Gebruikersavatar
anoniem2909
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 okt 2014 09:54

ik begrijp mezelf even niet.

Hoi allemaal,

Zoals jullie zien ben ik al een tijdje niet op het forum geweest.

Ik zit ergens mee.
Ik en me vriend zijn dolgelukkig.
Hij heeft kinderen en ik ook.
Alleen elke dag heb ik moment als we even praten of hij geeft ze mening over een bepaald onderwerp(en ik denk er dan bv anders over) dan neem ik afstand van hem automatisch voor een paar uur hij begrijpt niet wat er met mij aan de hand is? Ik mezelf niet? En na die paar uur ben ik weer vrolijk en is het weer goed. En dat geldt zo ook als hij boos is geweest en we hebben het al opgelost niets aan de hand ik creeër uit mezelf afstand naar hem toe elke dag weer en een paar uur later of ik praat dan met hem alsof er niets aan de hand is of ik ben geirriteerd of ik negeer hem helemaal hij doet helemaal niet...
ik begrijp mezelf niet helemaal dit is zo frustrerend
Wie bang is om bergen te beklimmen,zal altijd tussen de gaten leven.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ik begrijp mezelf even niet.

Tijdelijk afstand nemen van een situatie of een persoon kan heel nuttig zijn om even tot jezelf te komen. Ook binnen een relatie is het heel gezond om tijd voor jezelf vrij te maken. Wat je beschrijft lijkt me me een hele normale reactie, zeker als je het niet eens bent over een bepaald onderwerp.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
anoniem2909
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 okt 2014 09:54

Re: ik begrijp mezelf even niet.

Ie het ook goed als ik er elke dag afstand van neem. Het punt is dat het elke dag zo is. Ongeacht of er iets is of juis niets. Soms kan ik het super leuk hebben en dan opeens trek ik me uit het niets terug zonder een reden terug. Hij vraagt zich altijd af of hij iets verkeerds doet?
Wie bang is om bergen te beklimmen,zal altijd tussen de gaten leven.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ik begrijp mezelf even niet.

anoniem2909 schreef:Soms kan ik het super leuk hebben en dan opeens trek ik me uit het niets terug zonder een reden terug. Hij vraagt zich altijd af of hij iets verkeerds doet?
Het lijkt me het beste dat je die twijfel bij hem probeert weg te nemen door uit te leggen dat jij af en toe de behoefte hebt om je terug te trekken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
anoniem2909
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 okt 2014 09:54

Re: ik begrijp mezelf even niet.

Dank je wel voor je advies!
Wie bang is om bergen te beklimmen,zal altijd tussen de gaten leven.
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: ik begrijp mezelf even niet.

dit is zo herkenbaar Anoniem2909,
ik worstel hier ook mee...als mijn partner nog maar in dezelfde ruimte komt, kan het al zijn dat zijn aanwezigheid mij irriteert, en ik weet echt niet waarom dit is en voel mij dan ook ontzettend schuldig. Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt dat je jezelf niet begrijpt. Dat is bij mij ook zo. Ik twijfel aan alles en iedereen, en bovenal aan mezelf. Wie ben ik, wie was ik, wie wil of kan ik zijn,...? Ik voel constant een leegte in mezelf en weet niet waarmee ik die moet opvullen. Dat wordt niet dor iedereen begrepen. Mijn vriend (we zijn bijna 17 jaar samen) blijkt nu ADHD te hebben. Volgens mij spelen er nog dingen mee, maar hij staat niet meer open voor een bezoek bij een psychiater. Vroeger kon ik er mee omgaan, maar nu helemaal niet meer. Hij is dan heel druk en als ik vraag om me even met rust te laten, blijft hij doorgaan. Dan sluit ik mij ook volledig af en dat maakt hem dan weer ongerust en dan wil hij iedereen weer gaan opbellen om te zeggen dat het niet goed gaat met mij. En daar kan ik dan weer boos om worden. Mensen denken gewoon dat ik genezen ben, maar het voelt alsof ik nog niet aan 1/4 zit.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: ik begrijp mezelf even niet.

Alleen elke dag heb ik moment als we even praten of hij geeft ze mening over een bepaald onderwerp(en ik denk er dan bv anders over) dan neem ik afstand van hem automatisch voor een paar uur hij begrijpt niet wat er met mij aan de hand is? Ik mezelf niet? En na die paar uur ben ik weer vrolijk en is het weer goed. En dat geldt zo ook als hij boos is geweest en we hebben het al opgelost niets aan de hand ik creeër uit mezelf afstand naar hem toe elke dag weer en een paar uur later of ik praat dan met hem alsof er niets aan de hand is of ik ben geirriteerd of ik negeer hem helemaal hij doet helemaal niet...
Wat vervelend voor je dat je elke keer het gevoel hebt dat je afstand moet nemen als je ergens over gepraat hebt en je het niet met elkaar eens bent. Het klinkt alsof je het moeilijk vindt om nog van hem te houden als jullie ergens over ruzie hebben of het niet eens zijn. Probeer eens voor jezelf te achterhalen wat maakt dat je zo'n afstand neemt telkens? Wat is je motivatie hiervoor? Wil je enkel "afkoelen" om weer bij zinnen te zijn als je gaat reageren? Heb je verwerkingstijd nodig na een ruzie of meningsverschil? Welke gevoelens en gedachten heb je dan?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”