Gebruikersavatar
Puer
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016 22:57

Komisch

Hee,

Ken je dat? je huid er dwangmatisch afsnijden en opeten.
Ken je dat? maanden lang nauwelijks slapen.
ken je dat? jezelf neersteken omdat je de nachtmerries waarbij je de controle kwijtraakt wilt doorbreken.
Ken je dat? Een angststoornis voor ademgeluiden hebben.
Ken je dat? Elke ochtend weer de vorige dag over-analyseren om over negatieve of juist te positieve ervaringen te piekeren. Zonder dat je je gedachtes kan stoppen. Je de hele ochtend weer slecht voelen maar in de hoop dat het in de avond beter gaat. Maar dat gebeurd niet, want in de avond weet je al weer te voorspellen dat het morgenochtend slecht gaat.
ken je dat? Je onwijs angstig voelen als je je telefoon opent, vanwege berichten van anderen mensen.

Oh jongens wat is het leven toch fijn. En ik maar denken hé, sombere gedachtes, stel je niet zo aan! Lekker naïef om te denken dat mentale problemen niet echt waren.

Maarja we zoeken hulp he. We gaan ervoor. Aangezien ik nauwelijks meer kan communiceren met anderen probeer ik het anoniem. Nu maar hopen dat ik me hier niet slecht over ga voelen.

Toch wel weer ironisch. Hoe kan mij dit overkomen.

(wou dit even kwijt)
Gebruikersavatar
Puer
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016 22:57

Re: Komisch

Om er even bij te zeggen: ik ben geen gek persoon. Classificeer mijzelf toch eerder normaal en slim. Alleen met wat rare klachten.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Komisch

Puer schreef:Om er even bij te zeggen: ik ben geen gek persoon. Classificeer mijzelf toch eerder normaal en slim. Alleen met wat rare klachten.
Je hoeft zeker geen gek persoon te zijn om hulp te zoeken, dat is eigenlijk heel normaal en slim.

Welkom op 't forum, overigens.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Puer
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016 22:57

Re: Komisch

Nouja wat is normaal? Denk dat normaal meer iets is wat menig mens doet. Dan is het niet normaal. Of in de zin van raar? Dat is het ook, maar bedankt voor het verwelkomen!
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: Komisch

Het klinkt alsof je het op dit moment erg zwaar hebt.
Hulp kan echt helpen. Ik heb ervaring.
Hoe ons op de hoogte aub!
Gebruikersavatar
lilo2004
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2016 16:58

Re: Komisch

Het zijn vaak juist de 'slimme' mensen die vechten met angst,depressie enzovoorts. Hulp vragen is het beste wat je zou kunnen doen. Je eigen gedachten doorbreken met gedachten van andere mensen.
Heel veel sterkte!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”