Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

professionele hulpverlening

Hallo iedereen,
ik wil graag even iets met jullie delen...
Ikzelf ben iemand die er geen geheim van maakt dat ze een depressie had/heeft en antidepressiva gebruikt. Mijn verhaal staat in het kort op een andere pagina te lezen.
Wat ik merk is dat wanneer ik verhalen lees van lotgenoten of met hen praat, er veel mensen zijn die niet echt tevreden zijn van de hulp die ze krijgen van dokters, psychologen e.d.
Ik kan eerlijk zeggen dat dit bij mij niet het geval is. Van het moment dat ik zelf besloot om hulp te vragen, ben ik geholpen. Zowel door de huisarts als door een psychologe. Na mijn ontslag uit het ziekenhuis ook door een "nieuwe" psychiater.
Het zijn 3 mensen die ik volledig vertrouw en waar ik alles aan kan en durf te zeggen.
Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die dit bericht lezen en begrijpen dat het echt wel mogelijk is...Ik had zelf nooit van mijn leven gedacht dat ik dat zou zeggen. Ik praat heel moeilijk over mijn gevoelens (face to face), maar ik heb echt een ander beeld gekregen van psychiatrie en de mensen die erin werken. Deze drie mensen hebben echt mijn leven gered en hoewel ik het momenteel nog echt moeilijk heb, zorgen zij er voor dat ik niet weer in die bodemloze put terecht kom.
Dus aan alle mensen die bij iemand "verkeerd" zijn terechtgekomen: neem hier geen genoegen mee. Je verdient de beste hulp die je kan krijgen! Zoek mensen waar je je veilig bij voelt, zelfs al is het wat onwennig in het begin...vertrouw op je buikgevoel en geef niet op wanneer het niet van de eerste keer klikt.
En aan alle mensen die twijfelen of ze wel hulp moeten zoeken: DOEN! Laat het niet te ver komen. Ik weet dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar je kan het.
Begin desnoods hier op het forum. Soms kan je door zelf je verhaal te schrijven (anoniem) een beter inzicht in jezelf krijgen.
En ik weet dat ze het toch nooit gaan lezen, maar een ik wil toch "mijn" 3 hulpverleners danken uit de bodem van mijn hart ♥

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”