Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Ik weet het niet meer

Hallo allemaal

Even voorstellen. Ik ben Jan 37 jaar oud al 20 jaar een relatie met een m'n vrouw en een dochter van 3 jaar oud.

De eerste periode van onze relatie ging het vrij goed. We konden elkaar alleen vrij weinig zien
Ongeveer 1x in de week. Als we elkaar zagen hadden we ook meestal sex maar meestal even vlug en klaar. Ook omdat de tijd er niet was. In het begin van onze relatie was het allemaal nieuw en uitzoeken wat fijn is, zoals iedereen dat doet. ik gaf toen al aan waar mn intressens lagen. Ik gaf toen aan dat ik van kousen en lingerie echt mooi vind, dit deed ze dan ook af en toe aan. Wat ik zeer op prijs stelde. Zei was altijd wel terughoudend daar in. Maar heb het haar nooit opgedrongen.
Ook vond ik het fijn als ze netjes gekleed ging.
Mijn voorkeur ging naar een rok of een leren broek met daarbij iets wat daar op paste, mocht wat mij betreft wel uitdagend zijn maar niet ordinair  (niet dat het je kon zien dat ze kousen aan had of iets dergelijks). Maar ze was er altijd vrij in.

Toen we samen gingen wonen (ongeveer 5 jaar nadat we elkaar leerden kennen) kregen we de eerste discussie over dat soort dingetjes. Ook de sex werd steeds minder. En ik  begrijp dat het minder word na een bepaalde tijd, maar het is er bij ons nooit echt aan de oorden geweest dat de vonken er van af spatten. Ik moest altijd initiatief nemen en bepaalde bijna altijd hoe we het deden. Ze vond alles goed als het maar op een gewone manier het deden en niet te gekke standjes of oraal of anaal. Daar is ze niet voor.
Toen kwam het moment dat we besloten om voor een kind te gaan wat niet zomaar van de eerste keer lukte. Eerst heel veel toen werd het een verplichting. Uiteindelijk een lang traject van meer als 4 jaar toch kindje een mogen krijgen via ivf, waar we beide dol op zijn. Toen ze bevallen was duurde het ongeveer een half jaar voor we het weer deden.  Alleen maar op 1 mannier ( lepeltje lepeltje anders kan ze niet klaar komen zegt ze). En dacht oke zal wel weer goed komen.  Tot dat ze me een jaar geleden ongeveer zei dat ze asexueel is en altijd maar mijn me zin maar gaf. omdat ze bang was dat ik haar zou verlaten.
Ze varieert nu wel af en toe van standje ook omdat ik hier op aan dring. Voorspel heeft ze nooit fijn gevonden en gebeurt ook niet (zei maakt haar klaar en zegt duw hem er maar er in. Ik vind dit allemaal best belangrijk en zij zegt "je moet blij zijn dat er wat gebeurd".

Zelfde als jarretels ik vind dat iets super vrouwelijks maar heeft ze vroeger wel eens aan gehad maar dat kon ik op mn vingers tellen. Heb vorig jaar nog eens een poging gedaan om echt kwaliteit spullen kado te geven (omdat die goedkopen setjes meestal niet goed zitten)  Die heeft ze 1x gepast en als
Ik er dan over begin zegt ze je weet dat ik daar  niet van hou.

We kunnen redelijk goed praten. En ze zei ook als ik het nodig had het ook buiten de deur mocht zoeken. Maar dat doe ik niet want daar voel ik me weer schuldig tegenover haar en omdat nog aantrekkelijk vind en ook echt heel veel om haar geef.

Ik ben ook niet makkelijk voor haar denk ik met mijn wensen. En komt er bij dat we nog een eigen bedrijf hebben ook dus weinig tijd. Maar heb nog nooit wat opgedrongen dat ze iets moest van mij. Ze zegt nu steeds dat ze het altijd gedaan heeft omdat ze bang was dat ik bij haar weg zou gaan.

We zijn al eens bij een psycholoog geweest die zij dat het probleem hoofdzakelijk bij mn vrouw lag en daar zelf iets mee moest doen. Maar tot op heden heeft ze daar weinig aan gedaan. Ze zegt dat de psycholoog niet voelt hoe zij haar eigen voelt.

We hebben het ook al over gehad om bij elkaar weg te gaan. Maar ook dat wil ik niet.
We houden wel van elkaar daar ben ik zeker van. Ben ik echt zo veel eisend. We hebben er altijd goed over kunnen praten maar weet nu echt geen raad meer.


Al vast bedankt

Gr jan
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik weet het niet meer

Jan1980 schreef: 14 jan 2018 15:52 We zijn al eens bij een psycholoog geweest, die zei dat het probleem hoofdzakelijk bij m'n vrouw lag en daar zelf iets mee moest doen.
Die psycholoog is een behoorlijk kneus om zoiets te zeggen ... 001_rolleyes
Jan1980 schreef: 14 jan 2018 15:52 Ben ik echt zo veel eisend. We hebben er altijd goed over kunnen praten maar weet nu echt geen raad meer.
Nee, je komt niet over als een veeleisend iemand.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Ik weet het niet meer

Hallo Jan,

Jullie waren erg jong toen jullie een relatie kregen en ik schat zo in dat je voor je huidige relatie ook weinig ervaring had met seks, eigen voorkeuren en relaties in het algemeen. Iets dergelijks zal ook gelden voor je vrouw.
Soms (vaak) is dat geen probleem omdat je samen kan uitzoeken wat leuk of lekker is.
In jouw geval is er een groot verschil wat jij opwindend vindt en wat je vrouw opwindend vindt.

Dat zij en jij daar niet hetzelfde over denken, betekent niet dat één van beiden "goed" of "fout" is, of zoals je vraagt dat jij veeleisend bent.
Het betekent niet meer dan dat jullie daarin verschillen zonder oordeel over één van jullie.
Ik vermoed dat die psycholoog daar ook op hintte toen hij zei dat het iets is wat bij je vrouw hoort en zij daar iets aan moet doen ALS zij hier iets in wilt veranderen. Het begint namelijk bij de wil iets te veranderen. Zij ziet daar blijkbaar het nut niet van in en dus steekt ze daar geen moeite in.

Seks is in een relatie behoorlijk belangrijk. Het stelt je in staat je gevoelens tot uiting te brengen. De manier waarop je seks beleeft is een deel van je persoonlijkheid. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je hier aandacht aan wilt besteden en natuurlijk het liefst met je vrouw van wie je houdt.
Je kan van jezelf niet verwachten dat je je aanpast aan de wensen van de ander, helaas geldt dit ook voor je vrouw. Hoe graag je ook zou willen dat zij verandert, dit gaat niet gebeuren zolang zij zelf dat niet wil veranderen.
Ook "subtiele" hints als lingerie voor haar kopen werken niet. Het zou mij als vrouw zelfs tegenstaan, goed bedoeld maar niet meer dan een verwijt in een mooie verpakking.

Hoe nu verder?
Het gesprek aan gaan met je vrouw.
Open met haar zijn en haar vertellen waar je (al een tijdje) mee zit. Wie weet komt ze met een verklaring waarom ze zo terughoudend is (misschien slechte ervaringen in haar verleden? Of een opvoeding gehad die seksueel onderdrukkend was?), maar het kan ook zo maar zijn dat het niet in haar zit.
Omdat seks ook emotie is, kan het best heel moeilijk zijn dit gesprek te voeren omdat het snel als oordelend kan aanvoelen als de ander een gevoelige snaar raakt. Dan is ruzie eerder het gevolg dan begrip voor elkaar en samen zoeken naar een oplossing.
Misschien is het mogelijk samen naar een seksuoloog te gaan en zo'n gesprek daar te voeren?
Seks beleef je samen, erover spreken moet ook samen, er moeite in willen steken en de ander erin willen zien en begrijpen doe je ook samen.
Ik kan niet voorspellen of je vrouw hiervoor open staat, maar ik wens het je toe recht uit mijn hart.
Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Re: Ik weet het niet meer

Bedankt al voor de snelle reactie's.

Praten kunnen we wel behalve als het op dit aan komt slaat ze op een of andere manier dicht.
Heb inderdaad ook al voorgesteld van een seksuoloog maar dan zegt ze ga niet weer mn verhaal op tafel gooien. Ik probeer ook aan mn eigen te werken om mijn verlangens iets naar beneden te stellen maar dat lukt maar voor een tijdje en dan loop ik weer gefrustreerd.
Zei zegt dat ze er niet aan kan doen, en dat geloof ik ook. Toch bots het iedere keer en weer me zo geen raad meer.
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Ik weet het niet meer

Weet je ook waarom ze dichtslaat?
Weet je wat zij verleidelijk, fijn vindt? Vertelt ze dat wel aan je? Of is elk gesprek over seksualiteit min of meer taboe?
"Ik ga niet mijn verhaal op tafel gooien": weet je wat ze bedoelt met "haar verhaal"? Gaat dat verhaal over jullie of over haarzelf en heeft ze een verhaal waar jij misschien niets van weet?"

Je hoeft mij die vragen niet te beantwoorden hoor Jan :)
Ik vroeg me alleen af hoe goed je haar seksueel kent.
Zoiets is zeker te bespreken bij een seksuoloog.

Wat botst is jouw verlangen met realiteit, dat zou bij mij ook botsen Jan, dat vind ik niet zo vreemd.
Die verlangens naar beneden bijstellen kan een poosje helpen, maar ik snap je frustratie daar ook in omdat (zoals ik al eerder zei) seksualiteit een onderdeel is van wie je bent.
Het doel van zo'n gesprek bij seksuoloog is niet dat jij/zij moet veranderen, maar om samen te werken aan het doel om er samen uit te komen.
Dat lijkt mij een hele goede reden om "gewoon" te proberen, uiteindelijk zijn ze daarvoor.
Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Re: Ik weet het niet meer

Ze heeft mij wel een aantal dingen verteld over haar verleden. Maar het dat weet ze niet meer precies omdat ze toen nog zo klein was.
Ze zegt wel wat ze fijn vind maar. Dat is vooral knuffelen. En op sex gebied zegt ze het ook, maar zegt gelijk dat ze dat zelf moet doen ivm gevoel dat ze er bij moet hebben.
Ik heb het al voorgesteld van een seksuoloog maar als ik daar over begin is er gelijk weer ruzie en dat wil ik ook niet.

Als we het ergens over hebben slaat ze gauw dicht.
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Ik weet het niet meer

Jan1980 schreef: 14 jan 2018 22:50 Ze heeft mij wel een aantal dingen verteld over haar verleden. Maar het dat weet ze niet meer precies omdat ze toen nog zo klein was.
Ze zegt wel wat ze fijn vind maar. Dat is vooral knuffelen. En op sex gebied zegt ze het ook, maar zegt gelijk dat ze dat zelf moet doen ivm gevoel dat ze er bij moet hebben.
Ik heb het al voorgesteld van een seksuoloog maar als ik daar over begin is er gelijk weer ruzie en dat wil ik ook niet.

Als we het ergens over hebben slaat ze gauw dicht.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al vermoedde dat er een achterliggende reden is, maar misschien maak ik het groter dan het is.
Dat is aan haar. Ik kan je wel meegeven dat een seksueel trauma (juist op jonge leeftijd) een zware wissel trekt op iemands leven.
Nogmaals ik kan/wil niet speculeren of dat bij je vrouw het geval is, dat kan jij waarschijnlijk een stuk beter inschatten dan ik.
Misschien moet dat de insteek zijn van een gesprek tussen jullie samen? Niet om seks te hebben, maar om gevoelens rondom seksualiteit te delen met elkaar. Wat ervaart zij? Hoe voelt zij zich als jij je wensen kenbaar maakt? Wat zie zij als oplossing (als naar seksuologe gaan geen optie is)?
Wat zijn haar ideeën over jouw verlangens?
Probeer niet te verwijten, maar hou het gesprek open en niet oordelend (ook niet over jouw gevoelens).
Ze zijn er nu eenmaal, daar hangt geen oordeel aan.

Mocht ze echt niet willen praten (met jou of een professional) kan je haar niet dwingen Jan.
Dan zal je moeten accepteren dat ze dat (nog) niet wilt.
Of je dat kan en tegen welke prijs is iets wat je zelf moet afwegen.
Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Re: Ik weet het niet meer

Hallo maan

Bedankt weer voor de reactie. Ga als het uit komt met haar er nog eens over praten. Maar momenteel is het er te druk voor en loopt het zeker uit op ruzie en dat wil ik niet. Ik weet wel dat zei zich een hier voelt bij mooie lingerie en jarretels dat heeft ze mij verteld waar ik op antwoorden dat ik dat niet zo ziet en het juist heel vrouwelijk vind.

Ik kan er soms wel over zeuren om iets aan te doen zegt ze. Maar zal haar nooit wat dwingen om iets aan te doen.
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Ik weet het niet meer

Jan1980 schreef: Ik kan er soms wel over zeuren om iets aan te doen zegt ze. Maar zal haar nooit wat dwingen om iets aan te doen.
Nee, die indruk krijg ik ook niet van je Jan en als je dat idee hebt uit mijn antwoorden heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik krijg eerder de indruk dat je heel veel van haar houdt en graag zou willen dat jullie ook op dat gebied aansluiting bij elkaar hebben.
Dat is het tegendeel van egoïsme :)

Dat niet nog niet gelukt is, is jou of haar niet te verwijten. Om daar te komen is het nodig dat jullie allebei hetzelfde doel hebben namelijk seksueel dichter bij elkaar te komen. Dat zij die afstand houdt terwijl ze duidelijk ook van jou houdt, betekent vaak dat er een reden voor is die buiten jullie relatie ligt. Daar moet aandacht voor zijn, maar of zij dat aan wil/durft is echt iets wat bij haar ligt.
Op geen enkele manier heb ik willen suggereren dat jij dwingt, veeleisend bent of iets dergelijks. Dat vind ik namelijk niet :)
Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Re: Ik weet het niet meer

Dankjewel maan voor je begrip.
Ga nu even drie dagen er tussenuit ivm verjaardag dochter en als kado naar Disneyland Parijs even ontspannen ook voor ons ga er daar ook niet over hebben want mocht het op ruzie uitdraaien dat vind ik het ook niet waard en is allen maar zonde voor mn dochtertje. Laat we wat weten al ik met haar gesproken heb.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Re: Ik weet het niet meer

Hallo allemaal

We zijn nu even een paar dagen naar Disney geweest dan denk je even alles los en geen stress. Bij terugkumst heb ik met mn vrouw gepraat. Maar heb de indruk dat het weinig heeft opgeleverd. Ze zegt steeds dat zei er niks aan kan doen en er ook niks zal veranderen. Ook schijnt het dat ik regelmatig in m'n slaap droom en het haar dan kwalijk neem dat zij geen jarretels aan doet en de sex waardeloos is. Hier voel ik me wel schuldig bover als ze me dat vertelt.
Ze zegt over jarretels als ze die draagt dat zei haar eigen een lustobject voelt en net een hoer. maar zo zie ik het niet en dat heb ik al meerdere keren duidelijk gezegd dat dat niet zo is maar zij voelt dat en heb daar wel begrip voor maar worstel dan weer met m'n eigen gevoelens.
Ik mag haar nu ook amper aan raken aan haar borsten of dergelijks want dan duwt ze meteen m'n hand weg en verkrampt ze.
Probeer haar te begrijpen en me ook aan te passen aan haar maar vind het wel moeilijk voor ons alle twéé.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik weet het niet meer

Jan1980 schreef: 30 jan 2018 16:07 Ze zegt over jarretels als ze die draagt dat zei haar eigen een lustobject voelt en net een hoer. maar zo zie ik het niet en dat heb ik al meerdere keren duidelijk gezegd dat dat niet zo is maar zij voelt dat en heb daar wel begrip voor maar worstel dan weer met m'n eigen gevoelens.
Ik denk dat je moet leren in te zien dat zij de grens bepaalt en dat je jouw fixatie op het dragen van jarretels moet leren los laten. Zij wil het niet, daar zul jij je bij neer moeten leggen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Ik weet het niet meer

Jan1980 schreef: 14 jan 2018 15:52 Voorspel heeft ze nooit fijn gevonden en gebeurt ook niet (zei maakt haar klaar en zegt duw hem er maar er in. Ik vind dit allemaal best belangrijk en zij zegt "je moet blij zijn dat er wat gebeurd".
Daar zit de kern van het probleem. Ze geniet kennelijk niet van je aanraking. Dat kan op twee dingen duiden. 1) Ze is aseksueel (of heeft een psychisch probleem) en is daarom moeilijk op te winden. 2) Jij hebt geen idee waar je mee bezig bent of kan je slecht in vrouwen verplaatsen (hebben wij mannen allemaal wel een beetje last van :lol: ). Het klinkt misschien gek, maar heb je weleens overwogen om met haar een cursus tantra te volgen?
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Jan1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:12

Re: Ik weet het niet meer

Ik denk dat je moet leren in te zien dat zij de grens bepaalt en dat je jouw fixatie op het dragen van jarretels moet leren los laten. Zij wil het niet, daar zul jij je bij neer moeten leggen.
Ik weet dat ik me hierbij moet neer leggen en dat probeer ik ook, maar iedere keer als het niet lekker gaat, gaat het toch door m'n hoofd. En dan probeer ik mijn gevoel aan haar duidelijk te maken niet om haar het kwalijk te nemen maar juist om het van me af te zetten. Ik zeg dat danook en voel me daar ook niet fijn bij want weet dat ik haar daar ook pijn mee doe. Ik zeg dan ook dat ik dat niet van haar verlang maar dat ik gewoon over m'n gevoel wil praten maar dat botst regelmatig.

En inderdaad ze denkt zelf dat ze asexueel is. Dat kan, maar begrijp niet dat ze 15 jaar wel haar gevoelens aan de kant heeft gezet en wel dingen aan deed zoals jarretels en nu niet meer kan.
Ook is ze misbruikt maar daar weet ze eigenlijk niets meer van omdat dat op hele jonge leeftijd is gebeurd.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik weet het niet meer

Jan1980 schreef: 03 feb 2018 00:55 Ook is ze misbruikt maar daar weet ze eigenlijk niets meer van omdat dat op hele jonge leeftijd is gebeurd.
Ik denk dat je het niet bepaald subtiel aanpakt, zoals je het nu beschrijft komt het heel erg bot over, vooral omdat je weet dat je haar pijn doet. Hoe krijg je het voor elkaar om dan aan te dringen? Ik vind ook dat je heel erg je eigen perspectief centraal stelt. Jij wil over je gevoel praten, maar je lijkt haar kant van de zaak te bagatelliseren. Jullie hebben allebei een probleem waar je hulp voor moet zoeken. Jij hebt een fixatie op jarretels en zij heeft een onverwerkt verleden waarin ze misbruikt is.
Denk ook eens aan haar en niet alleen aan jezelf, zou ik zeggen. Zoals je nu bezig bent ga je volledig over haar grens heen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”