Gebruikersavatar
Esther
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2015 14:56

Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Goedemiddag allemaal!

Ik zou heel graag veel willen slapen.
Wanneer ik een dag heb gewerkt, na het weekend: slapen als het kan klokje rond.
Weg van mensen en geluid en ergens zijn waar ik me goed voel.

Eigenlijk ben ik mezelf het antwoord al aan het geven: ik ben aan het wegvluchten.
Ik wil graag alleen zijn en geen mensen om me heen hebben.
Ze zijn met veel, zijn luidruchtig en schijnen het niet te merken wanneer ze met het gedrag/muziek in 'mijn persoonlijk veld' komen.

Ik durf dan ook vaak niet naar buiten om naar het werk te gaan. Mensen tegenkomen, in trein, bus, op de fiets.
Het liefst zou ik in een buis parallel aan ze willen reizen: wel zien, maar van een afstand.

Ik weet ook allemaal niet zo goed wat ik wilde zeggen.
1 dat ik veel wil slapen;
2 dat ik niet naar buiten durf;
3 dat ik het liefste alleen ben, echt alleen en zelfs mijn man om me heen niet kan velen (en ik heb een ontzettende lieve man);
4 dat de ggz me niet kan helpen. Ik ben al sinds 1994 hier en daar in therapie en als laatste ben ik nog maar een keer naar de ggz gegaan. Ze weet niet goed wat ze met me aan moet. Daar word ik weer boos van: dikke dossiers, gesprekken en het dan niet weten? De vraag: Ja, maar wat wilt u van ons?
Antwoord: normaal functioneren!!!! Gewoon naar buiten durven gaan en eindelijk eens korte metten maken met dat eindeloze perfectionistische verlammende gebeuren. Ik wilde schokken, deepbrainstimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.

Sorry allemaal, ik wilde gewoon even van me afpraten.
Gewoon even ontzettend spuien dat me oa dwars zit dat men niet weet hoe ze kunnen helpen of wat ik nog kan doen.
Ik ben toch zeker niet de enige met een chronische depressie en OCPS?
En zeg anders gewoon: sorry mevrouw, maar beter dan dit wordt het niet.
En ondertussen tikt de klok maar door. Ik heb een dijk van een werkgever, maar hoe lang kan hij accepteren dat ik 3 dagen kan werken en dan 4 dagen bij moet komen?

Ik heb weleens gevraagd of er geen medicijnen zijn om je gevoel stil te leggen of de amygdala de mond te snoeren.
Ik mag/moet nog 20 jaar werken en als dat op zn robots kan, heel graag.
Soms wil ik zo graag met een mes in mijn hoofd steken om het zooitje eens lekker ja, wat eigenlijk?

Sorry mensen, ik moest het even uit mijn hoofd nemen en op papier zetten. Ik pieker hier teveel over voor het slapen gaan en ja, ik wil graag slapen, slapen, slapen, dus dan kan dan weer niet :-P

Bedankt voor het 'luisteren' en complimenten aan iedereen voor het meeleven en het reageren op de vele foraberichten.

Esther
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Esther schreef:Ik wilde schokken, deep brain stimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.
Nee, je kunt dat soort behandelmethodes niet gratis uitproberen op een 'niet goed, geld terug' garantie.
En eigenlijk is dat maar goed ook.
Wat niet weg neemt dat het heel erg jammer is dat je depressieve klachten zo veel energie weg nemen dat je alleen nog maar wilt slapen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
tantejan
Berichten: 819
Lid geworden op: 28 nov 2014 17:28

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Jouw verhaal klinkt niet prettig, heel naar voor je.
Ik kan alleen niet begrijpen waarom de ggz niets zou kunnen doen.

Misschien is het wel zo dat ze je niet "beter/ normaal" kunnen maken.
Zelf ben ik ook "chronisch" en ik heb meerdere diagnoses maar ik heb wel hulp.

Hulp om met mijn beperkingen te leven en medicijnen.
Ik kan niet meer werken maar dat hoeft op mijn leeftijd (60) natuurlijk niet echt meer.
Daarin verschillen we.

Ik heb nog steeds psychotherapie van tijd tot tijd en ik maak kleine stapjes.
Ik moet heel veel dingen gaan accepteren en dat is verdraaid moeilijk.

Tussen de hele dag willen slapen (en er zijn dagen dat ik dat ook zou willen...) en volop aan het werk zijn en daar ook nog goed in zijn zit een hele wereld.

Misschien zou je die wereld kunnen ontdekken en daarbij is echt wel hulp te vinden.

Maar... ik zie zeker dat je lijdt onder je probleem en ik wens je heel veel sterkte. :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Het klinkt bij jou alsof de accu behoorlijk leeg is of leeg blijft. Alsof je continu een "lekkage" hebt van energie. Als ik je goed lees zit je lekkage met name in de vele prikkels die je te verwerken krijgt en die enorm veel energie opslokken van jou. In hoeverre ben jij getest op een burn-out, overspannenheid? En gezien je overreactie op prikkelingen, in hoeverre is er gekeken naar hoogsensitiviteit? Mensen die hoogsensitief zijn hebben een filtersysteem in de hersenen die minder prikkels wegfilteren als de gemiddelde mens. Hierdoor raakt het systeem sneller overbelast en heb je meer rust nodig. Hoe lang is dit al zo bij jou?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

4 dat de ggz me niet kan helpen. Ik ben al sinds 1994 hier en daar in therapie en als laatste ben ik nog maar een keer naar de ggz gegaan. Ze weet niet goed wat ze met me aan moet. Daar word ik weer boos van: dikke dossiers, gesprekken en het dan niet weten? De vraag: Ja, maar wat wilt u van ons?
Antwoord: normaal functioneren!!!! Gewoon naar buiten durven gaan en eindelijk eens korte metten maken met dat eindeloze perfectionistische verlammende gebeuren. Ik wilde schokken, deepbrainstimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.
meer dan absurd Esther, dat afstandelijke droge enkel maar afpoeierende commentaar vanuit de GGZ instelling waar je je vervoegde, misschien een andere GGZ instelling in de buurt proberen?
Is er ook wel eens gesproken over een antidepressivum, of gebruik je die al? (en zo ja, zou je dan niet misschien een ander ad moeten proberen?)
Ik herken je symptomen heel erg goed (waarmee ik niet wil zeggen dat we hetzelfde hebben meegemaakt, dat mijn depressie van weleer datgene is waar jij nu aan lijden zou, de diagnose lijkt me voorbehouden aan deskundigen die jou kunnen bevragen en observeren. Maar misschien is het toch een heel klein steuntje in de rug, dat ik vanuit een werkelijk wezenloze lethargie weer een ontzettend actieve levensblije persoon geworden ben dankzij een enorm goede behandeling vanuit de GGZ (het Mentrum). Ik weet dat je het wel 'treffen moet' moet degene bij het intake gesprek, en de psychotherapeut die vervolgens met je verder gaat (kan een ander zijn). Het zijn alle deskundigen, maar ook mensen. Die niet altijd evenveel inzet en evenveel empathie vertonen.
Ik wens je heel veel sterkte.

Max
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Dag Esther,
ik sluit mij ook aan bij de vraag van Max...neem je momenteel medicatie?
Je bent zeker niet de enige met chronische depressie! Jammer genoeg wordt er soms inderdaad verkeerd op gereageerd...je hebt het voor het leven, dus leer er maar met leven. Was het maar zo simpel dat je een knopje kan uitzetten.
Ik vind het ook enorm jammer dat je zo'n negatieve ervaring had bij GGZ. Bij ons noemt dat CGG, en ik ben er superblij mee dat ik daar terechtkon. Zij zijn nu nog mijn steun en toeverlaat.
Ik ken dat gevoel ook, altijd willen slapen (maar het toch niet kunnen :( ). Je bent volledig uitgeput en daar moet iets aan gebeuren. Alleen kan je dat gewoon niet oplossen! Hopelijk zal je snel een betere arts vinden (misschien via de huisarts).
Veel moed Esther,
Katje
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Weg van mensen en geluid en ergens zijn waar ik me goed voel.

Eigenlijk ben ik mezelf het antwoord al aan het geven: ik ben aan het wegvluchten.
Ik wil graag alleen zijn en geen mensen om me heen hebben.
Ze zijn met veel, zijn luidruchtig en schijnen het niet te merken wanneer ze met het gedrag/muziek in 'mijn persoonlijk veld' komen.

Ik durf dan ook vaak niet naar buiten om naar het werk te gaan. Mensen tegenkomen, in trein, bus, op de fiets.
Het liefst zou ik in een buis parallel aan ze willen reizen: wel zien, maar van een afstand.

Ik weet ook allemaal niet zo goed wat ik wilde zeggen.
1 dat ik veel wil slapen;
2 dat ik niet naar buiten durf;
3 dat ik het liefste alleen ben, echt alleen en zelfs mijn man om me heen niet kan velen (en ik heb een ontzettende lieve man);
4 dat de ggz me niet kan helpen. Ik ben al sinds 1994 hier en daar in therapie en als laatste ben ik nog maar een keer naar de ggz gegaan. Ze weet niet goed wat ze met me aan moet. Daar word ik weer boos van: dikke dossiers, gesprekken en het dan niet weten? De vraag: Ja, maar wat wilt u van ons?
Antwoord: normaal functioneren!!!! Gewoon naar buiten durven gaan en eindelijk eens korte metten maken met dat eindeloze perfectionistische verlammende gebeuren. Ik wilde schokken, deepbrainstimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.
(....)

Ik heb weleens gevraagd of er geen medicijnen zijn om je gevoel stil te leggen of de amygdala de mond te snoeren
Nou, ik snap wel dat je baalt van het stelletje knoeiers.

Feit nummer een: onder stress gebeuren er meerder dingen, waaronder dus dat je zintuigen wagenwijd open gaan staan. Je hoort, ruikt, etc etc alles, maar dan ook alles en dat kan, helaas, een vicieuze cirkel worden. - Want dat overspoeld worden door. al. die indruken, daar "word je wild van". (Ik wel in elk. geval...)
Zodat je zintuigen nog verder zich spitsen...

En een beetje riagg heeft emdr in huis, dat na gedegen voorbereiding (een aantal technieken leren, onder andere om jezelf te kalmeren) uitstekend geschikt is om de amygdala te kalmeren. En kan helpen om het. "perfectionisme" uit je leven te gooien. (Op Wikipedia staat een leuk artikel. - er horen bijvoorbeeld zinnetjes bij zoals 'ik ben goed zoals ik ben, ook al zou ik een fout maken' -"positieve cognitie" - en dan net zo lang ' door.emdr.en' tot dat compleet waar voelt, zonder tegelijk ook nog weer stress op te leveren, daar is de bodyscan voor, of de verknoopte inktvissen. )

And last, but not least:
heel erg rot, dat je al bijna 20 jaar bezig bent met zo. weinig resultaat! !!! :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

hoe gaat het ondertussen met jou Esther :question:
Gebruikersavatar
funlovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2014 00:52

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

volhoudertje schreef:
Esther schreef:Ik wilde schokken, deep brain stimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.
Nee, je kunt dat soort behandelmethodes niet gratis uitproberen op een 'niet goed, geld terug' garantie.
En eigenlijk is dat maar goed ook.
Wat niet weg neemt dat het heel erg jammer is dat je depressieve klachten zo veel energie weg nemen dat je alleen nog maar wilt slapen.
Hi volhoudertje,

Bedankt voor je reactie!
Waarschijnlijk is mijn beschrijving wel erg kort door de bocht geweest.
Ik bedoelde te zeggen dat ik in al die jaren al groepstherapie, individuele therapie, RET en CGT heb gehad en dat ik daar niet voldoende van heb kunnen leren om niet weer terug te vallen. Want ze helpen een korte tijd, waardoor ik denk: Hee, ik ben er weer! En dan weer met 110% aan het werk ga. Veel uren maken, weinig tot niet pauzeren. Dat houd ik een werkweek (voor mij 4 dagen) vol en als dan de maandag daarop komt, krijg je me met geen olifant uit bed getrokken. Ik moet en zal slapen en zeker niet naar buiten.

Daarom was ik op zoek naar een methode die misschien beter zou kunnen helpen en ik was bereid om EMDR, schokken of wat dan ook te proberen om toch maar weer op de gewone manier en niet op de doodloper manier te gaan werken en aan het werk te blijven. Daar had ik graag hulp bij gehad van de experts.

Nee, ik heb zeker niet gedacht: doe mij deze kaar maar een pond EMDR en twee keer een diepe brein stimulatie en wanneer dat niet helpt misschien een schok of twee.

Groetjes,

Esther
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Even voor de duidelijkheid, je bent nu ingelogd via een ander account en ondertekent met de naam Esther? Hoe zit dat precies?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
funlovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2014 00:52

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Max schreef:
4 dat de ggz me niet kan helpen. Ik ben al sinds 1994 hier en daar in therapie en als laatste ben ik nog maar een keer naar de ggz gegaan. Ze weet niet goed wat ze met me aan moet. Daar word ik weer boos van: dikke dossiers, gesprekken en het dan niet weten? De vraag: Ja, maar wat wilt u van ons?
Antwoord: normaal functioneren!!!! Gewoon naar buiten durven gaan en eindelijk eens korte metten maken met dat eindeloze perfectionistische verlammende gebeuren. Ik wilde schokken, deepbrainstimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.
meer dan absurd Esther, dat afstandelijke droge enkel maar afpoeierende commentaar vanuit de GGZ instelling waar je je vervoegde, misschien een andere GGZ instelling in de buurt proberen?
Is er ook wel eens gesproken over een antidepressivum, of gebruik je die al? (en zo ja, zou je dan niet misschien een ander ad moeten proberen?)
Ik herken je symptomen heel erg goed (waarmee ik niet wil zeggen dat we hetzelfde hebben meegemaakt, dat mijn depressie van weleer datgene is waar jij nu aan lijden zou, de diagnose lijkt me voorbehouden aan deskundigen die jou kunnen bevragen en observeren. Maar misschien is het toch een heel klein steuntje in de rug, dat ik vanuit een werkelijk wezenloze lethargie weer een ontzettend actieve levensblije persoon geworden ben dankzij een enorm goede behandeling vanuit de GGZ (het Mentrum). Ik weet dat je het wel 'treffen moet' moet degene bij het intake gesprek, en de psychotherapeut die vervolgens met je verder gaat (kan een ander zijn). Het zijn alle deskundigen, maar ook mensen. Die niet altijd evenveel inzet en evenveel empathie vertonen.
Ik wens je heel veel sterkte.

Max
Hallo Max, jij ook bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren.

Ik ben door de jaren ook bij HSK (https://www.hsk.nl/) en Balans en Impuls http://balans-en-impuls.nl/Visieenaanpak geweest op advies van de bedrijfsarts.
Ik scoorde bij HSK aan het begin een mooie 137 punten op de klachtenlijst (in vergelijking schijnt dat hoog te zijn, de normale populatie scoort tussen 113-123)en een 8(=lichte depressie) op de Hamilton Depressie Schaal
Na 30 sessies (waaronder 1 bij een psychiater die me 150mg Wellbutrin voorschreef)en 3 telefonische consulten had ik een score van 173 op de klachenlijst en een 6(=geen depressie) op de Hamilton Depressie Schaal. Dat is wel positief! cheerqd5

Aangezien ik nog steeds klachten had, besloot ik voor een behandeling bij PSYQ http://www.psyq.nl/ die dysthemie en OCPS constateerden en me daarvoor wilde behandelen. De bedrijfsarts heeft toen in zijn wijsheid besloten mij naar Balans en Impuls te verwijzen. Daarbij het advies van de HSK negerend dat ik specifieke behandeling nodig had gericht op een persoonlijksheidsstoornis.

Na 20 sessies B&I bleef ik regelmatig uitvallen en toen zei de nieuwe bedrijfsarts: Ga maar weer werken, je hebt al zoveel geprobeerd, ik weet het ook niet meer. Mijn teamleider trok een arbeidsdeskundige aan en die stelde EMDR voor. De bedrijfsarts vond dat daar te weinig wetenschappelijke ondersteuning voor was en een EMDR-therapeute raadde mij dit ook af. Het was eenmaal niet voor de problemen die ik had.

Dus weer terug naar de GGZ, met dit resultaat.

Zo, dit was wel een heel lang antwoord op je vraag over medicatie!
Die is: Ja, ik slik sinds 1998 40mg paroxetine per dag en sinds november 2011 150mg Wellbutrin.
In samenspraak met de GGZ de Wellbutrin gestopt, omdat ik er warrig van werd en niet het idee kreeg dat ik constant bleef.

Weet je Max, ik ken die blijde momenten wel hoor, zelfs buiten en daar ben ik dan dankbaar voor.
De zon die mijn lichaam verwarmd als ik op de trein wacht en op een bankje zit te lezen.
Of dat ik geniet van buiten lopen met de wind door mijn haren of in het weekend met mijn man druk aan het gamen en ik op de bank met een dekentje, een slapend katertje en een heeeel goed boek. Die momenten probeer ik goed te 'beleven'.

[zucht] tssss ben ik nog aan het typen, sorry Max!

Hartelijke groet,




Hartelijke groet,
Gebruikersavatar
funlovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2014 00:52

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

katje schreef:hoe gaat het ondertussen met jou Esther :question:
Hi katje!

Dank je wel voor je reactie!

Zoals je ziet en misschien in de vorige berichten heb gelezen, ben ik in ieder geval actief aan het typen! :D
Ik heb me vast voorgenomen om morgen weer naar het werk te gaan en het gaat me lukken!
Vandaag ben ik wel thuisgebleven.

Gisterenochtend onze kater van 13 naar de dierenarts gebracht: hij had acuut nierfalen.
Hij ligt nu in een kooi bij de dierenarts met een infuus in zijn pootje. We hopen hem morgen weer naar huis mee te mogen nemen.
Gisterenmiddag uitslag gehad van een CT scan: er is een goedaardige tumor in het hersenvlies bij mijn oog ontdekt.
Ik mag voor behandeling naar het LUMC.

Eigenlijk was ik wel rustig na de uitslag. Wat mijn katertje meemaakt, vind ik vervelender.
Vandaag werd ik doodmoe wakker en toen viel het kwartje pas: hee, ze gaan in de buurt van mijn hersens bezig! 023
En ja: dan wil ik slapen slapen slapen.

Gelukkig belde een collega om iets te vragen en moest ik dat opzoeken op de computer en sindsdien zit ik te typen!

katje, het is vooral het balans zien te vinden tussen dat slapen slapen slapen en actief bezig zijn.
Ik word moe van mezelf en wil mezelf wel snijden of in elkaar beuken: DOE NORMAAL!!!
Vaak wil ik die grote beer van Intertoys kopen (150cm!!!) en samen met hem in de diepe kast op de grond gaan liggen slapen. Dat lijkt me echt het summum!

Ik heb gezocht naar verwijderen van amygdala zodat ik geen angst meer zou kennen en gewoon naar buiten zou kunnen gaan en me geen r..t aan zou trekken wat men over me vindt of zegt (als ze het al over me zouden hebben, ik weet het, hoezo ik denk dat heel wat ben ;) )

Vandaag is (ondanks het niet gaan werken) toch een goede dag, vind ik. Ik lig niet op bed en ben zelfs bezig en daar houd ik me dan maar aan vast.
Vandaag is vandaag en morgen is morgen. Ik baal dat ik niet zo kan denken, wanneer ik weer in slaap-modus wil vallen.

Hartelijke groet en bedankt voor je belangstelling!
Gebruikersavatar
funlovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2014 00:52

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Janneke schreef:
Weg van mensen en geluid en ergens zijn waar ik me goed voel.

Eigenlijk ben ik mezelf het antwoord al aan het geven: ik ben aan het wegvluchten.
Ik wil graag alleen zijn en geen mensen om me heen hebben.
Ze zijn met veel, zijn luidruchtig en schijnen het niet te merken wanneer ze met het gedrag/muziek in 'mijn persoonlijk veld' komen.

Ik durf dan ook vaak niet naar buiten om naar het werk te gaan. Mensen tegenkomen, in trein, bus, op de fiets.
Het liefst zou ik in een buis parallel aan ze willen reizen: wel zien, maar van een afstand.

Ik weet ook allemaal niet zo goed wat ik wilde zeggen.
1 dat ik veel wil slapen;
2 dat ik niet naar buiten durf;
3 dat ik het liefste alleen ben, echt alleen en zelfs mijn man om me heen niet kan velen (en ik heb een ontzettende lieve man);
4 dat de ggz me niet kan helpen. Ik ben al sinds 1994 hier en daar in therapie en als laatste ben ik nog maar een keer naar de ggz gegaan. Ze weet niet goed wat ze met me aan moet. Daar word ik weer boos van: dikke dossiers, gesprekken en het dan niet weten? De vraag: Ja, maar wat wilt u van ons?
Antwoord: normaal functioneren!!!! Gewoon naar buiten durven gaan en eindelijk eens korte metten maken met dat eindeloze perfectionistische verlammende gebeuren. Ik wilde schokken, deepbrainstimulation en joost mag weten wat allemaal proberen, maar ze kijkt me aan en zegt: tja, dat doen we hier niet.
(....)

Ik heb weleens gevraagd of er geen medicijnen zijn om je gevoel stil te leggen of de amygdala de mond te snoeren
Nou, ik snap wel dat je baalt van het stelletje knoeiers.

Feit nummer een: onder stress gebeuren er meerder dingen, waaronder dus dat je zintuigen wagenwijd open gaan staan. Je hoort, ruikt, etc etc alles, maar dan ook alles en dat kan, helaas, een vicieuze cirkel worden. - Want dat overspoeld worden door. al. die indruken, daar "word je wild van". (Ik wel in elk. geval...)
Zodat je zintuigen nog verder zich spitsen...

En een beetje riagg heeft emdr in huis, dat na gedegen voorbereiding (een aantal technieken leren, onder andere om jezelf te kalmeren) uitstekend geschikt is om de amygdala te kalmeren. En kan helpen om het. "perfectionisme" uit je leven te gooien. (Op Wikipedia staat een leuk artikel. - er horen bijvoorbeeld zinnetjes bij zoals 'ik ben goed zoals ik ben, ook al zou ik een fout maken' -"positieve cognitie" - en dan net zo lang ' door.emdr.en' tot dat compleet waar voelt, zonder tegelijk ook nog weer stress op te leveren, daar is de bodyscan voor, of de verknoopte inktvissen. )

And last, but not least:
heel erg rot, dat je al bijna 20 jaar bezig bent met zo. weinig resultaat! !!! :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Hi Janneke, dank je wel voor je reactie.
Je hebt me al eerder geholpen en ik vind je reacties bij anderen altijd het lezen waard.
Ik zal zsm op je reageren.
Hartelijke groet,
Gebruikersavatar
funlovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2014 00:52

Re: Slapen, slapen en nog eens alleen maar willen slapen ...

Minerva schreef:Het klinkt bij jou alsof de accu behoorlijk leeg is of leeg blijft. Alsof je continu een "lekkage" hebt van energie. Als ik je goed lees zit je lekkage met name in de vele prikkels die je te verwerken krijgt en die enorm veel energie opslokken van jou. In hoeverre ben jij getest op een burn-out, overspannenheid? En gezien je overreactie op prikkelingen, in hoeverre is er gekeken naar hoogsensitiviteit? Mensen die hoogsensitief zijn hebben een filtersysteem in de hersenen die minder prikkels wegfilteren als de gemiddelde mens. Hierdoor raakt het systeem sneller overbelast en heb je meer rust nodig. Hoe lang is dit al zo bij jou?

Hi Minerva, dank je wel voor je reactie.
Ik ga er zsm op reageren.
Tot gauw!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”