Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Voorstellen/'rant'

Hallo iedereen,

zoals duidelijk denk ik: ik ben volslagen nieuw hier. Ik wil liever nog niet teveel over mezelf kwijt behalve dat ik man ben, en tussen de 30-40 jaar.

Reden dat ik me aanmeld is dat ik het even gehad heb met mezelf, vandaar het "rant" gedeelte. Ik denk niet echt dat ik een eetstoornis heb, maar zeker wel dat ik een eetprobleem heb.

Zolang als ik weet heb ik eigenlijk al een moeilijke relatie met mijn gewicht en figuur gehad, al kon het me niet overal in mijn leven even veel schelen. Aan het eind van de basisschool begon ik gepest te worden met het feit dat ik mollig was, daar kon ik slecht mee omgaan. Ik ging al jong (succesvol) afvallen (weinig eten, veel hardlopen). Ik heb toen op de rand van een eetstoornis gezeten en daar ook hulp voor gehad. Daarna was ik niet dik, niet dun, redelijk normaal. In mijn studententijd kwam ik aardig aan. Maar dat kon me niet zoveel schelen toen. Rond mijn 25ste was ik het echter zat, en ging ik afvallen met het toen zeer populaire Sonja Bakker-dieet. Ik haalde een gezond gewicht, en kon dat vrij gemakkelijk vasthouden.

Kortom, ik was tevreden.

Maar een paar jaar erna werd er een stemmingsstoornis bij mij geconstateerd, waarvoor ik onder andere lithium en seroquel moet slikken. Mensen die bekend zijn met deze medicaties weten al waar dit heen gaat: geleidelijke, maar zeer duidelijke gewichtstoename. Ik zit nu weer ongeveer 20 kg boven het gewicht dat ik na het Sonja-dieet had. Los van de gewichtstoename heb ik in elk geval ook gemerkt dat je 'craving' naar met name zoet groter wordt.

Ik ga echt proberen het niet te lang te maken. Maar het echte probleem dat ik nu zat begin te worden, en dat ik pas na mijn diagnose heb ontwikkeld, is nachtelijk eten. Het gebeurt vaak als ik niet goed kan slapen of een stressvolle dag voor de boeg heb. Hoewel ik van mijn psychiater al een slaapmiddel krijg dat vooral goed helpt met inslapen, word ik vaak midden in de nacht wakker, en heb dan het knagende gevoel dat ik dit alleen maar op kan lossen met eten. Ik ben er dan trouwens 100% 'bij' met mijn gedachten.Mijn koelkast is om die reden altijd relatief leeg.

Ik heb dan enorme trek in de Drie Boosdoeners: vet, zoet en zout. Vroeger loste ik dat op door naar een redelijk nabijgelegen 24h-tankstation te gaan. Maar dat pad is nu door de gemeente afgesloten, waardoor je als voetganger een enorme omweg moet nemen. Ik heb mijn toevlucht gezocht tot bezorgeten. Pizza, broodjes, etc, via Thuisbezorgd. Maar omdat je daar met een minimum bestelbedrag te maken hebt, koop ik dan vaak veel te veel, en je voelt het al aankomen: dat gaat allemaal op.

Mijn psychiater weet ervan. Het 'probleem van het probleem' is dat het foute eten dat ik koop gewoon simpelweg werkt. In die zin: ik val erdoor in slaap. Op dat moment voel ik me hooguit "verkeerd". Maar als ik wakker word voel ik een enorme schaamte en walging. Ik heb het al een keer geprobeerd in te dammen, dat lukt me een tijdje, en ergens komt er dan een moment dat ik heel langzaam terug glijd. Nog even ter verduidelijking: ik doe nooit aan 'purging' erna. Hoewel ik overdag altijd ook wel enigszins op moet letten, gaat het daar eigenlijk altijd wel goed. Op een dag vol schaamte zoals vandaag is het enige waarmee ik het gevoel een beetje kan compenseren bewegen.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit bericht wil. Ik wil er in elk geval over beginnen te praten met mensen die hopelijk geen onbekende zijn met dit probleem.

Ik ben in elk geval benieuwd of er mensen zijn die het probleem deels of geheel herkennen.

In elk geval bedankt dat je dit wilde lezen,

Groeten,

Daikan
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:Het 'probleem van het probleem' is dat het foute eten dat ik koop gewoon simpelweg werkt. In die zin: ik val erdoor in slaap. Op dat moment voel ik me hooguit "verkeerd". Maar als ik wakker word voel ik een enorme schaamte en walging.
Dat het 'werkt' is iets wat jij jezelf hebt wijsgemaakt. Het 'werkt' omdat je een vicieuze cirkel hebt gecreëerd die is gebaseerd op foutieve conditionering. In slaap vallen is in die vicieuze cirkel de beloning voor je nachtelijke schranspartijen, het gevoel van schaamte dat daar de volgende ochtend op volgt, is een poging tot correctie, maar je zult de volgende nacht toch weer bezwijken voor het verlangen naar beloning, omdat beloning altijd prettiger is dan straf. Het is bijna hetzelfde als verkering hebben met een fout vriendje.

Als je het mechanisme begrijpt, kun je er ook naar streven om op zoek te gaan naar een andere vorm van beloning. Hoe je dat aanpakt is iets waar je samen met je psychiater aan kunt werken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Voorstellen/'rant'

Beste Daikan,

Van harte welkom op dit forum. cheerqd5
Ik ben in elk geval benieuwd of er mensen zijn die het probleem deels of geheel herkennen.
Nou ik denk dat iedereen wel de "jacht" op zoet, vet en zout kent, dat vind het menselijk lichaam extra lekker. Ik herken niet het nachtelijk eten. Als ik 's nachts wakker wordt drink ik wat of ik eet een boterham maar verder niets. Dat je na het binnenwerken van voedsel in slaap valt herken ik dan weer wel. Wat ik ook herken is de overwicht, maar niet door medicijnen.
Maar het echte probleem dat ik nu zat begin te worden, en dat ik pas na mijn diagnose heb ontwikkeld, is nachtelijk eten. Het gebeurt vaak als ik niet goed kan slapen of een stressvolle dag voor de boeg heb.
Ook dat herken ik. Bij hevige stress ging ik vroeger ook veel eten. Wat een lekker verzadigd gevoel had, maar wat niet zo goed is voor de figuur.

Als ik er zo over denk dan denk ik aan de volgende oplossing: koop eens een bos wortels bij de supermarkt/groenteboer. Haal het loof er vanaf en doe dat in een bakje in de koelkast. Zodra je honger hebt zou je een wortel kunnen eten of van die kleine tomaatjes. Het voordeel daarvan is dat je bij een wortel lekker de frustraties eruit kan kauwen, het vult de maag en je wordt er niet zo dik van. Bovendien kan je ook nog eens denken aan je psy en zeggen: "Heeee What's up doc?" [027]
Je kan ook witlof, bleekselderij, romaine sla, puntpaprika of iets anders groens eten.
Het kan ook zijn dat dit te gezond is voor je, zoiets kan ik mij wel voorstellen. Je zou kunnen minderen met eten, maar dat is niet zo gemakkelijk dus wellicht is de koude kalkoen methode (cold turkey) is beter door daarmee te stoppen van de ene op de andere dag. Het is een gewoonte die je hebt aangeleerd, daar kan je ook best wel vanaf, denk ik zo.

En misschien is het ook een idee om te achterhalen waarom je 's nachts wakker ligt. Waar je zo wakker van ligt. Maar dat lijkt mij iets om te overleggen met de psy.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Voorstellen/'rant'

Overigens nu ik zonet de vertaling van rant ophaal van het wereld wijde web lees ik:

schreeuwen (ww.) ; blaffen (ww.) ; brullen (ww.) ; bulderen (ww.) ; daveren (ww.) ; razen (ww.) ; tieren (ww.) ; tekeergaan (ww.) ; fulmineren (ww.) ; te keer gaan (ww.) ; vuilbekken (ww.) ; tetteren (ww.) ; schetteren (ww.) ; luidkeels iets verkondigen (ww.)

Ik zou zeggen: doe een beetje lief tegen jezelf [AAI] . Ook dat kan wonderen werken. :) Maar dat mag je allemaal zelf weten.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

koen0069 schreef:Als ik er zo over denk dan denk ik aan de volgende oplossing: koop eens een bos wortels bij de supermarkt/groenteboer. Zodra je honger hebt zou je een wortel kunnen eten.
's Nachts groenten eten is in dit geval niet aan te raden omdat je daarmee niet het achterliggende probleem aanpakt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Het 'probleem van het probleem' is dat het foute eten dat ik koop gewoon simpelweg werkt. In die zin: ik val erdoor in slaap. Op dat moment voel ik me hooguit "verkeerd". Maar als ik wakker word voel ik een enorme schaamte en walging.
Dat het 'werkt' is iets wat jij jezelf hebt wijsgemaakt.
Eeh, nee, dat het niet echt werkt snap ik allang. Ik vind het nogal vreemd dat je automatische veronderstelling is dat ik nauwelijks inzicht heb in het probleem.
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:
volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Het 'probleem van het probleem' is dat het foute eten dat ik koop gewoon simpelweg werkt. In die zin: ik val erdoor in slaap. Op dat moment voel ik me hooguit "verkeerd". Maar als ik wakker word voel ik een enorme schaamte en walging.
Dat het 'werkt' is iets wat jij jezelf hebt wijsgemaakt.
Eeh, nee, dat het niet echt werkt snap ik allang. Ik vind het nogal vreemd dat je automatische veronderstelling is dat ik nauwelijks inzicht heb in het probleem.
Dat veronderstelt hij niet. Hij zegt alleen dat jij je het jezelf hebt wijsgemaakt. Niet dat je dat niet weet of dat je geen inzicht hebt in het probleem.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

koen0069 schreef:Beste Daikan,

Van harte welkom op dit forum. cheerqd5
Ik ben in elk geval benieuwd of er mensen zijn die het probleem deels of geheel herkennen.
Nou ik denk dat iedereen wel de "jacht" op zoet, vet en zout kent, dat vind het menselijk lichaam extra lekker. Ik herken niet het nachtelijk eten. Als ik 's nachts wakker wordt drink ik wat of ik eet een boterham maar verder niets. Dat je na het binnenwerken van voedsel in slaap valt herken ik dan weer wel. Wat ik ook herken is de overwicht, maar niet door medicijnen.
Maar het echte probleem dat ik nu zat begin te worden, en dat ik pas na mijn diagnose heb ontwikkeld, is nachtelijk eten. Het gebeurt vaak als ik niet goed kan slapen of een stressvolle dag voor de boeg heb.
Ook dat herken ik. Bij hevige stress ging ik vroeger ook veel eten. Wat een lekker verzadigd gevoel had, maar wat niet zo goed is voor de figuur.

Als ik er zo over denk dan denk ik aan de volgende oplossing: koop eens een bos wortels bij de supermarkt/groenteboer. Haal het loof er vanaf en doe dat in een bakje in de koelkast. Zodra je honger hebt zou je een wortel kunnen eten of van die kleine tomaatjes. Het voordeel daarvan is dat je bij een wortel lekker de frustraties eruit kan kauwen, het vult de maag en je wordt er niet zo dik van. Bovendien kan je ook nog eens denken aan je psy en zeggen: "Heeee What's up doc?" [027]
Je kan ook witlof, bleekselderij, romaine sla, puntpaprika of iets anders groens eten.
Het kan ook zijn dat dit te gezond is voor je, zoiets kan ik mij wel voorstellen. Je zou kunnen minderen met eten, maar dat is niet zo gemakkelijk dus wellicht is de koude kalkoen methode (cold turkey) is beter door daarmee te stoppen van de ene op de andere dag. Het is een gewoonte die je hebt aangeleerd, daar kan je ook best wel vanaf, denk ik zo.

En misschien is het ook een idee om te achterhalen waarom je 's nachts wakker ligt. Waar je zo wakker van ligt. Maar dat lijkt mij iets om te overleggen met de psy.
Ha, dank je voor je reactie. Zoals ik in mijn reactie op Volhoudertje al aangaf: het is helaas zo dat de drie boosdoeners gewoon effect hebben. Maar om dat ook maar gelijk recht te zetten: ik verkeer niet in de veronderstelling dat dit "nou eenmaal het enige is dat werkt". De afgelopen week ben ik maar gewoon een uur gaan lopen. Dat is wellicht merkwaardig, maar het hielp om de een of andere reden. Wat voor mij een tijd goed heeft gewerkt is hüttenkase. Het vult, het is ergens ook nog wel smakelijk, en het was dus een tijdje ook genoeg.

Overigens bedoelde ik met "mijn psychiater weet ervan" dat het bekend was, in de zin dat we het er vrij uitgebreid over gehad hebben. Ik heb op zijn advies mezelf al afgevraagd waar ik wakker van lig, maar ik "denk" nergens echt aan, ik pieker niet, ik ben gewoon wakker. Ik merk wel dat vroeg gaan slapen effect heeft, als ik voor mijn gevoel "net tijd te kort kom" tot de wekker (dat is bij mij 9 uur), dan levert dat spanning op, waardoor ik slechter slaap, nog meer spanning heb, afijn, vicieuze cirkel.

Ik zou eigenlijk nu ook niet dit bericht moeten schrijven. Ik ben zelfstandige en werk dus in het weekend gewoon door. 025
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

Memories schreef:
Daikan schreef:
volhoudertje schreef:
Dat het 'werkt' is iets wat jij jezelf hebt wijsgemaakt.
Eeh, nee, dat het niet echt werkt snap ik allang. Ik vind het nogal vreemd dat je automatische veronderstelling is dat ik nauwelijks inzicht heb in het probleem.
Dat veronderstelt hij niet. Hij zegt alleen dat jij je het jezelf hebt wijsgemaakt. Niet dat je dat niet weet of dat je geen inzicht hebt in het probleem.
Let's agree to disagree.
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Voorstellen/'rant'

Ik zou eigenlijk nu ook niet dit bericht moeten schrijven. Ik ben zelfstandige en werk dus in het weekend gewoon door. 025
"That sucks" om dat zo maar eens te zeggen. Je kan altijd reageren als je niet aan het werk bent. Maar je mag ook altijd even van je afschrijven. Net wat jij wilt. Alles mag, maar niets moet :)
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:Ik vind het nogal vreemd dat je automatische veronderstelling is dat ik nauwelijks inzicht heb in het probleem.
Interessant, maar ook veel zeggend dat je meteen zo in de verdediging schiet.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Ik vind het nogal vreemd dat je automatische veronderstelling is dat ik nauwelijks inzicht heb in het probleem.
Interessant, maar ook veel zeggend dat je meteen zo in de verdediging schiet.
Had ik ongelijk? Niet om gelijk zo te gaan stoken als nieuwkomer, maar toch.
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:Had ik ongelijk? Niet om gelijk zo te gaan stoken als nieuwkomer, maar toch.
Mensen schieten niet 'zo maar' in de verdediging. Het is interessant dat een neutraal geformuleerde reactie van mijn kant tot zo'n houding kan leiden. Dan heb ik dus ergens een gevoelige snaar geraakt. De woorden van Memories konden je kennelijk ook niet overtuigen, want je antwoordt met "Let's agree to disagree." Interessant, dat je meteen al zoveel wantrouwen etaleert en dat je volhardt in je conclusies en misschien ook weinig van een ander aanneemt,.

Je hebt voor de titel van je topic onder meer het woord 'rant' gekozen. Kennelijk heb je niet veel nodig om in de 'rant modus' te schieten. Ik zou zeggen, steek van wal. Misschien komen we dan nog iets meer over je te weten wat ons een inzicht kan geven in je problematiek. Maak van je hart geen moordkuil en leg het bloot, zo komen we misschien nog bij de kern van de zaak.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Had ik ongelijk? Niet om gelijk zo te gaan stoken als nieuwkomer, maar toch.
Mensen schieten niet 'zo maar' in de verdediging. Het is interessant dat een neutraal geformuleerde reactie van mijn kant tot zo'n houding kan leiden. Dan heb ik dus ergens een gevoelige snaar geraakt. De woorden van Memories konden je kennelijk ook niet overtuigen, want je antwoordt met "Let's agree to disagree." Interessant, dat je meteen al zoveel wantrouwen etaleert en dat je volhardt in je conclusies en misschien ook weinig van een ander aanneemt,.

Je hebt voor de titel van je topic onder meer het woord 'rant' gekozen. Kennelijk heb je niet veel nodig om in de 'rant modus' te schieten. Ik zou zeggen, steek van wal. Misschien komen we dan nog iets meer over je te weten wat ons een inzicht kan geven in je problematiek. Maak van je hart geen moordkuil en leg het bloot, zo komen we misschien nog bij de kern van de zaak.
Nu volgt er weer een serie aannames die mijn indruk eigenlijk vooral bevestigen. Ja, het was een rant omdat iets me hoog zat. Jij maakt daarvan dat ik "snel in de rantmodus" schiet. Ik vond je belerende en vooringenomen reactie gewoon niet prettig.

De woorden van Memories zijn niet die van jou. Uiteindelijk weet ik het beste hoe een bejegening binnenkomt en als mensen het voor elkaar gaan opnemen heb ik er al helemaal geen zin in. Gaat nergens heen, vandaar: agree to disagree. Ik ga niet met Memories in discussie over hoe jij je worden kiest.

Soms gaan mensen in de verdediging doordat iemand een empathische fout maakt. Oftewel de plank misslaat. Kan gebeuren, overkomt mij ook.

Maar je hebt nog steeds niet mijn vraag beantwoord: had ik ongelijk over de door jou veronderstelde onwetendheid?
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:Soms gaan mensen in de verdediging doordat iemand een empathische fout maakt.
Het ligt niet aan mij dat je mijn reactie als 'belerend en vooringenomen' hebt ervaren. Maak lekker van een mug een olifant, dat schiet fijn op.
Je geeft zelf aan niet precies te weten wat je met dit topic wilt. Misschien moet je daar maar eens wat over gaan nadenken, dan hoeven
daar geen misverstanden over te bestaan en kun je de kans minimaliseren dat je reacties krijgt die je om wat voor reden dan ook in het verkeerde keelgat schieten. En anders neem je de tip van Koen ter harte om 's nachts op rauwe wortelen te knabbelen. Wie weet heb je daar wel baat bij.
De keus is aan jou.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Soms gaan mensen in de verdediging doordat iemand een empathische fout maakt.
Het ligt niet aan mij dat je mijn reactie als 'belerend en vooringenomen' hebt ervaren. Maak lekker van een mug een olifant, dat schiet fijn op.
Je geeft zelf aan niet precies te weten wat je met dit topic wilt. Misschien moet je daar maar eens wat over gaan nadenken, dan hoeven
daar geen misverstanden over te bestaan en kun je de kans minimaliseren dat je reacties krijgt die je om wat voor reden dan ook in het verkeerde keelgat schieten. En anders neem je de tip van Koen ter harte om 's nachts op rauwe wortelen te knabbelen. Wie weet heb je daar wel baat bij.
De keus is aan jou.
Had ik ongelijk? Ja of nee. Je praat er gigantisch omheen.
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:Had ik ongelijk? Ja of nee. Je praat er gigantisch omheen.
Goedemorgen,

Oh, je bent nog steeds op één detail blijven hangen en besteedt geen aandacht aan mijn andere suggesties. Of ik van de automatische veronderstelling uitga dat jij nauwelijks inzicht heb in het probleem?
Nee, het was, zoals gezegd, een neutraal geformuleerde reactie van mijn kant, daar heeft een ander forumlid je overigens ook al van proberen te overtuigen, maar kennelijk wil je dat noch van mij, noch van een ander aannemen.

Blijft over de constatering dat het veelzeggend is dat jij je meteen zo in je wiek geschoten voelt. Dat doet uiteraard vermoeden dat je problematiek meer omvat dan alleen maar een milde vorm van gestoord eetgedrag. Aangezien je het woord 'rant' in de titel van dit topic hebt verwerkt, stel ik je een tweede keer voor om dan maar los te branden en wat meer over jezelf vertellen, zodat we wat meer inzicht in je problematiek kunnen krijgen.
Dat zet meer zoden aan de dijk dan te blijven jeremiëren over onbeduidende details die niet ter zake doen. Het is uiteraard aan jou om mijn suggestie wel of niet op te volgen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Had ik ongelijk? Ja of nee. Je praat er gigantisch omheen.
Goedemorgen,

Oh, je bent nog steeds op één detail blijven hangen en besteedt geen aandacht aan mijn andere suggesties. Of ik van de automatische veronderstelling uitga dat jij nauwelijks inzicht heb in het probleem?
Nee, het was, zoals gezegd, een neutraal geformuleerde reactie van mijn kant, daar heeft een ander forumlid je overigens ook al van proberen te overtuigen, maar kennelijk wil je dat noch van mij, noch van een ander aannemen.

Blijft over de constatering dat het veelzeggend is dat jij je meteen zo in je wiek geschoten voelt. Dat doet uiteraard vermoeden dat je problematiek meer omvat dan alleen maar een milde vorm van gestoord eetgedrag. Aangezien je het woord 'rant' in de titel van dit topic hebt verwerkt, stel ik je een tweede keer voor om dan maar los te branden en wat meer over jezelf vertellen, zodat we wat meer inzicht in je problematiek kunnen krijgen.
Dat zet meer zoden aan de dijk dan te blijven jeremiëren over onbeduidende details die niet ter zake doen. Het is uiteraard aan jou om mijn suggestie wel of niet op te volgen.
Ja of nee? Wat is er zo ontzettend moeilijk aan die vraag?
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Voorstellen/'rant'

Waarom is die vraag zo belangrijk?
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Daikan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2017 21:20

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan schreef:
volhoudertje schreef:
Daikan schreef:Had ik ongelijk? Ja of nee. Je praat er gigantisch omheen.
Goedemorgen,

Oh, je bent nog steeds op één detail blijven hangen en besteedt geen aandacht aan mijn andere suggesties. Of ik van de automatische veronderstelling uitga dat jij nauwelijks inzicht heb in het probleem?
Jij noemt het een detail. Ik noem het jouw betweterige en ongeïnformeerde reactie op een nieuwkomer die je niet echt kunt verdedigen.
Nee, het was, zoals gezegd, een neutraal geformuleerde reactie van mijn kant, daar heeft een ander forumlid je overigens ook al van proberen te overtuigen, maar kennelijk wil je dat noch van mij, noch van een ander aannemen.
Zoals ik al eerder zei: ik neem aan dat dat andere forumlid en jij niet dezelfde persoon zijn, dus ik heb niet zoveel aan mensen die vanaf de zijlijn aan jou gestelde vragen gaan beantwoorden.
Aangezien je het woord 'rant' in de titel van dit topic hebt verwerkt, stel ik je een tweede keer voor om dan maar los te branden en wat meer over jezelf vertellen, zodat we wat meer inzicht in je problematiek kunnen krijgen.
Dat zet meer zoden aan de dijk dan te blijven jeremiëren over onbeduidende details die niet ter zake doen. Het is uiteraard aan jou om mijn suggestie wel of niet op te volgen.

Blijft over de constatering dat het veelzeggend is dat jij je meteen zo in je wiek geschoten voelt. Dat doet uiteraard vermoeden dat je problematiek meer omvat dan alleen maar een milde vorm van gestoord eetgedrag.
Daar ga je weer, je gaat maar wat suggereren en invullen omdat je je geen raad weet met de situatie. Eerder al greep je simpelweg mijn gebruik van het woord 'rant' aan om te suggereren dat ik eigenlijk vooral een 'rant'-persoon was. Ook probeerde je wat sarcastische kwinkslagen over "wortels eten". Blijkbaar vind je het vervelend als iemand jouw reacties niet opvat zoals je zelf graag zou willen.

Je geeft als eerste een nogal hautaine reactie gebaseerd op aannames op een nieuwkomer. Dan krijg je het voor je kiezen en ga je maar wat psychologiseren vanachter je scherm.

Nee, eerlijk gezegd sta ik ervan te kijken dat jij blijkbaar moderator kunt zijn op dit forum. Maar in je eigen traditie van aannames en gevolgtrekkingen concludeer ik dan maar dat dit het eerste online forum is dat ik vanwege het gedrag van een moderator weer verlaat.

Succes ermee dus!
You never know what worse luck your bad luck has saved you from. (Cormac McCarthy)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Voorstellen/'rant'

Daikan, je maakt het jezelf gigantisch moeilijk, we willen graag luisteren en helpen en jij meld je niet voor niets aan denk ik. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voorstellen/'rant'

Memories schreef:Daikan, je maakt het jezelf gigantisch moeilijk, we willen graag luisteren en helpen en jij meld je niet voor niets aan denk ik. :)
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook, maar of we hem over de streep kunnen trekken, lijkt me op dit moment zeer de vraag.
Wie weet, is zijn boosheid over een tijdje gezakt, dan mag hij het gerust opnieuw proberen. De deur op dit forum staat altijd open.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Voorstellen/'rant'

Niet gaan lopen :o

Begin nu gewoon eens met je eigen verhaal, en je vragen.
Terug in een hoek kruipen omdat er een en ander niet zo vlot is gepraat is de makkelijke uitweg.

Maar in de hoek wordt eenzaam en je bent een stap achteruit;

glare
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Voorstellen/'rant'

of niet dan

Ik vraag me soms af of mensen in het echt ook zo lichtgeraakt zijn en overal weglopen als ze iets 'verkeerd horen' of interpreteren.

[zucht]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Voorstellen/'rant'

momo schreef:of niet dan

Ik vraag me soms af of mensen in het echt ook zo lichtgeraakt zijn en overal weglopen als ze iets 'verkeerd horen' of interpreteren.

[zucht]
Sommige mensen wel. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eetproblemen”