Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

mijn relatie

Dag allemaal,


Ik ben een man van 44 jaar en heb sinds 5 jaar een relatie met een vrouw van 34.
Zij woont woont bij mij in, in mijn woning.

Mijn vriendin: Erg sociaal iemand die graag gezien is en steeds klaarstaat voor iedereen.
Bij haar opvoeding is er echter vanalles misgelopen. Haar ouders keken amper om naar haar en dronken veel. Na de scheiding van haar ouders heeft haar moeder een nieuwe vriend ontmoet en daar werd mijn vriendin vaak door geslagen en sexueel misbruikt. Althans, dat is wat mijn vriendin me verteld heeft.

Van deze 5 jaar loopt het eigenlijk al 4 jaar mis. Mijn grootste ergenis is dat ik haar niet meer echt meekrijg in de relatie. Zij is vaak alleen weg daar ze een enorme grote vriendenkring heeft. Als ik iets samen wil doen dan heeft ze meestal een uitvlucht klaar om het niet te moeten doen. Als we dan wel iets samen doen dan draait het meestal uit op ruzie omdat zij haar ding wil doen en zich niet profileert om iets te willen dat ik graag doe.

De laatste 4 jaar is krijg ik amper affectie of genegheid. Wij hebben ook al 4 jaar geen sexleven meer.

Volgens haar ligt dat omdat er vaak ruzie is waarbij ik dan steeds de oorzaak ben. Ik loop depressief en gefrustreerd rond.

Het is zo dat er de laatste 4 jaar vanalles beginnen mislopen. Ik sukkel van het ene negatief spiraal in het andere. Dit heeft me mijn job al gekost en hoop mensen uit mijn vriendenkring. Ik heb nog een bijberoep als brandweervrijwilliger maar ook daar loopt het niet meer. Geen zin om te oefenen, weinig beschikbaar om uit te rukken en feestjes interesseren me niet meer. Meer en meer collega,s beginnen zich te ergeren. Ik oefen dit bijberoep al 24 jaar uit en krijg vaak te horen dat ik niet meer ben wie ik ook was.

Momenteel volg ik volwassenonderwijs richting zorgkundige. Ook hier loopt het niet zoals het hoort. Ik ben onzeker, er met mijn gedachten niet bij. Vaak moet ik thuis studeren en dan maakt ze dikwijls ruzie omdat ik niet meehelp in het huishouden. Zelf doet ze ook niet veel want ze is vaak weg vooral in de weekenden. Ik probeer elke dag een beetje te doen zodat het niet opstapeld en dat werkt. Koken doe ik ook elke dag want als ik het niet doe, doet niemand het. Zij kan dat niet en wil het ook niet leren want koken interesseert haar niet.

Het laatste jaar is begint ze me ook meer en meer te domineren. Ik doe in mijn eigen huis niet meer wat ik wil. Een 3 weken geleden was ik ziek thuis en toen ze thuiskwam maakte ze ruzie omdat de verwarming opstond. Dat mocht niet. Ik mag me ook niet meer scheren in de badkamer want het lavabo raakt hier door verstopt. Dit om een aantal voorbeelden te geven.

Ik was vroeger iemand die optimistisch was, had zeer veel kenissen en vrienden. Was steeds te vinden voor grappen en grollen uit te halen. Ik was een fiere man die steeds goed voor de dag kwam en best wel veel aantrek had. Nu een hoop ellende die overigens met overgewicht kampt.

Toen mijn vriendin hier is komen inwonen stond ze erop om de renovatielening mee op haar naam te dragen zodat zij mee haar steentje kon bijdragen. Nu gezien had ik dat nooit mogen doen. Hier is ook vaak ruzie over omdat ik haar gedwongen zou hebben en dat ze vasthangt aan iets wat niet van haar is.


Ik voel me vreemd in mijn eigen huis, eenzaam in mijn relatie en onbegrepen.
Ik mag immers ook niet vinden dat ze te vaak weg is want dat komt over bij haar dat ik haar dingen wil verbieden. Ik wil dit helemaal niet. Ik snak gewoon om samen dingen te kunen doen en om het gevoel te hebben een relatie te hebben en gelukkig te zijn. Ik voel me vaak het vijfde wiel aan de wagen.
Ik heb een paar keer gedacht dat ik teveel verwachtte maar nu krijg ik vaker en vaker te horen van buren en andere mensen uit de straat " is ze weer eens alleen weg" of " laat ze u weer zitten".


Ik vraag me het meest af of de verandering in mijn gedragspatroon te wijten is aan mijn "relatie".
Ik bekijk dit vanuit mijn ooghoek en daarom misschien niet juist. Vandaar mijn vraag, of iemand van jullie als neutraal persoon eens een mening kan gevan.


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

pedro72 schreef:Ik vraag me het meest af of de verandering in mijn gedragspatroon te wijten is aan mijn "relatie".
Ik bekijk dit vanuit mijn ooghoek en daarom misschien niet juist. Vandaar mijn vraag, of iemand van jullie als neutraal persoon eens een mening kan geven.
Ik vraag me af waarom jullie nog samen zijn. Ik denk dat je het woord relatie terecht tussen aanhalingstekens kunt plaatsen.
Ik had haar al lang het huis uit gezet.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Tja, relatie is hier een groot woord da,s een feit. Ik geef haar nog wel het voordeel van de twijfel ( mss ook niet goed). Zij zal hoogstwaarschijnlijk nog met frustraties kampen door haar jeugd ( hechtingsprobleem).

Mijn gedrag zal waarschijnlijk door haar veroorzaakt worden ( vermoeden) en dat zal terug reflecteren op haar.
Ik zeg wel vermoeden want wil ze niet beschuldigen. Ik ben ook niet perfect en maak ook fouten. Er staat momenteel ook veel financiële druk op ons want breed hebben we het niet.
Eën ding is wel zeker, de laatste 4 jaren is het bergafwaarts beginnen gaan met mij. Is het nu puur toeval of heeft het dan toch met haar te maken.
Ik heb hiervoor uiteraard nog relaties gehad maar deze is voor mij absoluut de abnormaalste ooit. Het woordje " vrienden" ben ik kotsbeu gehoord .
Je moet mensen rondom u hebben, daar is geen twijfel mogelijk. Maar haar vriendenkring is groot en blijft maar uitbreiden en ik word in een hoekje gezet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

Het lijkt me verstandig dat jullie eens een lang en diep gesprek met elkaar gaan voeren over alles wat er mis is in jullie relatie.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Ik denk dat het probleem zich meer situeert door haar verleden. Door waarden en normen. Zij zal minder waarde geven aan affectie geven en krijgen. Ik hecht daar wel belang aan. Dit zal druk geven op haar. Dat ze vaak alleen weg is, is ook een feit. Ik kan echter niet zeggen dat ze op cafe gaat of uitgaat. Meestal is ze weg om anderen te helpen of om eens wat verzet te zoeken. Het is zeker ook niet dat ze bv dronken thuiskomt of dat ze ligt te bedriegen. Vanuit haar hart is het zeker geen slecht persoon.
Aleen..... Ik ben niet echt gelukkig op deze manier.
Ik kan het alleen niet aan de man brengen want dan ziet ze het alsof ik dingen wil verbieden. Geen nuance, enkel wit of zwart.

Hetgeen wat ik echt wèl fout vind, is dat ze bepaalde dingen totaal niet wil leren zoals koken oa. .
Een relatie is immers toch geven en nemen.

Ik weet het ook allemaal niet meer.... .
In elk geval, die eenzaamheid die ik voel is niet goed.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

Toch ontkom je er niet aan dat je hier over zult moeten praten met haar. Als een één op één gesprek niet mogelijk is, dan kunnen jullie altijd een derde persoon bijhalen die als mediator fungeert. Dat hoeft geen professioneel iemand te zijn, het kan ook iemand zijn die jullie allebei vertrouwen.
Hoe dan ook, wil je iets veranderen moet je dingen in beweging brengen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Erover praten heb ik al enkele keren geprobeerd. Genoeg mijn ongenoegen geuit omwille we geen sexleven hebben en ik mee eenzaam voel. Niks helpt. Meestal blokt ze het af met te zeggen: Dat ze geen knuffelaar is en dat ik van zodra wat minder depressief ben, dat dat dan wel zal terugkomen ( het sexleven) Een cirkel dus.
Tis natuurlijk makkelijker om te zeggen dat je geen knuffelaar bent dan moeite te willen doen om u er trachten overeen te zetten. En ja deressief rondlopen????? Je zou voor minder??

In elk geval, praten lukt ni echt want zij ziet geen probleem.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

Tja, dan heb je twee keuzes: òf je laat het zoals het nu is en gaat vrolijk verder, òf je kiest eieren voor je geld en je beëindigd de relatie.
Je kunt dingen van haar blijven vergoelijken en begrip op brengen voor 'slechte jeugd' maar het is toch wat goedkoop dat iemand dat
een heel leven als excuus kan blijven gebruiken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Ja voila, dat is ook zo. Meerdere (brandweer)collega,s hebben me dat ook al gezegd alsook, dat ik moet stoppen met in een ontkenningsfase te leven. Zij vinden immers wel dat ik haar probeer te verdedigen of beter gezegd, dat ik haar manier van een relatie hebben, blijf goedpraten terwijl ik er alleen maar ongelukkiger van word. Ook ex collega,s van mijn hoofdjob, leggen een link tussen mijn achteruitgaand gedrag en de start van deze relatie.
Ik heb dit ook altijd met een korrel zout genomen omdat ik van bevinding was, dat deze mensen dichtbij stonden en hun meningen te objectief waren. Zij zagen/zien hun collega immers veranderen
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

pedro72 schreef:Ook ex collega's van mijn hoofdjob, leggen een link tussen mijn achteruitgaand gedrag en de start van deze relatie.
Als zo veel mensen hetzelfde zeggen, dan zal er toch een kern van waarheid in zitten, hè?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Tja, waarschijnlijk wel. Hoe dan ook, gelukkig met de gang van zaken ben ik niet. In een relatie ben je met twee en daar werk je me twee aan. Dat ze vaak weg is om anderen te helpen, probeer ik wel te relativeren. Anderzijds, je moet wel de kerk wel in het midden houden.
Op tijd en stond tijd vrij maken voor elkaar moet kunnen. Dat moet in balans zitten vind ik.

Dat er al 4 jaar geen sexleven meer is, vind ik niet kunnen. Dat is echt niet normaal.
Ook dat dominant gedoe, vind ik maar niks. Ik heb al een paar keer uitspraken gedaan " dat het mijn woning is en hier doe wat ik wil". Misschien ook niet erg correct want als ik alles alleen wil beslissen en doen, dan had ik haar hier ook maar niet moeten laten komen inwonen.
Maar dat ik geen verwarming mag opzetten terwijl ik ziek op de zetel lig, me niet meer mag scheren in de badkamer, dat gaat voor mij een brug tever.
Ik ga bij deze toch eens alles op een rijtje beginnen zetten. Er zijn de laatste jaren teveel dingen misgelopen en dat mag niet meer teveel gebeuren. Uitzoeken of dat het de gehele situatie dat veroorzaakt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

pedro72 schreef:Ik ga bij deze toch eens alles op een rijtje beginnen zetten. Er zijn de laatste jaren teveel dingen misgelopen en dat mag niet meer teveel gebeuren. Uitzoeken of dat het de gehele situatie dat veroorzaakt.
Dat lijkt me een goed idee, pedro. Maar wacht er niet te lang mee. Voor iedereen is het al lang duidelijk dat ze je gewoon gebruikt en jij laat haar maar begaan. Het wordt hoog tijd om weer baas over je eigen huis en leven te worden, pedro.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: mijn relatie

Ik heb je verhaal gelezen Pedro, daarom voel ik nu ook de plicht te reageren, al neem ik een risico dat ik u voor niks schrijf, omdat ik hier niet zo vaak meer kom, en daarom veel later pas reageer nadat de topics geschreven zijn. ….

Jouw relatie is overduidelijk een dynamiek van “misbruik”. Wat haar is aangedaan vroeger doet ze nu jou aan.

Zij behandelt je nu alsof je niks waard bent. Alsof je het recht niet hebt om voor jezelf op te komen.

Je laat je op jouw beurt gebruiken en over je heen lopen. Alsof je niets anders verdient dan gebruikt te worden.

Zij houdt geen rekening met jouw behoeften.

De woede waarop ze in het verleden is behandeld speelt ze nu uit op jouw.

Kijk, hoeveel begrip je kunt hebben voor iemand misbruikverleden en waarschijnlijk wel de verklaring is, waarom jullie geen seksleven meer hebben.

En als jullie die wel zouden hebben, zal ze wellicht lichtgeraakt zijn of emotioneel afwezig. Want beschadigde seksualiteit speelt altijd door in intieme relaties die je later aangaat.

Nu in het HEDEN misbruikt zij JOUW. Dat ziet iedereen overduidelijk.

Ik zou je één advies willen geven Pedro en dat is deze:

Heb een nultolerantie voor misbruik, in jouw relatie. Laat het misbruik in jouw relatie niet toe. Daar help je haar ook niet mee.

Wees assertief en houd de touwtjes in handen.
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Beste Kyron,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb vorige week met een psycholoog/sexuoloog gesproken van een CAW. Na wat ik had verklaard was zijn conclusie dat deze relatie een zeer destructieve ervaring is voor mij. Zijn advies luidde dan ook, stoppen of relatietherapie.
Deze situatie heeft mij volledig leeggezogen met de gekende gevolgen.

Wat u schrijft, volledig mee eens.
Volgens mijn partner zou zij zich afsluiten van omwille mijn gedrag en niks met haar verleden te maken hebben.
Een andere uitleg is dan weer, omdat ze stress krijgt van de financiële druk die er op haar staat. Gemakkelijk is dat inderdaad niet maar geeft dit een reden???? Nee!!
Ik ben stilaan tot de conclusie gekomen dat ik dit niet meer wil. Ik blijf het erg vinden wat zij heeft moeten doorstaan maar ik wil hier op mijn beurt geen slachoffer (meer) van zijn. Dit klinkt misschien cru maar mijn leven gaat ook verder. Zij moet zich laten helpen en als zij dat niet wil inzien, dan denk ik dat een relatie voor haar altijd problemen zal geven.


Mvg
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: mijn relatie

Ik hoop dat je deze nare ervaring verwerkt Pedro en ooit de liefde terugkrijgt die je zelf geeft.

Zonder enorme complicaties. Relaties zijn al moeilijk genoeg soms, maar er moet nog wijn zijn op het eind van de dag, niet enkel water van al jouw behoeften aan de kant te schuiven

;)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Dank je wel momo! Heel mooi verwoord trouwens.
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Lieve mensen,


Ik deel jullie mee dat de relatie afgelopen is. Uiteindelijk heeft zij de beslissing genomen. Ondertussen is deze beslissing al enkele dagen geleden gevallen maar heb bewust gewacht om het te posten. Ik wou voornamelijk weten hoe mijn gevoel zou zijn.
Hoe voel ik mij? Een dubbel gevoel.
Enerzijds een gevoel van opluchting en rust dat over me heen is gevallen. Een boost van energie en positiviteit om plannen te maken. Ondertussen ook al een aantal keer terug mee op interventie geweest met de brandweer. Ook hier heb ik terug de energie voor gevonden. Een aantal collega,s waren dan ook blij om me weer te zien verschijnen in de kazerne.

Anderzijds voel ik me bedot en teleurgesteld. Een gevoel dat ik van die 5 jaar, 4 jaar mijn tijd en energie ergens heb ingestoken met de gedachte van; het zal wel eens beteren. Een gevoel dat ik nu word "buitengesmeten" terwijl ik me meer eenzaam en ongelukkig voelde en trachtte dat haar te laten verstaan. Een gevoel dat ik mislukt ben terwijl ik vechtte voor een normale relatie... .
Een gevoel dat deze relatie me veel heeft gekost.......... .
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

pedro72 schreef:Een gevoel dat deze relatie me veel heeft gekost.......... .
Het is jammer dat het zo heeft moeten lopen pedro, maar het is beter dat deze periode uit je leven is afgesloten.
Het kan van nu af aan alleen maar beter worden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24429
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn relatie

volhoudertje schreef:
pedro72 schreef:Een gevoel dat deze relatie me veel heeft gekost.......... .
Het is jammer dat het zo heeft moeten lopen pedro, maar het is beter dat deze periode uit je leven is afgesloten.
Het kan van nu af aan alleen maar beter worden.
Laat ik er even aan toevoegen dat het qua relatie is afgesloten en dat ik hoop dat het gevoelsmatig ook uiteindelijk zo zal zijn, zodat je verder kunt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Beter worden....daar ga ik van uit ja. Iedereen heeft fouten, ook ik. Misschien moet ik naar de toekomst ook leren om zaken niet zolang te laten aanslepen. Ik ben daar te laks ingeweest. Iemand graag zien kan rare dingen doen.

Gevoelsmatig denk ik dat het voor mij ook over is. Momenteel woont ze hier nog omdat ze nergens terecht kan en omdat ze nog contractueel gebonden is aan de lening. Het gevoel ik ga hebben eens ze hier vertrekt, daar kan ik nu nog geen uitspraak over doen. Sowieso zal het raar doen omdat je gewoon bent dat er elke keer wel iemand thuiskomt. Het woord "gewoonte" spreek wel uit.
Wat sowieso wèl pijn gaat doen is, dat onze huisdieren gaan gescheiden worden. En daar heeft zij het ook moeilijk mee. .
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: mijn relatie

Beste Pedro,

Omdat het weer een aantal dagen geleden is dat ik dit forum bezocht betwijfel ik dat ik nu best reageer op jouw laatste reactie op mij of op de recente ontwikkelingen…

Wellicht is het beter dat ik ze combineer…

En ja Inderdaad Pedro, vooreerst stoppen of relatietherapie.. In de hulpverlening is dat inderdaad de enige mogelijke opties, volgens de simpele redenering: het “misbruik” (daar kunnen we wel van spreken denk ik) moet zo snel mogelijk stoppen en dan zijn de enige voor de hand liggende opties: Stoppen of relatietherapie. De laatste optie is alleen aangewezen als jouw, ex partner nu, hier sterk in gemotiveerd is, ook te veranderen… Doordat ik in jouw verhaal nergens motivatie vond van haar kant, is het een spijtige, maar tegelijkertijd een verstandige keuze te “stoppen” dat ondanks zij zelf het besluit genomen heeft, je het zelf ook wel zag dat dit het beste is nu…

Wat je een gevoel van opluchting geeft zeg je, terug energie voor andere zaken… Teleurgesteld ook door de energie die je gestoken hebt in je relatie om in die relatie waarin je zo eenzaam en ongelukkig voelde terug een beetje meer geluk te vinden….

Spijtig van haar kant ook omdat ze nu eindelijk een zorgzame man heeft leren kennen, die ze tenslotte zelf misbruikt… Want ja, ik denk dat jouw conclusie wel klopt dat een relatie voor haar altijd problemen zal geven.

Vaak voelen mensen die vroeger misbruikt zijn aangetrokken tot partners die ze mishandelen of emotioneel misbruik van ze maken. Het paradoxale is nu dat ze dan eindelijk eens een zorgzame man hebben leren kennen dat ze die dan zelf misbruiken.

Alleen langdurige therapie zal die spiraal nog kunnen doorbreken denk ik.

En wat je zegt van lang laten aanslepen… Ja, ons hart is niet van steen, en vaak ook door de macht van de gewoonte men blijft zitten, waar je zat… Ook voor mij herkenbaar.

Maar als je dan daarboven schrijft: De laatste 4 jaar dat je amper affectie of genegheid. kreeg en jullie al geen 4 jaar sexleven meer hadden. Dan is de reactie: Hoe hou je dat vol?

De laatste vraag stelde iemand me ooit aan mij: Hoe hou je het vol? En mijn verhaal is belangen niet zo destructief dan jouw verhaal…

Dan rest me u een nieuwe liefde toe te wensen, Pedro, op welke manier dan ook, die de wonden van nu helpt genezen en vergeten…

Van harte,

Kyron
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Bedankt voor al jullie reacties.
Sorry dat er door mij verder niet meer gereageerd is ( computerproblemen)


Groetjes peter
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Beste mensen,

Ik ga mijn verhaal aan mijn bestaande topic omdat deze voorgeschiedenis belangrijk is.
Ik heb sinds kort veel contact met iemand met wie het goed klikt.
Na een keer gebeld met elkaar te hebben waren we zo euforisch dat we het wel zagen zitten. We hebben elkaar dan een eerste keer ontmoet en toen was haar euforie weg.
Ze wou nog geen relatie, had wat bindingsangst.
Haar laatste relatie was misgelopen omdat haar partner nog niet over zijn ex was. Zij is toen gekwetst geweest.
Zij is een zeer gevoelig persoon en heeft nog niet veel relaties gehad.

Ondanks mijn teleurstelling wou ze nog wel blijven afspreken en eerst een diepgaande vriendschap opbouwen en nadien zien.
Nadien heb ik niks meer gehoord van haar.

Voor mij is dit best moeilijk gezien ik al een zeer moeilijke en vernietigende relatie achter de rug heb.
Mijn ex heeft wel iemand anders maar heeft haar adres hier nog omdat ze nog niet meteen kan verhuizen.
Dit is natuurlijk een grote nefast voor mijn kansen.
Ik denk dan ook dat de persoon met wie ik contact had, hier over gestruikeld is.

Is deze nieuwe situatie momenteel niet te belastend voor mij gezien ik het mijn vorige partner al zo moeilijk heb gehad?
Zou ik deze vrouw toch de tijd geven of beter laten voor wat het is?

Ik heb haar na onze ontmoeting ook niet meer gehoord.

Wat moet ik doen? Ik weet het niet meer. Ik zag eindelijk terug een beetje geluk en nu lijkt dat weer weg.

Wat moet ik nu doen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn relatie

pedro72 schreef:Is deze nieuwe situatie momenteel niet te belastend voor mij gezien ik het mijn vorige partner al zo moeilijk heb gehad?
Zou ik deze vrouw toch de tijd geven of beter laten voor wat het is?
Als je zulke twijfels hebt, waarom zou je dan toch het risico nemen? Dat lijkt me niet logisch. Misschien is het beter om naar je verstand te luisteren en het jezelf makkelijk te maken.

Wat me verder op valt is dat het een herhalend patroon lijkt, je hebt kennelijk een voorkeur voor een bepaald soort vrouwen die met een verleden en de nasleep van mislukte relaties worstelen. Misschien is het de moeite waard om eens na te gaan waarom je dit soort situaties telkens op lijkt te zoeken. Kennelijk stap je met een bepaald verwachtingspatroon in dit soort relaties. Maar waar ligt voor jou de meerwaarde van dit soort relaties?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
pedro72
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2016 17:30

Re: mijn relatie

Van een relatie is nog geen sprake. Ik had deze persoon al een aantal jaren op mijn facebook staan en heb met haar wat meer contact gezocht omwille wat meer sociale contacten op te zoeken. Zij is ook niet de enige bij wie ik dat heb gedaan.
Ik zoek zulke situaties ook niet doelbewust op. Mijn relaties voor mijn ex hebben allemaal een normale start gekend.
Het is dan ook louter toeval dat er voor deze vrouw wat gevoelens gegroeid zijn.
Dat zij een rugzakje draagt, tja , ik ook.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”