Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Stoppen met roken, hoe doe je dat?

sam gebruikt gedroogde braamblaadjes als substituut voor tabak. Zo kan ie nicotinevrij zijn jointje roken. \o/
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Stoppen met roken, hoe doe je dat?

sam schreef:sam gebruikt gedroogde braamblaadjes als substituut voor tabak.
Heel fijn om te weten, hoor sam. 001_rolleyes
Ik denk vast dat Jade dat ook kan waarderen als een waardevolle bijdrage aan haar persoonlijke en vertrouwelijke topic.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Stoppen met roken, hoe doe je dat?

Ik zal niet teveel letten op de reactie van Sam, Jade. Laat maar gaan. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Stoppen met roken, hoe doe je dat?

ik snap 'm niet, jade wil toch stoppen met roken ? das toch 'n goeie tip dan ? 001_huh
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Stoppen met roken, hoe doe je dat?

sam schreef:ik snap 'm niet, jade wil toch stoppen met roken ? das toch 'n goeie tip dan ? 001_huh
Wie weet... ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Stoppen met roken, hoe doe je dat?

sam schreef:ik snap 'm niet, jade wil toch stoppen met roken ? das toch 'n goeie tip dan ? 001_huh
De beste methode om te stoppen met roken is nog altijd 'cold turkey'. De rest is allemaal flauwekul. Braamblaadjes roken? Dat is allemaal rotzooi en troep die even schadelijk voor de gezondheid is als sigaretten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

volhoudertje schreef:De beste methode om te stoppen met roken is nog altijd 'cold turkey'. De rest is allemaal flauwekul. Braamblaadjes roken? Dat is allemaal rotzooi en troep die even schadelijk voor de gezondheid is als sigaretten.
Stoppen met roken is subjectief wat werkt voor de één werkt niet voor een ander, vele mensen weten niet dat je braamblaadjes kan roken. Natuurlijk zit er teer in braamblad evenals tabak en alle planten. Ik schreef het als mogelijk alternatief ter vervanging van nicotine.
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

1. Pak een rode peper
2. Hak deze in stukken
3. De fik erin
4. Adem de rook in
5. Nu wil je echt niet meer roken.

Succes!
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

1. Je koopt geen sigaretten meer
2. je steekt geen op
3. je vermijd de drang dingen in de fik te steken, mensen te slaan en de keuken op te vreten

:badgrin:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

1. Wacht tot je een flinke verkoudheid of bronchitis te pakken hebt.
2. Roken gaat toch niet omdat je teveel moet hoesten.
3. Als je 24 uur geen sigaret hebt gerookt heb je het ergste gehad.
4. Nu is het alleen nog maar zaak NIET meer opnieuw te beginnen met roken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

volhoudertje schreef:1. Wacht tot je een flinke verkoudheid of bronchitis te pakken hebt.
2. Roken gaat toch niet omdat je teveel moet hoesten.
3. Als je 24 uur geen sigaret hebt gerookt heb je het ergste gehad.
4. Nu is het alleen nog maar zaak NIET meer opnieuw te beginnen met roken.
Dat heb ek ooit es gehad, duurde wel 2 weken. Me haar viel toen zelfs uit ( is nu weer aangegroeid gelukkig ). 's Nachts wakker worden en naar adem happen, plots je hartslag voelen tot 180bps terwijl je gewoon in de zetel zit. Een bloedonderzoek laten verrichten, je longen laten testen en dan te horen krijgen dat je toch echt niks mankeert. "Ze zullen het ontdekken als het te laat is, als je er niet meer naast kan kijken", dacht ik dan. Daar gaat me vertrouwen in de westerse wetenschap. [zucht]

"Laat ik maar niet vertellen dat ik een zwevende buddha zag, met vuurspuwende ogen, die me zowel overdag als 's nachts kwam pesten en ziek maken." "Ze zullen gewoon zeggen dat je een psychose hebt en pillen voorschrijven die mijn beeld vertroebelen."

"Is trouwens al mijn hele leven zo, sam ziet spookjes, sam voelt gevaar, sam vertouwt hen die geen lichaam hebben en krijgt informatie door." "sam ziet energie, aura's, sam snapt de wereld niet en kan niet communiceren wat hij ziet, ze zouden sam gek verklaren." "Zwijg maar sam, jij weet waar je vandaan komt, waar je naartoe gaat, vertrouw maar op jezelf." "je hebt het zelf gekozen, zoek het maar uit."

[zucht]
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

sam schreef:
volhoudertje schreef:Als je 24 uur geen sigaret hebt gerookt heb je het ergste gehad.
Dat heb ek ooit es gehad, duurde wel 2 weken.
Het verschilt uiteraard per persoon, maar het is een feit dat na één dag de koolmonoxide uit je lichaam is verdwenen en er na 48 uur geen nicotine meer in je lichaam aanwezig is. Wel worden er nog steeds anti-stoffen aangemaakt, waardoor je nog altijd trek hebt in een sigaret. Maar fysiek gezien is binnen twee a drie dagen geen sprake van verslaving meer.
En als ik zeg dat het voor mij zo gewerkt heeft, dan is dat gewoon zo. 001_tongue

Het is overigens een bekend feit dat sigarettenfabrikanten zoals Philip Morris verslavende stoffen toevoegen aan hun tabakswaren, waardoor het extra moeilijk is om de spiraal van verslaving te doorbreken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Stoppen met roken, hoe doe je dat?

sam moet minder wiet roken en meer andere blaadjes :D
Spoiler:
is grapje he
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Overige problemen en vragen”