dan denk ik dat je jezelf verder van antwoorden wegduwt.

Ik zou het natuurlijk niet mooi vinden als er iets 'aan de hand is', maar ik weet niet of dat zo is. Daarom vroeg ik ook of 20jarige weet hoe het komt dat ze zich aangetrokken voelt tot mensen die een stuk ouder zijn. En prima als Memories en jij haar daar mee verder helpen als dat gewenst is. Graag zelfs.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ben ik bi seksueel?

Melanoisia schreef: 28 mei 2020 12:41
volhoudertje schreef: 28 mei 2020 12:10 Het is niet om iemands voorkeur te bekritiseren, maar ik zie niet wat er 'mooi' aan is als iemand zich aangetrokken voelt tot mensen die een flink stuk ouder zijn. Kleine leeftijdsverschillen zijn normaal, maar als iemand aan het begin van zijn of haar seksuele carrière een voorkeur ontwikkeld voor mensen die vaak dertig jaar ouder zijn, is er iets heel anders aan de hand.
Die seksuele fantasieën mogen toch fijn zijn? Ik wil er begrip voor tonen en het niet afkeuren/afwijzen. Als je zou denken van: dit hoort/mag niet wat ik denk/voel, dan denk ik dat je jezelf verder van antwoorden wegduwt.

Ik zou het natuurlijk niet mooi vinden als er iets 'aan de hand is', maar ik weet niet of dat zo is. Daarom vroeg ik ook of 20jarige weet hoe het komt dat ze zich aangetrokken voelt tot mensen die een stuk ouder zijn. En prima als Memories en jij haar daar mee verder helpen als dat gewenst is. Graag zelfs.
Wij keuren het niet af. Ik zeg wij omdat ik ook mijn twijfels heb. (Dat staat los van het feit dat ik zelf op vrouwen val). Wij vinden het wel opvallend en vragen dus net als jij door.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ben ik bi seksueel?

Melanoisia schreef: 28 mei 2020 12:41 Die seksuele fantasieën mogen toch fijn zijn? Ik wil er begrip voor tonen en het niet afkeuren/afwijzen. Als je zou denken van: dit hoort/mag niet wat ik denk/voel, dan denk ik dat je jezelf verder van antwoorden wegduwt.
Tuurlijk mogen seksuele fantasieën er zijn. Van afkeuren of afwijzen is ook geen sprake, maar goedkeuren, in de zin van iets als 'mooi' bestempelen lijkt mij verre van een neutrale houding en onnodig.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”