Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

De eetproblemen van Crocro

Hoi allemaal,
Ik vroeg mij af wat jullie mening was. Is kcal tellen een helpende tool om af te vallen of een slecht iets? Het helpt mij dingen onder controle te houden maar is het gezond of niet?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: kcal tellen

Kcal tellen blijft een gezonde manier als het niet een extreme vorm aanneemt en het niet je dagen, je doen en laten en je gedachten gaat beheersen. Als het geen paniek veroorzaakt als het eens anders loopt dan dat je graag zou willen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Ik ben een Monster!

Hoi,
Ik voel me zo afrijselijk. Ergens wil ik heel graag anorexia.
Want dan ben ik sterk, dan ben ik dun en dan krijg ik aandacht.
Vooral dat laatste vind ik walgelijk. Wie wil nu zo'n verschrikkelijke ziekte?
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Ik ben een Monster!

Crocro schreef:Hoi,
Ik voel me zo afrijselijk. Ergens wil ik heel graag anorexia.
Want dan ben ik sterk, dan ben ik dun en dan krijg ik aandacht.
Vooral dat laatste vind ik walgelijk. Wie wil nu zo'n verschrikkelijke ziekte?
Een ziekte willen lijkt mij geen goed idee. Maar gelukkig besef je dat ook. Dat al lijkt mij goed.

Waarom voel je zo afgrijselijk? (Want deze vraag beantwoordt je niet)
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: Ik ben een Monster!

Omdat ik mezelf verafschuw over mijn gevoelens.
Ik zou gewoon willen dat ik superdun was
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

eetbui

Soms prop ik mezelf vol met eten terwijl ik mijzelf aan het uitschelden ben. Eigenlijk zit ik dan vol, voel me schuldig en will ik stoppen maar het kan en mag niet. Vooral dat laatste. Ik gebruik het als een manier om mezelf te treiteren. Iemand die dit herkend?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik ben een Monster!

Crocro schreef:Want dan ben ik sterk, dan ben ik dun en dan krijg ik aandacht.
Ja, denk je dat werkelijk? Ik denk niet dat je daar veel mee opschiet, in tegendeel zelfs.

N.B. Ik heb verschillende van je topics die over eetproblemen gaan samengevoegd.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
roos93
Berichten: 2506
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:38
Contacteer: Website

Re: Ik ben een Monster!

Crocro schreef:Ergens wil ik heel graag anorexia.
Want dan ben ik sterk, dan ben ik dun en dan krijg ik aandacht.
Vooral dat laatste vind ik walgelijk. Wie wil nu zo'n verschrikkelijke ziekte?
Dat is juist het gevaarlijke van anorexia. Hoe dun je ook bent, je zal dat zelf nooit zo kunnen zien.
En sterk... lichamelijk zwak je juist heel erg af. En psychisch verlies je de controle over je gedachten en gedrag.

En als ik dit zo allemaal lees, lijkt me kcal tellen in jouw geval helemaal niet verstandig.
Art is never finished, only abandoned ~ Leonardo da Vinci
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: De eetproblemen van Crocro

Waarom maakt dun zijn je sterk?

Waarom zou je er extra aandacht voor krijgen? Misschien omdat mensen dan opmerken dat je te dun bent, maar dat geld dan ook als je te dik bent, rood haar hebt, weet ik veel, alles wat beetje afwijkt.

Kan je niet op een positieve manier aandacht vragen en krijgen? In een gezond lichaam waar je je dan fysiek beter in voelt. (niet zwak en ondervoed)

Je kan veel meer wensen , dat bijdraagt tot een gelukkige toekomst dan een ziekte die je jaren gaat kosten, en waar je de gevolgen vaak van meedraagt tot je ouder bent. Beter voorkomen dan genezen is de boodschap ;-)

en het nut van calorieeen tellen heb ik nooit gezien. Alles met mate en af en toe een flink genieten van een zonde is niks mis mee 001_rolleyes
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: De eetproblemen van Crocro

Ik ben het eens met Roos en Mo. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: De eetproblemen van Crocro

Jullie hebben vast gelijk. Maar ik kan het niet.
Ik heb een tijdje in de richting van een eetstoornis gezeten.
Echt een probleem was het niet alleen een beetje ongemakkelijk.
Het was er een tijd tussen uit. Tot ik op de weegschaal ging staan en zag hoeveel overgewicht ik had. Nu voel ik mij verschrikkelijk. Vandaag 1000 kcal gegeten en 500 verbrand. Maar in plaats van dat ik me trots voel voel ik mij rot.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Jullie hebben vast gelijk. Maar ik kan het niet.
Ik heb een tijdje in de richting van een eetstoornis gezeten.
Echt een probleem was het niet alleen een beetje ongemakkelijk.
Het was er een tijd tussen uit. Tot ik op de weegschaal ging staan en zag hoeveel overgewicht ik had. Nu voel ik mij verschrikkelijk. Vandaag 1000 kcal gegeten en 500 verbrand. Maar in plaats van dat ik me trots voel voel ik mij rot.
Daar gaat het al de mist in...
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Vandaag 1000 kcal gegeten en 500 verbrand. Maar in plaats van dat ik me trots voel voel ik mij rot.
Je begaat hier al een denkfout. Als je maar zo weinig eet, is dat helemaal niet iets om trots op te zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: De eetproblemen van Crocro

Heel erg bedankt voor jullie steun allemaal. Ik waardeer het zeer. Ik heb het op dit moment echt nodig.
Ik kan niet slapen maar ik ben moe en wil gewoon slapen om alles even te vergeten.
Ik heb me in tijden niet zo slecht gevoeld.
Ik zou willen dat ik bij de prozac kon. Een stuk of vijf van die pillen en je slaapt wel.
Misschien maar goed dat ik er niet bij kan...
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Heel erg bedankt voor jullie steun allemaal. Ik waardeer het zeer. Ik heb het op dit moment echt nodig.
Ik kan niet slapen maar ik ben moe en wil gewoon slapen om alles even te vergeten.
Ik heb me in tijden niet zo slecht gevoeld.
Ik zou willen dat ik bij de prozac kon. Een stuk of vijf van die pillen en je slaapt wel.
Misschien maar goed dat ik er niet bij kan...
Het lijkt mij niet dat het verstandig is om een te grote hoeveelheid te nemen. Weet je ook hoe het komt dat het weer minder gaat en je eigenlijk weer wat vervalt in (destructieve) patronen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: De eetproblemen van Crocro

Ja, ik ben op de weegschaal gaan staan. Had ik misschien nooit moeten doen. Maar blijven aankomen is ook niet goed.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Ja, ik ben op de weegschaal gaan staan. Had ik misschien nooit moeten doen. Maar blijven aankomen is ook niet goed.
Ik bedoel meer andere dingen Crocro, of is dat het enbige waardoor je weer terugvalt?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: De eetproblemen van Crocro

Ik weet het niet. Misschien de stres van het feit dat ik straks een nieuwe therapeut krijg maar nog wel 3 weken moet wachten voor ik die ontmoet
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: De eetproblemen van Crocro

klein detail: als je AD slikt is een nevenwerking (een van de ) gewichtstoename. Dan ligt het aan de medicatie en niet aan eetgedrag en is het daardoor ook niet op te lossen.

En verder heb ik enkel excuses en 'ik kan het niet' gelezen.

Feit is je liep tegen een eetstoornis aan (in verleden) en bent nu opniuew op dat punt aanbeland.

Goed dat je het doorhebt voor je erin doorslaat [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
elgebak

Re: De eetproblemen van Crocro

momo schreef:klein detail: als je AD slikt is een nevenwerking (een van de ) gewichtstoename. Dan ligt het aan de medicatie en niet aan eetgedrag en is het daardoor ook niet op te lossen.
Volgens mij heeft de medicatie geen directe invloed op het gewicht. Het kan er wel voor zorgen dat je meer eetlust krijgt en dan met name meer trek in vet en zoet eten. Als je daar herhaaldelijk aan toegeeft kom je aan, maar als je je houdt aan een normaal en gezond eetpatroon (en dat wil niet zeggen dat je dan helemaal geen vette en zoete dingen mag), dan gebeurt dat niet.
Crocro schreef:Ik weet het niet. Misschien de stres van het feit dat ik straks een nieuwe therapeut krijg maar nog wel 3 weken moet wachten voor ik die ontmoet
Wat maakt precies dat je daar zoveel stress bij voelt? Dat je het tot die tijd nog zonder therapeut moet doen? Of heb je angst voor wat er komen gaat als je eenmaal bij de nieuwe therapeut bent? Iets anders?
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: De eetproblemen van Crocro

Gewoon, ik weet niet wat ik van haar kan verwachten en dat is eng.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Gewoon, ik weet niet wat ik van haar kan verwachten en dat is eng.
Misschien is het enige wat je van je therapeut mag verwachten dat zij je gaat helpen met je problemen, dat je bepaalde technieken gaat leren om met bepaalde problemen beter om te gaan. Alle veranderingen zijn eng.

Probeer plezierige dingen te bedenken. Maak een lijst waar je blij van wordt en probeer daar wat mee te doen. Als je heel erg blij wordt om eens een flink stuk te lopen in de zon, doe dat. Probeer het leven zo leuk mogelijk te maken en niet te veel naar voren (de toekomst) te kijken of naar het verleden.
Spoiler:
Ik weet het, het is niet gemakkelijk en ik kan makkelijk praten.. Maar het zijn wel de dingen die mij geholpen hebben.. en ik bedoel het goed.
Understand: you been understood
elgebak

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Gewoon, ik weet niet wat ik van haar kan verwachten en dat is eng.
Onzekerheid is vaak ook wel eng. Ik herken dat zelf ook wel. Probeer rustig af te wachten en er met een open houding in te gaan. Het komt goed 3some
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: De eetproblemen van Crocro

Voor nu heb ik besloten dat als ik dit probleem over een maand nog heb ik hulp ga zoeken bij mijn behandelaar.
Gisteravond had ik een eetbui. Baal.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: De eetproblemen van Crocro

Crocro schreef:Voor nu heb ik besloten dat als ik dit probleem over een maand nog heb ik hulp ga zoeken bij mijn behandelaar.
Dat lijkt me een goed besluit. Maar waarom zet je die stap eigenlijk niet nu al?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eetproblemen”