Gebruikersavatar
Asterixje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2020 16:48

ASS en Narcisme

Beste Medeforums,

Toen ik 6 was zijn mijn ouders gescheiden. Ik heb de rest van mijn jeugd in een internaat gezeten.'
Hier hebben ze bij mij PPD-NOS en ADHD vastgesteld. Ik heb altijd het idee gehad dat mijn vader eigenlijk mijn wederhelft,ook technisch, sociaal ongewaardeerd goed in handelen, economisch onderlegd. is waar ik alleen geen contact mee mocht hebben. Toen ik achttien was ging het bij mijn moeder niet goed. Hier waren van allebei de kanten wel reden voor, toch is het helaas geknald. dit ligt thans gevoelig ik ga hier binnenkort ook voor in therapie.
Het is ook lastig om nu op het internet mijn hele levensweg te delen. Denk dat jullie dit wel begrijpen?

In mijn puberteit altijd overal lekker tegen aan getrapt. eigenlijk altijd toen ik in een internaat zat. ze hebben mij hier wel zelfredzaam gemaakt, denk om het vragen van advies juiste wegen, juridische wegen etcetera. echter op mijn 18e besloten toch bij mijn vader te gaan leven. Hij was echter niet autistisch of zoals ik dacht. Hij is Narcistisch en speelt een spel met mensen. Mij wilde hij gebruiken om na zijn dood het huis over te nemen en zo mijn moeder nog te stalken. ik zal sowieso in therapie gaan, t is best wat.

Maar ik zit met een vraag....
Ik merk nu vaak dat momenten dat ik vroeger erg boos werdt om onterecht. ik nu denk bij mijn eigen och, je wilt je gelijk prima je hebt gelijk.
Ik weet niet zeker of dit hoort bij het volwassen zijn of dat het narcistisch in mij zit? Ik merk namelijk echt dat ik makkelijker ben in incasseren als ooit geweest. Iemand hier ervaring mee? Ideeën over? Overigens ook weer niet zo dat ik depressief of neerslachtig ben maar juist anders. meer van vroeg of laat kom je er toch wel achter......
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ASS en Narcisme

Asterixje schreef: 15 mar 2020 17:00 Maar ik zit met een vraag....
Ik merk nu vaak dat momenten dat ik vroeger erg boos werdt om onterecht. ik nu denk bij mijn eigen och, je wilt je gelijk prima je hebt gelijk. Ik weet niet zeker of dit hoort bij het volwassen zijn of dat het narcistisch in mij zit? Ik merk namelijk echt dat ik makkelijker ben in incasseren als ooit geweest.
Je bent makkelijker in het incasseren geworden en kunt bepaalde dingen ook meer relativeren. Die vermogens ontwikkelen hoort bij het volwassen worden, met narcisme heeft dat weinig te maken. Het is ook misschien zo dat je wat eelt op je ziel gekregen hebt en je uit zelfbescherming wat beter tegen bepaalde dingen hebt weten te wapenen. Een muurtje bouwen uit zelfbesherming heeft niets met narcisme te maken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Asterixje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2020 16:48

Re: ASS en Narcisme

Volhoudertje!
Thnx voor je reactie!
Ik snap wat je bedoelt maar toch zou ik bijna zeggen dat mijn verdediging minder, of passief is.
Vroeger ging ik altijd schreeuwen en een grote mond. nu denk ik vaak je komt er toch wel achter.
en mijn verdediging komt pas als je mij tegen de haren in streelt.
Heb je hier een idee over?
Ook heeft het mij wel doen inzien dat als je leven met wraak vult. wraak ook je leven regeert.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ASS en Narcisme

Asterixje schreef: 16 mar 2020 13:57 Vroeger ging ik altijd schreeuwen en een grote mond. Nu denk ik vaak, je komt er toch wel achter. En mijn verdediging komt pas als je mij tegen de haren in streelt. Heb je hier een idee over?
Dat heeft allemaal te maken met de dingen die eerder benoemd zijn: ouderer worden, meer overzicht hebben en jezelf beschermen. Beheersing is niet hetzelfde als passiviteit.
Je hebt volledig gelijk dat als je leeft met wraak, wraak ook je leven regeert.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”