Gebruikersavatar
Hetkomtallemaalgoed
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:44

Onrustig gezichtsveld met bijkomstige duizeligheid

Hoi allemaal!

Mijn naam is Gertjan, 24 jaar en loop rond met een probleem waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Hopelijk an iemand van jullie mij meer inzicht geven.

Zo'n zes jaar geleden zat ik wat minder in mijn vel. Puur alleen maar doordat ik voor mijn studie naar Groningen verhuisde en me hier niet helemaal thuis voelde. Gevoelens van eenzaamheid en kon naar niet wennen aan het instructurele leventje als student.
Ik heb veel moeite gehad om m'n leven zo in te delen dat ik er tevreden mee was. Dit bracht een hoop gepieker met zich mee en tot op de dag van vandaag is dat gepieker nog steeds gaande. De dingen waarover ik pieker zijn veelal hetzelfde en komen iedere dag weer aan bod.
Op een gegeven moment ervaarde ik gevoelens van duizeligheid en dit is de afgelopen zes jaar hetzelfde gebleven. Gedurende ieder moment van elke dag ervaar ik dit gevoel. N.a.v. dit gevoel heb ik scans/onderzoeken gedaan en niets heeft inzicht kunnen geven in de oorzaak van de duizeligheid.
Hieronder heb ik punten opgesomd en ik zou jullie willen vragen om mij naar aanleiding hiervan mij advies te willen geven of jullie kennis hierover te delen.
alvast bedankt voor de reacties!

Punten die ik ervaar:

Als ik naar strepen kijk heb ik altijd een moment dat ik even weg moet kijken omdat ik er dizzy van word. Dat zicht en gevoel heb ik gedurende de hele dag.

Als er een pamflet hangt en ik moet er een gegeven op zoeken dan is dat erg lastig omdat ik niet makkelijk de regels kan volgen. Ik flits van de ene op de andere. Het is niet dat de regels dwarrelen maar ik kan niet makkelijk focussen op één regel.

Met felle lichten is het allemaal erger. Alsof het licht niet zuiver binnenkomt. Ik zet dan ook altijd schermen op zo laag mogelijke lichtstand.

Autorijden vermijd ik omdat ik niet makkelijk meerdere dingen tegelijk kan doen. Ik kan niet in 1 seconde met mijn ogen naar het bord kijken en vervolgens naar links kijken...het komt allemaal niet zo snel binnen/de focus van mijn ogen lijken niet snel genoeg te gaan. Ik krijg hierdoor lichte paniekaanvallen doordat ik de situaties niet goed kan inschatten. Op de snelweg vind ik het dan ook moeilijker omdat je sneller gaat en alles sneller moet verwerken.

Ik kan dingen moeilijk onthouden en kan amper nadenken. Als ik een strategie moet uitstippelen dan is dat domweg onmogelijk. Ik kan niet in stappen nadenken en logisch nadenken is ook lastig.

Ik kan moeilijk op een punt focussen. Alsof dan het beeld in elkaar gaat overlopen en mijn ogen niet fijn samenwerken, niet goed focussen. Met iemand praten is daardoor soms lastig aangezien ik niet makkelijk lang naar de persoon kan kijken. Als ik mijn ogen wijd open zet heb ik er meer last van dan dat ik ze dichter knijp. Met een zonnebril op gaat het ook beter.

Als ik gestresst ben, bijvoorbeeld voor een presentatie dan wordt het erger.


Dit waren mijn punten. Alvast hartelijk dank voor jullie inzichten/ervaringen/kennis.

Groetjes,
Gertjan
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Onrustig gezichtsveld met bijkomstige duizeligheid

Hetkomtallemaalgoed schreef:Als ik gestresst ben, bijvoorbeeld voor een presentatie dan wordt het erger.
Daar uit blijkt gewoon dat stress de hoofdoorzaak van al je klachten is, want lichamelijk mankeert je niets, dat hebben die scans en onderzoeken wel uitgewezen. Ik raad je aan eens met je huisarts te gaan praten, die kan je misschien verwijzen naar iemand die je kan leren ontspannen en met stress om te gaan en te vermijden. En dan komt het allemaal goed.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
tantejan
Berichten: 819
Lid geworden op: 28 nov 2014 17:28

Re: Onrustig gezichtsveld met bijkomstige duizeligheid

De dingen die jij beschrijft herken ik.
Ik dacht altijd dat ik niet genoeg mijn best deed.
Tot ik op mij achtenvijftigste de diagnose ADHD overwegend onoplettend (voorheen ADD) kreeg.
Die moeite met het plannen en het wennen in een andere stad en de moeite met het studentenbestaan zouden daar ook bij kunnen horen.

Uiteraard ben ik geen dokter en al helemaal geen psychiater, [027] maar ik wilde je deze info ook niet onthouden.

Sterkte gewenst. [045]

Terug naar “Overige problemen en vragen”