Gebruikersavatar
Mvos
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2017 07:23

Net gescheiden en kind van 2. Angst om snachts alleen te zijn, met paniekaanvallen

Hey allemaal,

Ik ben mama van een kindje van 2 en sinds een paar dagen zijn mijn man en ik uit elkaar. Hij woont nu nog bij mij maar volgende week verhuisd hij. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis die zich voornamelijk uit in dwanggedachtes, paniekaanvallen en elke dag veel stress.

Ik ben daarbij (al heel lang maar sinds ik mama ben extra veel) heel erg bang om alleen thuis te zijn snachts. Ik ben bang voor inbrekers en geesten maar ook bang dat ik een paniek aanval krijg en gek word en dat ik op zo'n moment niet voor mijn kind kan zorgen, of erger nog doordraai en iets verschrikkelijks doe. Dat laatste acht ik niet reeel op zo'n moment maar de angst schiet wel door mijn hoofd.

Ik ben wel al onder behandeling en slik als het nodig is oxazepam. Vannacht ook, maar vannacht had ik voor het eerst de gedachte liever dood dan dat ik zo als ex weg is elke nacht hier doorheen moet.

Ik zoek lotgenoten om mee te praten zodat ik het allemaal een beetje kan relativeren. En tips en trucks om snachts rustig te blijven en niet in een paniek aanval te raken.

Zijn er meer single mama's die hier doorheen gaan of zijn gegaan? Ik hoop het want ik voel me hier heel erg alleen in op dit moment

Liefs

M
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Net gescheiden en kind van 2. Angst om snachts alleen te zijn, met paniekaanvallen

Geduld is een schone zaak. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: Net gescheiden en kind van 2. Angst om snachts alleen te zijn, met paniekaanvallen

geen idee of je dit nog leest,maar zoiets heeft ook gewoon tijd nodig.

een relatiebreuk is nooit eenvoudig,maar die hoogzittende gevoelens slijten echt met de weken.
hou dat vooral in je achterhoofd.

bespreek het ook met je psycholoog(want ik veronderstel dat je deze bedoelt met 'al onder behandeling'?
Gebruikersavatar
Aaltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2017 22:43

Re: Net gescheiden en kind van 2. Angst om snachts alleen te zijn, met paniekaanvallen

Lieve mama.

Ik heb jou verhaal net gelezen. Ik ben zelf ook moeder van 2 kids de 1 is 14 en de ander 2. Ik heb 13 jaar geleden ook last gehad van die angsten die jij beschrijft. Alleen niet van geesten maar bang om gek te worden en omdat ik zo bang werd en mezelf in de avond zo gek te maken dat ik hyperventilatie kreeg. Ik ben ook alleenstaande moeder geweest. Heb altijd mij zoontje naast me gehad als ik ging slapen. Want wanneer het donker begon te worden kreeg ik last van paniek. Het is ook niet niks als je alleen komt te staan met je kinderen . Dat heeft een behoorlijke impact ook Sl voelt het voor jou niet zo. Je hoeft echt niet bang te zijn voor inbrekers want die kwamen toch ook niet als toen je nog samen met je ex was. Zelf ben ik ook gaan praten met iemand omdat ik dacht gek te worden en gekke gedachtes door me hoofd spookte. Ik bang was me kind iets aan te doen terwijl ik Ziels veel van hem hou. Dat maakt je dan verdrietig. Ik heb antidepressiva gekregen en dat hielp mij goed het is jaren goed met mij gegaan. Tot 3 maanden geleden mij lieve oma overleed. Ik denk dat de dood weer zoveel met mij heeft gedaan omdat het ook dicht bij was. Nu heb ik precies weet wat ik vroeger had. Ik denk huist omdat we zo erg bezig zijn met gek te worden dat dat gewoon nooit gaat gebeuren. Het zit tussen ons oren. En omdat jij net zoveel van je kinderen houdt als ik we een soort van verlatings angst creëren. Misschien zijn we gewoon zo bang dat er iets met onze kinderen gebeurt wat denk jij?

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”