Gebruikersavatar
lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:21

herkenning

Hey, ik ben een meisje van 23 jaar en heb al 8 jaar een relatie. Door gebeurtenissen van 2 jaar geleden zijn wij allebij niet meer het zelfde. mijn vriendt als we ruzie hebben wordt agresiever… maar bij mij zijn er meer dingen niet pluis.

We hebben bijna nooit seks (10x per jr), ik sta er niet eens bij stil. Wat wel een probleem wordt
Wenen doe ik nooit
Als ik kan slaap ik 14 uur.. anders doe ik een middagdutje (werk 19uur)
Niks kan me nog iets schelen
Ik ga niet graag meer weg
Liefst van al zit ik te puzzelen of op tablet
Ik verhonger liever dan naar de winkel te gaan
Ik vergeet vaak dingen van gesprekken tot herinneringen en taken
En me zelf verzorgen is een moeite
En mensen maken me snel geiriteert
Dit me de frustratie van mijn vriend natuurlijk … groetjes en alvast bedankt
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: herkenning

Warm welkom op het forum. :knuffel:

Mag ik je wat vragen stellen zodat het voor mij, maar vooral ook voor jezelf misschien, wat overzichtelijker word?

Je schrijft dat je al acht jaar een relatie hebt. Je schrijft dat hij agressiever word als jullie ruzie hebben. Was hij voor de ruzies ook al agressief?

Je vertelt dat er 2 jaar geleden iets gebeurd, waardoor het nog erger is geworden. Wat is er 2 jaar geleden gebeurd?
We hebben bijna nooit seks (10x per jr), ik sta er niet eens bij stil. Wat wel een probleem wordt
Wenen doe ik nooit
Als ik kan slaap ik 14 uur.. anders doe ik een middagdutje (werk 19uur)
Niks kan me nog iets schelen
Ik ga niet graag meer weg
Liefst van al zit ik te puzzelen of op tablet
Ik verhonger liever dan naar de winkel te gaan
Ik vergeet vaak dingen van gesprekken tot herinneringen en taken
Weet je ook wanneer deze klachten begonnen zijn?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
tantejan
Berichten: 819
Lid geworden op: 28 nov 2014 17:28

Re: herkenning

Hoi Lola, Dit herken ik wel.

Als ik jou was zou ik even een afspraak met de huisarts maken.
Of had je dat al eens gedaan?

De huisarts kan met je praten en eventueel doorverwijzen.

Het is niet goed als je niet meer naar buiten wil.

Sterkte :knuffel:
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:21

Re: herkenning

Hey, een gezinslid is toen uit het leven gestapt en ook is hij al drie jaar thuis door operatie en opzoek naar een job... de problemen zijn langzamer hand begonnen.. vroeger was hij niet zo.. het lijkt dat we terplaatse blijven trappelen terwijl anderen het zo goed doen.. vandaag sprak hij over uit elkaar gaan.. ik kan hem niet vertellen wat er is met me en dat vreet aan hem. Soms denkt hij dat ik iemand anders heb maar dat is niet zo. Ik weet echt niet wat er loos is met me. Dus kan ik het ook niet in woorden zeggen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: herkenning

lola schreef:Hey, een gezinslid is toen uit het leven gestapt en ook is hij al drie jaar thuis door operatie en opzoek naar een job... de problemen zijn langzamer hand begonnen.. vroeger was hij niet zo.. het lijkt dat we terplaatse blijven trappelen terwijl anderen het zo goed doen.. vandaag sprak hij over uit elkaar gaan.. ik kan hem niet vertellen wat er is met me en dat vreet aan hem. Soms denkt hij dat ik iemand anders heb maar dat is niet zo. Ik weet echt niet wat er loos is met me. Dus kan ik het ook niet in woorden zeggen.
Een gezinslid van jou, of een gezinslid van hem? Het is altijd vreselijk om zoiets mee te maken, vooral ook als het heel dichtbij is. :knuffel:
Zijn de klachten na de zelfmoord begonnen, of waren die klachten er al eerder? Praten jullie weleens over de persoon die zichzelf iets heeft aangedaan? Of over gevoelens, die jullie beiden hebben?

Hoe uit zijn agressiviteit zich? Ook richting jou of dat niet?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:21

Re: herkenning

Van hem... erna is hij beginnen rebeleren als in een baard een grote tattoo zeg maar.. de agressie is enkel naar mij toe vooral schelden en negatieve dingen over mij en men familie... dag erna is dit wel weer oke meestal doe ik alsof het me niet raakt en knik ik eens waardoor het verder ecaleerd en stopt het als in van ons in een huilen uitbreekt.. praten doen we er niet over ik denk dat het dan ook een stuk rouw is dat hij nogaltijd door maakt.. maar alles op een hoopje is dit niet gezond voor onze relatie,ik weet niet wat er aan te doen ik geraak niet gemotiveerd
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: herkenning

lola schreef:Van hem... erna is hij beginnen rebeleren als in een baard een grote tattoo zeg maar.. de agressie is enkel naar mij toe vooral schelden en negatieve dingen over mij en men familie... dag erna is dit wel weer oke meestal doe ik alsof het me niet raakt en knik ik eens waardoor het verder ecaleerd en stopt het als in van ons in een huilen uitbreekt.. praten doen we er niet over ik denk dat het dan ook een stuk rouw is dat hij nogaltijd door maakt.. maar alles op een hoopje is dit niet gezond voor onze relatie,ik weet niet wat er aan te doen ik geraak niet gemotiveerd
Voor opgesteld, kan het natuurlijk zijn dat hij in rouw zit of in een vorm daarvan, want het kan zich in verschillende vormen uitten. Maar ik denk niet dat het goed is dat hij zich telkens zo agressief uit naar jou en jou er zo in meesleurt dat hij negatieve dingen over jou en over je familie zegt. Strikt genomen is dat absoluut niet eerlijk... lijkt mij zo. En hoe meer je maar opkropt en je daarin niet uitspreekt, dat je zijn agressieve gedrag naar jou, veel te ver vind gaan, geef je voor jezelf ook geen grenzen aan. Hij moet inzien dat agressief gedrag naar zijn vriendin not done is. En ik hoop niet dat hij naast vloeken en tieren je ook fysiek iets aan doet. Alhoewel, het is geestelijk ook niet fijn en het kan je op langere termijn opbreken. Het bezorgd je geen positief gevoel en je komt zelf ook in een negatieve spiraal.

Kan het zo zijn dat het jezelf niet verzorgen, geen fut hebben, niet de deur uitgaan en alles wat je benoemd, te maken heeft met de situatie? Want de situatie is inderdaad ongezond, niet prettig en niet veilig. Hij hoort je, ondanks zijn grote verdriet, niet zo te behandelen, en daar mag je, sterker nog daar moet je, uiteindelijk iets van gaan zeggen. Want ondanks zijn pijn, is het gedrag absoluut niet goed te keuren. En hij helpt jou mee naar beneden, er komt ook niets uit jouw handen. En dan is het logisch, dat een relatie niet meer loopt. Er is ook geen communicatie, een serieus, duidelijk en eerlijk gesprek is op z'n plaats. Voor hem, maar zeker ook voor jou. Het is niet de bedoeling dat jij eraan onderdoor gaat of wel? ;)

En misschien is het een goed idee, om hem voor te stellen eens ook te spreken met een hulpverlener?

Actie is belangrijk, want het is niet goed als het straks nog verder uit de hand loopt en wie weet wat er dan allemaal gaat gebeuren. En jij verdiend, ik gun jou, weer een beter leven en een beter gevoel. (Hem ook natuurlijk, maar ik doel op jouw problemen nu.)

Zonder actie en eerlijkheid, is de situatie onhoudbaar. Voor jou en voor hem.
Jij verdiend veel beter maar hij ook, als jullie daar samen voor willen gaan is er actie nodig.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:21

Re: herkenning

Hij vindt profecionele hulp voor gekken en zwak.. maar jou woorden bengen veel warmte en maken me sterker om misschien toch die stap te wagen naar de huisarts. Ik hoop dat die me kan vertellen hoe ik hem kan helpen. Dank je 3some
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: herkenning

lola schreef:Hij vindt profecionele hulp voor gekken en zwak.. maar jou woorden bengen veel warmte en maken me sterker om misschien toch die stap te wagen naar de huisarts. Ik hoop dat die me kan vertellen hoe ik hem kan helpen. Dank je 3some
Als professionele hulp voor gekken en zwakte zou zijn, dan waren er heel veel mensen zwak en gek. Dat is dus niet het geval. 3some
Je schrijft dat je gaat kijken of de huisarts je kan vertellen hoe jij hem kan helpen, dat jij hem bijstaat is maar een deeltje, misschien heeft hij meer nodig dan alleen zijn vriendin. Dat is geen schande, dat is gewoon van meer kanten hulp aanvaarden, soms moet dat. Dat is ook niet vreemd, want soms kan je ook niet alles. En wellicht is het dan ook een goed idee om te vertellen aan je huisarts hoe jij je voelt.

Een relatie moet er zijn in vertrouwen en eerlijkheid. Te bouwen in plaats van af te breken. Sterker maken in plaats van elkaar verzwakken.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: herkenning

Oh en voor de duidelijkheid: JIJ zet deze stap naar dit forum! Dus credits zijn voor jou. Blijf vooral ons op de hoogte houden als je die behoefte voelt en wellicht zien we je ook in andere gedeeltes.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”