Gebruikersavatar
Sarah
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:32

Elke dag weer

Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden! Na veel rondkijken op google ben ik terecht gekomen op dit forum. Ik loop nu al enige tijd (4 maand) rond met bepaalde duizeligheid. Vooral als ik stil moet staan, zitten, word ik erg onrustig en word ik duizelig. Het voelt alsof ik zeeziek ben en dat ik op een boot sta. Ik voel me eigenlijk de gehele dag door zo, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook heel erg mee bezig ben. Ik ben continu bezig met de gedachte 'als ik maar niet duizelig word'. Dit beïnvloed op dit moment erg mijn doen en laten.. ik kan nauwelijks stil zitten en/of staan. Soms is het zo dat ik even loop en voelt alsof ik door de grond zak en bijna flauw ga vallen. Ik begin hierdoor wat angstig te worden, ben bang dat er iets aan de hand is. Ook heb ik en zit ik nog steeds in een stress volle periode. Nu weet ik dat stress veel met je lichaam kan doen, maar ook duizelig worden? Elke dag? Snachts word ik zelfs wakker en dan voel ik overal mijn hart kloppen, dan begin ik weer van als dit maar niets ergs is etc.

Ik ben bij de dokter geweest en heb meerdere malen laten bloed prikken op vitamines en suikerziekte etc. Dit waren allemaal perfecte waarden en de dokter zou niet echt weten waar die nog meer naar moet kijken. Ook is er naar mijn hart geluisterd en dit klonk allemaal prima.

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen.. 022

Liefs Sarah
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Elke dag weer

Nu weet ik dat stress veel met je lichaam kan doen, maar ook duizelig worden? Elke dag? Snachts word ik zelfs wakker en dan voel ik overal mijn hart kloppen, dan begin ik weer van als dit maar niets ergs is etc.

Ik ben bij de dokter geweest en heb meerdere malen laten bloed prikken op vitamines en suikerziekte etc. Dit waren allemaal perfecte waarden en de dokter zou niet echt weten waar die nog meer naar moet kijken. Ook is er naar mijn hart geluisterd en dit klonk allemaal prima.
Warm welkom Sarah :knuffel:

Stress kan inderdaad heel erg veel met een lichaam doen. Stress uit zich heel vaak lichamelijk, geestelijke klachten uitten zich vaak lichamelijk. Je schrijft dat je nog steeds in een stressvolle periode zit. Waar ben je zo gestrest van? Het lijkt erop, dat het al een tijd aan de gang is. Duizeligheid kan dan weldegelijk voorkomen en dat geldt ook voor hartkloppingen. Ergens is het ook herkenbaar die hartkloppingen, door veel te veel stress en het dan niet kunnen ontladen. Toch is het heel belangrijk, om het in de gaten te blijven houden en je stress zoveel mogelijk te verminderen, want doe je dat niet, dan kan zoiets natuurlijk wel nog grotere gevolgen hebben. Het lijkt er namelijk op, dat dit ongezonde stress is. Stress hoeft niet erg te zijn, totdat de stress er veel te veel is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Sarah
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:32

Re: Elke dag weer

Bedankt voor je reactie! Ik heb nu al ongeveer 2 jaar last, na een nare ervaring dat ik erg ziek ben geweest, dat ik continu bezig ben met mijn lichaam. Als iets op komt zetten ben ik bang dat het iets is, ga ik het opzoeken, word je angstig etc. Naast dit heb ik het enorm druk; school en werken. Ook heb ik een nogal stressvolle relatie gehad. Ik heb mij laten vertellen dat het allemaal onverwerkte stress is, en ik ben wel iemand die steeds maar weer door gaat. Door al dat gepieker ben ik het zat, maar die duizeligheid is er dus elke dag en ik word er gek van. Ik wil gewoon weer kunnen genieten, en dat mis ik nu heel erg omdat ik continu gefocust ben op mijn eigen lichaam. Als ik weer wat raars merk, begint het weer. Mijn benen voelen als twee onstabiele sprietjes aan, begin wat te trillen en ik voel een soort spanning rondom mijn knie. Heel vervelend..

Wat kan ik er tegen doen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Elke dag weer

Sarah schreef: 01 mei 2017 16:40 Ik ben continu bezig met de gedachte 'als ik maar niet duizelig word'.
Je moet proberen om die cirkel te doorbreken, op deze manier blijf je die angst namelijk voeden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sarah
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:32

Re: Elke dag weer

Ja dat zou ik dolgraag willen.. ik vind het alleen zo bijzonder dat je echt duizelig kan worden van stress.. gister deed ik mijn ogen dicht en voelde het net of ik op een draaistoel zat, kan dat echt zo erg zijn?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Elke dag weer

Sarah schreef: 02 mei 2017 09:38 Ja dat zou ik dolgraag willen.. ik vind het alleen zo bijzonder dat je echt duizelig kan worden van stress.. gister deed ik mijn ogen dicht en voelde het net of ik op een draaistoel zat, kan dat echt zo erg zijn?
Ja. ;) En wil je er nog meer zekerheid over dan vraag je een second opinion aan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: Elke dag weer

lastig.

persoonlijk zou ik eerst 400% willen uitsluiten dat het niets lichamelijks is.

ik zou nog 2 personen raadplegen.
nl eerst een oorarts,omdat daar je evenwicht ook ligt,er wordt vaak niet aan gedacht,maar als daar iets niet helemaal juist zit,kan dat heel je lijf ontregelen.

daarnaast zou ik ook naar een osteopaat gaan.
ook zenuwenen die gekneld,getriggerd,.... zitten,kunnen enorm rare dingen doen.
los daarvan kunnen zij zelfs gewoon even de druk op een hoofd bv doen afnemen.

(zelf bv door een val van een paard een overprikkelde hypofyse gehad,waardoor ik een enorm kort lontje kreeg,een dokter kan zoiets niet zien of vinden,een osteo wel)

als daar ook uit komt dat er niets aan de hand is,zou ik op zoek gaan naar activiteiten die je tot rust kunnen brengen.
zoiets is persoonlijk.de een komt tot rust door bv yoga,de andere kan rust vinden na bv een goeie workout,nog iemand anders door een wandeling in de natuur.
ga op zoek naar dingen die je tot rust kunnen brengen.
Gebruikersavatar
Sarah
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:32

Re: Elke dag weer

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad beginnen met yoga/mindfulness en wil ook voor een second opinion gaan. Hopelijk ben ik er snel van af!

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”