Gebruikersavatar
Sophiarosa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2017 16:45

Constant in competitie met vriendin.

Heehee!

Ik zit al een tijdje ergens mee en ik weet niet zo goed waar ik het kwijt kon, dus nu ga ik het maar hier proberen :) .

Op school heb een sinds begin dit jaar een soort "nieuwe" vriendengroep. Mijn beste vriendin zit sinds begin dit jaar ook bij mij in de klas. Omdat ze verder niemand kende en ik gewoon bij mijn vrienden zat is ze er gewoon bijgekomen. Maar nu merkte ik dat ik het om de een of andere reden een beetje irritant begon te vinden. Dus toen ben ik eigenlijk vrienden geworden met een paar andere uit mijn klas, het dus nieuwe vriendengroepje.

Mijn beste vriendin is mij eigenlijk na een tijdje gevolgd naar dit groepje. Het groepje bestaat uit 5 mensen. De drie jongens die al een groepje waren, en mij en mijn vriendin die er bij zijn gekomen. Sinds mijn vriendin ook redelijk close met hun is geworden heb ik de hele tijd geen rustig gevoel meer op school. Ik zit voor mijn gevoel in een soort competitie met haar. Ik weet vrij zeker dat zij niet zo denkt. Mijn vriendin is nog heel kinderlijk, iets te kinderlijk. Ze kan niet eens kijken naar een jongen die een meisje een kus geeft op haar wang, dan rent ze bij wijze van spreke al weg. Eerst irriteerde ik me daar nooit aan, maar sinds ze er bij is gekomen opeens wel heel erg. Ik irriteer me nu aan letterlijk alles wat ze doet of zegt. Dat verdient ze helemaal niet natuurlijk. Ik weet ook niet waarom ik me zo voel. Daarom schrijf ik dit nu hier.

Ze is net drie weken weggeweest, in de vakantie ben ik toen een paar keer met mijn vriendengroepje geweest en ze was ook de hele eerste week van school weg. Afgelopen week toen ze er niet was, heb ik het echt heel leuk gehad met mijn vrienden. Ik had een rustig gevoel en vond het eigenlijk heel fijn dat ze er niet was. Ik was constant aan het lachen met mijn vrienden en ben nu ook heel close geworden met 1 van hun (in wel een vrienden zin natuurlijk, maar hij is nu meer echt mijn beste vriend geworden). Zodra zij er weer is heb ik weer het gevoel dat ik heel erg mijn best moet doen om het gezellig te hebben in mijn groepje. Een soort competitief gevoel treed er hier op. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. 1 van de jongens uit het groepje vond haar ook leuk maar dat is over gegaan vertelde hij omdat ze te kinderlijk was. Ik had gewoon het idee dat nu ze er niet was ik opeens veel closer met hun was. En ik haat het gevoel wat ik constant heb als zij er is. Ik vind het ook heel vervelend tegenover haar want ik doe soms bijna automatisch gemeen terwijl ze dat dus niet verdient. Ik weet niet waarom ik dit heb.

Misschien kennen jullie het gevoel of hebben jullie een paar tips? Ik heb geen idee meer wat ik moet doen :N .

Xx.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Constan in competitie met vriendin.

Je schaamt je dus een beetje tegenover je nieuwe vriendenclubje voor de vriendschap met je beste vriendin en wilt daar niet op aangekeken worden.
Dat is niet zo fraai. Vriendschap is gebaseerd op gelijkheid, wederzijds respect en vertrouwen, vrienden gaan voor elkaar door dik en dun.
Zoals jij je nu opstelt tegenover je vriendin is niet erg netjes,maar dat heb je gelukkig zelf ook wel in de gaten.

Als de vriendschap met dat meisje je iets waard is, dan moet het je niets uitmaken wat de anderen van je nieuwe vriendenclubje van haar vinden. Maar je bent kennelijk erg gevoelig voor groepsdruk. Leer wat steviger in je schoenen te staan en lak te hebben aan die groepsdruk.

Je zult bij jezelf moeten nagaan of dat gevoel van schaamte over je vriendin wel reëel en geldig is. Wordt je er werkelijk op aangekeken dat je met haar omgaat? Het zou je sieren als je bewijst een echte vriendin te zijn en dat meisje niet te laten vallen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sophiarosa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2017 16:45

Re: Constan in competitie met vriendin.

Ik heb er nooit bij nagedacht dat dat het geval zou kunnen zijn.... Het is inderdaad niet netjes nee. Misschien moet ik er een keer met haar over gaan praten dan en gelijk mijn excuses aanbieden.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Constan in competitie met vriendin.

Sophiarosa schreef:Misschien moet ik er een keer met haar over gaan praten dan en gelijk mijn excuses aanbieden.
Dat lijkt me een goed idee.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Problemen & vragen”