Gebruikersavatar
Leviathan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2018 19:43

Besluiteloosheid

Hallo iedereen. Laat me mezelf eerst even voorstellen.
Ik ben een man van 30 jaar.
Hobby's zijn fitness, sporten en being a bike addict.
En ik sukkel al heel lang met een probleem, en dat stoort mij enorm.
Ik ben iemand die constant aan het rumineren is en ik kan hierdoor moeilijk keuzes maken.
In mei vorig jaar heeft mijn vriendin me laten vallen voor een oudere kerel en hebben we ons huis verkocht.
Momenteel logeer ik bij mijn broer tot ik iets voor mezelf gevonden heb.
Het probleem is echter, ik weet absoluut niet waar ik wil wonen.
De ene kant van mij wil wel ergens anders naartoe, een groot deel achter mij laten en opnieuw beginnen zeg maar.
Maar de andere kant van mij wil niet weg uit de regio van waar ik woonde. Vooral omdat ik daar naar een fitness ga waar ik mij echt goed voel.
Hoeveel ik ook nadenk en voordelen en nadelen tegen elkaar afweeg, ik kan absoluut geen knoop doorhakken.
Ben ik bang voor verandering? ja dus, ben ik niet goed in nieuwe contacten leggen? Ook ja.
Het enige wat ik zeker weet is dat ik enorm graag een motorfiets wil kopen, maar daarbuiten kan (of durf) ik de knoop maar niet doorhakken.
Tips om mijn hoofd leeg te maken of mensen die hetzelfde meemaken en/of weten wat ik bedoel.
Alvast bedankt.

Groetjes
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Besluiteloosheid

Het zijn ook wel heel veel keuzes tegelijk die je wilt maken.
Maak er een lijstje van in volgorde van prioriteit (het belangrijkste bovenaan en hoe lager hoe minder belangrijk).
Ik lees een paar wensen van je in je bericht:
  • Eigen plek
  • motor
  • enz
  • enz
Op die manier staan je wensen op papier en hoef je ze niet langer te onthouden.

Vervolgens pak je je lijst 1 voor 1 aan. De bedoeling is je te houden aan de volgorde van je lijstje en pas als je er één hebt kunnen wegstrepen, pak je de volgende.
Je eigen plek lijkt me heel belangrijk. Je wilt alles achter je laten, maar eigenlijk ook niet uit de regio weg. Het één sluit het ander niet uit. Beiden kan je realiseren door op huizenjacht te gaan en eens te kijken wat het aanbod is. Wie weet loop je een plekje binnen dat je meteen pakt en hoef je niet verder te zoeken. Laat je verrassen.
Is het beslissen hierin ook moeilijk laat je dan adviseren door iemand die jou goed kent (broer?). Je hoeft het niet alleen te doen.

Motor:
Om met je keuze bezig te zijn, kan je bij een motorzaak een motor huren.
Mocht je twijfelen tussen merken of type motor, is dat ideaal om een te voelen hoe het is om een bepaald merk/type te ervaren.
Dit kan je helpen in je keuze.

Het zijn maar tips hoor, ik wil je absoluut niet vertellen hoe je het moet doen.
Ik denk alleen dat al die wensen je hoofd meer bezig houden dan het maken van een keuze.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”