Gebruikersavatar
saeglopur
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:13

Dissociatieve stoornissen

Hoi allemaal,

Ik ben Sae en heb me net aangemeld voor dit forum - ik val meteen met de deur in huis met een nieuwe post :D

Inmiddels ben ik ruim twee jaar in behandeling bij mijn huidige therapeute. Waar ik eigenlijk dacht de 'laatste eindjes' nog even aan elkaar te knopen, is nu de diagnose DSNAO (DSM IV, weet niet hoe het in V heet) gevallen. Op zich hecht ik niet zoveel waarde aan diagnoses, maar de afgelopen maanden ben ik erg verward.

Het komt er op neer dat ik geen DIS (dissociatieve identiteitsstoornis) heb, maar wel een lichte variant als het ware. Ik heb wel 'alters', maar die zijn minder gespecificeerd (minder complete persoonlijkheden) dan bij DIS en daarnaast heb ik geen last van dissociatieve amnesie ('tijd kwijt zijn').

Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die ervaring hebben met problematiek in deze categorie. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, aangezien dit voor mij echt compleet nieuw terrein is... Hopelijk hoor ik iets van iemand, in ieder geval alvast bedankt voor het lezen! En laat het maar weten als je nog vragen hebt :)

Liefs, Sae
be the person you needed when you were younger

Terug naar “Overige problemen en vragen”