Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweverig"?

Een nieuwe vraag van de week. :)

Ik ben hier weleens benieuwd naar. Wellicht kunnen we elkaar aanvullen, (beter) begrijpen of naar elkaar toe verduidelijken dat we het met elkaar eens zijn... ;-)
Hopelijk kunnen we op een goeie manier met elkaar in discussie gaan.


Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweverig"?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

Memories schreef:Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweverig"?
Ik zou het niet weten. Ik doe nooit ontspanningsoefeningen, dus ik kan het ook niet goed beoordelen. De enige ontspanningsoefening die iemand me ooit heeft voor gedaan had iets te maken met het aan- en ontspannen van telkens wisselende spiergroepen in je lichaam. Ik vond het best om dat eens een keertje te proberen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Misschien zijn de oefeningen zelf niet zo zeer zweverig maar meer de persoon die ze uitlegt? Om maar meteen een paar stereotypen te bevestigen: ik ben een beetje allergisch voor zacht pratende esoterische types die met grote glimmende Bambi oogjes de wereld in kijken en een permanente glimlach op hun gezicht lijken te hebben. [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

nogal moeilijk voor mij om hierop te antwoorden...
Want er zijn zo veel soorten ontspanningsoefeningen. Ik heb er nog geen gevonden die helpen bij mij. Enfin, toch niet als ik gespannen ben. Ik kan bepaalde oefeningen doen wanneer ik rustig ben (zoals de bodyscan en ademhalingsoefeningen uit de mindfulness), maar wanneer ik gespannen ben, maken deze oefeningen de situatie nog erger en begin ik zelfs (soms) te panikeren. Kleuren, wandelen en muziek luisteren hebben ook dit effect.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

Wanneer het mij zweverig wordt? Vaak helemaal niet. Het is even wennen en een kwestie van proberen die ontspanningsoefening. Het is voor mij ook een kwestie van volhouden. Zoals als de bodyscan, dat heeft mijn psy al eens aangeboden maar ik heb daar helemaal geen geduld voor. Het duurt mij te lang. Simpelweg in een stoel zitten en aan niets denken helpt voor mij nog wel het beste. Ik doe het niet vaak, maar in de tuin is het heerlijk.
Misschien zijn de oefeningen zelf niet zo zeer zweverig maar meer de persoon die ze uitlegt? Om maar meteen een paar stereotypen te bevestigen: ik ben een beetje allergisch voor zacht pratende esoterische types die met grote glimmende Bambi oogjes de wereld in kijken en een permanente glimlach op hun gezicht lijken te hebben. [027]
Ik vind zacht pratende types best wel fijn om te horen, ik vind het wel schattig dat zij het lef hebben om een boodschap aan je mee te geven.

Dingen als "rebirthing" en Yoga vind ik wel zweverig.

* Koen zweeft weg *
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

koen0069 schreef:
Misschien zijn de oefeningen zelf niet zo zeer zweverig maar meer de persoon die ze uitlegt? Om maar meteen een paar stereotypen te bevestigen: ik ben een beetje allergisch voor zacht pratende esoterische types die met grote glimmende Bambi oogjes de wereld in kijken en een permanente glimlach op hun gezicht lijken te hebben. [027]
Ik vind zacht pratende types best wel fijn om te horen, ik vind het wel schattig dat zij het lef hebben om een boodschap aan je mee te geven.
Lef? Hoezo is daar lef voor nodig? En tja, iemand die een ontspanningsoefening uitlegt zal dat uiteraard met zachte stem doen. Als iemand gaat roepen of schreeuwen werkt het alleen maar averechts, hè? [027]
koen0069 schreef:Dingen als "rebirthing" en Yoga vind ik wel zweverig.
Yoga vind ik niet zweverig, maar "rebirthing" vind ik wel behoorlijk zweverig, ja. Maar geldt rebirthing dan als ontspanningsoefening? De bewijsbaarheid van wat er bij zo'n rebirthing-sessie beweert wordt lijkt me zeer twijfelachtig, maar als mensen daar gelukkig en ontspannen van worden, dan moeten ze daar vooral hun heil in zoeken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Dwarrel_66
Berichten: 689
Lid geworden op: 04 dec 2014 21:12

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

Memories schreef:Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweverig"?
Als iemand erg langzaam en met zeer zachte stem praat. Een te harde stem is natuurlijk ook niet fijn :lol:, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel.

Maar een ontspanningsoefening zelf vind ik totaal niet zweverig.
Ik verblijf zo graag in de natuur, omdat deze geen mening over mij heeft
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

Als je niet mag lachen tijdens de yoga-les wanneer iemand een scheet laat :tongue:
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

sam schreef:Als je niet mag lachen tijdens de yoga-les wanneer iemand een scheet laat :tongue:
Dan heb je duidelijk de verkeerde leraar getroffen. Hoewel zij beiden stinken, is er een groot verschil tussen een scheet die opzettelijk- en een scheet die niet opzettelijk gelaten is. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

Haha, voor mensen die mij niet goed kennen en mensen met een hoop vooroordelen, ben ik ongetwijfeld zelf een zweefkees, (zweefmiep) Dus het antwoord wat ik je geef zal je niet wijzer maken.
hoewel ik het met je eens ben dat er veel geld wordt verdiend met een hoop blabla, wil ik je toch adviseren om vooral zelf eens te gaan proberen. Ik kan je vertellen dat ik me niet veel laat wijsmaken en zeer kritisch ben over veel 'zweefzaken' . Maar ik sta wel open om de dingen zelf te ervaren. Dat heeft me veel gebracht en vooral wegwijs gemaakt in een wereld waar ik geen woorden aan kan geven.(Tot mijn eigen zeer grote verbazing was ik opeens een verblijf in India aan het regelen bij een instituut voor 'zweefzaken', haha.Ik riep nog dat ik wel wijzer was dan de een of andere goeroe achternalopen. Nog niet eerder zo'n indrukwekkende en waardevolle ervaring meegemaakt, heb er nog elke dag profijt van.) Concreter word ik vandaag niet.
Ga lekker mindfulness doen, inmiddels wetenschappelijk bewezen effectief, ontstaan in de zweefhoek maar ontdaan van het zweverige. En trek je niets aan van mijn zweverig gezwam.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wanneer worden ontspanningsoefeningen voor jouw "zweveri

Ga lekker mindfulness doen, inmiddels wetenschappelijk bewezen effectief, ontstaan in de zweefhoek maar ontdaan van het zweverige.
Precies... :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Vraag van de week”